معامله هویت افراد نقشه جدید کلاهبرداران

فروش و معامله هویت افراد در وبسایت دیوار و شبکه های اجتماعی
فهرست مطالب

فروش و معامله هویت

چند وقت اخیر یکی از ترسناکترین و در عین حال قابل تأمل ترین اخباری که در خبرگزاری ها منتشر شد اجاره کارت ملی است.

بازار داغ خرید و فروش کد ملی برای ثبت نام در ایران خودرو و همچنین برای خرید و فروش ارز امروزه در کشورمان رونق زیادی گرفته است. ایران خودرو برای جلوگیری از ورود واسطه ها و دلالان به بازار شرط نداشتن خودرو هنگام ثبت نام را گذاشت. اما با اینحال دلالان تمام تلاش خود را برای ابداع راه جدید انجام دادند. اجاره کارت ملی راهی بود که نه تنها از ورود دلالان به بازار خودرو جلوگیری نکرد بلکه زمینه کلاهبرداری های بیشتر را از صاحبان کارت ایجاد کرد. چراکه دارندگان کارت ملی با اجاره کارت ملی خود بین مبالغ ۱ تا ۸ میلیون تومان در واقع وکالت استفاده از کارت ملی را به دیگر افراد می دهند که می تواند زمینه ساز سو استفاده های دیگر را در پی داشته باشد.  لازم به ذکر است که اجاره کارت ملی حتی در سایت دیوار نیز با مبلغ ۸ میلیون تومان توسط کاربران آگهی شده بود که دیوار با توجه به قوانین این دست از آگهی ها را حذف کرد.

تصویری که در بالا ملاحظه می کنید، تصویر یکی از همین فروش و معامله هویت افراد است که به قیمت ۸۰ دلار خرید و فروش می شود.

راهکار ایران خودرو برای جلوگیری از ورود دلالان چقدر اثربخش بود؟ تقریبا هیچی، جز اینکه دلالان را فربه تر کرد.

آیا راه های دیگری برای جلوگیری از اجاره کارت ملی وجود دارد؟

احراز هویت کسب و کار ها برای استفاده از درگاه های پرداخت

در ابتدا اجازه دهید تا احراز هویت درگاه های پرداخت را با یک مثال توضیح دهیم. به عنوان مثال افراد برای ثبت نام و احراز هویت شدن در درگاه زرین پال نیاز است تا با گرفتن عکس سلفی از خود و قرار دادن کارت ملی در کنار صورت احراز هویت شوند. با توجه به پدیده ای به اسم اجاره کارت ملی (که دقیقا تصویر صورت کنار کارت ملی است) امنیت این نوع از احراز هویت توسط درگاه های پرداخت زیر سوال می رود. شما می توانید نحوه احراز هویت درگاه زرین پال را کانال آپارات زرین پال مشاهده کنید.

  • با اینحال چقدر این کار از امنیت بالایی برخوردار است؟
  • جدای از بحث امنیت، پروسه احراز هویت شدن توسط زرین پال چقدر به طول می انجامد؟

با توجه به مثال بالا از درگاه پرداخت زرین پال و همچنین اجاره کارت ملی، احراز هویت یکی از نیازهای اساسی کشورمان است که مسئولین ذی ربط نیز از سال ۹۶ بدان اشاره کرده اند. بنابراین حضور یک پلتفرم امن احراز هویت می تواند به بسیاری از مشکلات کسب و کار ها مثل زرین پال و همچنین ارگان های دولتی مانند ایران خودرو کمک کرده و به واقع دست واسطه ها و دلالان را از بازار کوتاه کند.

یوآیدی پلتفرم امن احراز هویت دیجیتال راه حل مبارزه با اجاره کارت ملی

با توجه به پدیده اجاره کارت ملی و در واقع معامله هویت افراد، بسیار دیگری از سو استفاده ها اتفاق خواهد افتاد. اما احراز هویت دیجیتال به دلیل استفاده از ماشین و الگوریتم های پیچیده خطاهای انسانی را شامل نمی شود. خوشبختانه در ایران نیز همگام با کشورهای پیشرفته اپلیکیشن بوی پلتفرم یوآیدی بستر مناسبی را برای احراز هویت فراهم آورده است.

مشتری خودت را بشناس
مشتری خودت را بشناس

یوآیدی UID اولین پلتفرم رگ تگ و احراز هویت غیر حضوری (e-KYC) در کشور بوده که همگام با نظام مالی جهانی، زیرساخت لازم برای کسب و کار ها را فراهم آورده تا علاوه بر ساماندهی خدمات آنلاین خود، بتوانند امنیت دنیای دیجیتال را مطابق با استانداردهای بین المللی ایجاد کنند. به عنوان مثال ایران خودرو قادر خواهد بود با استفاده از اپلیکیشن یوآیدی به معنای واقعی دست دلالان را در بازار خودرو کوتاه کند. همچنین درگاه های پرداختی مثل زرین پال می توانند با استفاده از پلتفرم یوآیدی هویت مشتریان خود را در کمترین زمان ممکن و با امنیت بالا احراز کنند. که نتیجه استفاده از یوآیدی برای درگاه پرداختی مثل زرین پال باعث خواهد شد نرخ از دست دادن مشتری به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.

اپلیکیشن هویت امن دیجیتال یوآیدی UID چکار می کند؟

کسب و کار ها می توانند با گرفتن API‌ و SDK از یوآیدی زمینه ای را فراهم آورند تا بتوانند هویت کاربران خود را در کمترین زمان ممکن احراز کنند. نحوه کار یوآیدی بدین شکل است که کاربر در ابتدا با عکس گرفتن از کارت ملی خود و سپس یک عکس سلفی احراز هویت می شود. یوآیدی نیز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته OCR اطلاعات روی کارت ملی افراد را استخراج میکند و با تکنولوژی Image Processing عکس سلفی کاربر را با عکس روی کارت ملی تطابق میدهد و از صحت ادعای کاربر مطلع می گردد. در فیلم زیر می توانید فرایند کامل و دقیق نحوه استفاده از یوآیدی را ببینید.

 

بنابراین یوآیدی بستر امن احراز هویت دیجیتال، کسب و کار ها را در ارائه بهتر خدمات یاری خواهد کرد و به مبارزه واقعی با حضور دلالان و واسطه ها خواهد پرداخت. در ادامه کاتالوگ یوآیدی را می توانید با کلیک بر روی لینک زیر دانلود نمایید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه