گزارش حضور یوآیدی در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران ۱۳۹۸

گزارش حضور یوآیدی در نمایشگاه تراکنش ایران
فهرست مطالب

بر اساس تخمین‌ها، پرداخت‌های دیجیتال سالانه ۱۲.۷ درصد رشد می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰، میزان سالانه تراکنش‌های مالی دیجیتال به ۷۲۶ میلیارد تراکنش برسد و تا سال ۲۰۲۲ احتمال می‌رود که ۶۰ درصد تولید ناخالصی جهان دیجیتالی شود. به منظور آشنایی هر چه بیشتر نظام بانکی و مالی از فناوری‌های روز دنیا در این حوزه، شبکه‌سازی بین کسب و کارهای ارائه‌دهنده خدمات مختلف در این حوزه، آشنایی سیاستگذاران از این فناوری‌ها و غیره هر ساله نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلفی در این حوزه برگزار می‌شود که نمایشگاه بین‌المللی تراکنش یا ITE 2019 نیز یکی از آن مهمترین نمایشگاه‌ها در این حوزه است که توسط مرکز فابا وابسته به شورای راهبری بانک‌داری الکترونیک و با حضور یوآیدی از ۲۸ آبان تا ۳۰ آبان برگزار شد.

حضور فعال یوآیدی در نمایشگاه

اگر به چشم‌انداز صنعت بانکداری دیجیتال نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که باید در ساختار شناخت مشتری و احراز هویت آن در بانک‌ها تغییر ایجاد شود. در این میان شناخت مشتری متکی به شعب نیست و از کانال‌های دیگر و سیستم یکپارچه، این شناخت دریافت می‌شود.

پلتفرم دانش بنیان یوآیدی نیز به عنوان کسب و کار رگ تک و تنها پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات احزار هویت دیجیتال ( e-KYC ) با هدف معرفی خود به عنوان راهکار احراز هویت دیجیتال به نظام بانکی، کسب و کارهای فینتکی، نظام مالی و دیگر کسب و کارها در این نمایشگاه شرکت کرد.

پلتفرم خلاقانه یوآیدی با بهره‌گیری از سه الگوریتم هوش مصنوعی ( تشخصیص زنده بودن تصویر ( Liveness Detection )، پردازش تصویر ( Image Processing ) و تشخیص متن در تصویر ( OCR ) ) فرآیند فیزیکی احراز هویت در کسب و کارهای مختلف را به صورت دیجیتال انجام می‌دهد. این پلتفرم می‌تواند ارزش‌های زیادی را برای چنین کسب و کارهایی ایجاد کند از جمله تهسیل فرآیند KYC، حذف مراجعه حضوری، ایجاد تمایز در کسب و کارها و غیره.

استقبال کسب و کارهای مختلف از یوآیدی

غرفه یوآیدی در این نمایشگاه شاهد مراجعه جمع کثیری از بازدیدکنندگان قرار گرفت که در حوزه بانکداری، بورس، بیمه، فینتک و غیره فعالیت داشتند. پلتفرم یوآیدی به عنوان نیاز اصلی این کسب وکارها در اولویت بالایی مطرح بود و در زعم اکثر بازدیدکنندگان مشکل اصلی فعالیت کسب‌وکارهای ارائه دهندگان خدمات مالی عدم توانایی آن‌ها در احراز هویت دیجیتال مشتریان خود بود.

یوآیدی در این نمایشگاه توانست علاوه بر فعالین حوزه خدمات مالی، با سیاستگذاران این حوزه مانند مسئولین بانک مرکزی نیز ارتباطات جدید ایجاد کند و با معرفی خود به آن‌ها زمینه پشتیبانی حقوقی نیز شکل بگیرد. همچنین ایده احراز هویت دیجیتال یوآیدی از طرف اساتید دانشگاهی و دانشجویان مورد توجه قرار گرفت و تحسین آن‌ها را در پی داشت.

قطعی اینترنت؛ مشکل اصلی نمایشگاه

البته در این نمایشگاه کل کسب وکارها با یک مشکل اساسی و مشترک روبه رو بودند؛ قطعی اینترنت بین‌الملل. این مسئله موجب شد بازدیدگنندکان از مختل شدن خدمات کلافه شده و روند نمایشگاه با اختلال روبرو شود. تاثیر منفی قطعی اینترنت در انجام فعالیت‌های یوآیدی  در این نمایشگاه نیز محرز بود. این مسئله یوآیدی را با مشکلات متعددی روبرو کرد مشکلات زیر چندین نمونه از این مشکلات بودند.

  • اطلاع‌رسانی آنطور که برنامه‌ریزی شده بود صورت نگرفت.
  • عملیات ارائه در غرفه با اختلال روبرو شد.
  • تست‌های آماده شده برای ارائه به بازدیدکنندگان قابلیت انجام پیدا نکردند.
برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه