هوش مصنوعی چگونه فرایند تشخیص زنده بودن تصویر را انجام می دهد؟

تشخیص زنده بودن
فهرست مطالب

احراز هویت کاربران با هوش مصنوعی، با توجه به ویژگی های خاص این روش، بسیار بهینه تر و کم هزینه تر از احراز هویت با نیروی انسانی می باشد. دقت و سرعت فرایند تشخیص چهره و تطابق چهره کاربر را افزایش داده و رضایت کاربران را نیز جلب می کند. این موضوع با اتفاقی که مدتی پیش در مورد احراز هویت کاربران صرافی های رمز ارز افتاد، کاملا ملموس تر شده است. هوش مصنوعی از چندین الگوریتم به منظور احراز هویت دیجیتال کاربران استفاده می کند که در این پست قصد داریم به تشخیص زنده بودن تصویر کاربر با الگوریتم های هوش مصنوعی بپردازیم.

نقش الگوریتم ها در هوش مصنوعی

الگوریتم ها برای محاسبه ، پردازش داده ها و استدلال خودکار استفاده می شوند. ” چه از آن آگاه باشید و چه نباشید. الگوریتم ها در حال تبدیل شدن به بخشی مهم در زندگی ما هستند. برای اینکه کامپیوتر بتواند کاری انجام دهد ، باید یک برنامه کامپیوتری بنویسید. برای نوشتن یک برنامه کامپیوتری ، باید مرحله به مرحله به کامپیوتر بگویید که دقیقا می خواهید چه کاری انجام دهد. سپس کامپیوتر برنامه را اجرا می کند و هر مرحله را به صورت مکانیکی دنبال می کند تا به هدف نهایی برسد. وقتی به کامپیوتر می گویید چه کار کند ، می توانید نحوه انجام آن را نیز انتخاب کنید. این دقیقا جایی است که الگوریتم های رایانه وارد می شوند. الگوریتم، تکنیک اصلی مورد استفاده برای انجام کار است. 

یادگیری ماشین (Machine Learning)

با استفاده از هوش مصنوعی ، الگوریتم هایی را می توان برای رایانه ها ایجاد کرد که بتوانند توانایی یادگیری داشته باشند. این یادگیری یک زمینه جامع تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی است و به آن یادگیری ماشین (Machine Learning) می گویند. الگوها از داده ها استخراج می شوند. امروزه این تحولات شتاب گرفته زیرا به عنوان مثال ، یک کامپیوتر می تواند متون را ترجمه کند ، کلمات گفتاری را درک کند و همچنین تصاویر را درک کند. در میان موارد دیگر ، یادگیری ماشین را در خودروی خودران خواهید یافت. این خلاقیت های ریاضی تعیین می کند که در فید اکانت شبکه مجازی خود چه می بینید ، Netflix چه فیلم هایی را به شما توصیه می کند و چه تبلیغاتی در Gmail خود مشاهده می کنید.

الگوریتم تشخیص زنده بودن (Liveness Detection) چگونه کار می کند؟

الگوریتم های تشخیص زنده بودن چهره، تصویر یا ویدیوها را تجزیه و تحلیل می کنند و تایید می کنند که آیا تصویر و یا ویدیوی بررسی شده از کاربر واقعی است یا صرفا یک تصویر جعلی می باشد. روشهای مورد استفاده عبارتند از تحلیل حرکت و بافت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی (AI). برای مقابله با حملات مختلف هکرها و کلاهبرداران، امیدوارکننده ترین روش برای تشخیص زنده بودن ترکیب همه این فناوری ها می باشد. در سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی، تشخیص زنده بودن چهره کاربر با بررسی میلیونها پارامتر از روی تصویر مورد نظر انجام می پذیرد. بر اساس این پارامترها، مشخص می شود که تصویر کاربر، یک تصویر زنده است یا از روی یک فیلم یا عکس گرفته شده است. سپس با کمک همین پارامترها و برخی پارامترهای دیگر، فرایند تشخیص چهره و تطابق چهره با چهره موجود در پایگاه اطلاعاتی منبع بررسی می گردد.

ارتقای پیوسته الگوریتم های هوش مصنوعی، لازمه امنیت

الگوریتم Liveness Detection، تامین کننده اصلی امنیت فرایند احراز هویت دیجیتال کاربران می باشد. روش های تشخیص زنده بودن چهره کاربر، روز به روز درحال به روز رسانی و بهبود می باشد. زیرا با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و روش های ارتقای امنیت در ارتباط و احراز هویت، مجرمان نیز راههای نفوذ جدیدی را کشف و مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین شرکت هایی که در حوزه احراز هویت فعالیت می کنند، پیوسته به دنبال ابداع راههای جدید ارتقای امنیت کاربران و مشاغل در زمینه احراز و تایید هویت کاربران می باشند.

سرویس احراز هویت یوآیدی با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق، تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر، احراز هویت سجام برای دریافت کد بورسی، احراز هویت ثنا و همچنین احراز هویت کاربران صرافی رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه