احراز هویت کارت بانکی

احراز هویت کارت بانکی
فهرست مطالب

احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک چیست؟

سامانه شاپرک، به عنوان یک شبکه الکترونیکی پیشرفته، با هدف مدیریت و کنترل دستگاه‌های پایانه فروش، روش‌های پرداخت و موارد دیگر، نقش بسیار حیاتی در ارتقای خدمات بانکی و تسهیل در تراکنش‌های مالی ایفا می‌کند. این شبکه به عنوان یک پل ارتباطی بین بانک مرکزی، شعب بانکی و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مالی، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد و امنیت در هر تراکنش را تضمین می‌کند. به همین منظور، احراز هویت در سامانه شاپرک به عنوان یک اقدام ضروری برای تضمین امنیت تراکنش‌ها است.

این سامانه توسط شرکت شاپرک، با همکاری شورای پول و اعتبار کشور، راه‌اندازی شده و مسئولیت نظارت بر تمامی پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی و اینترنتی را برعهده دارد. هدف اصلی از ایجاد سامانه شاپرک، حل مشکلات پرداخت‌های غیرحضوری و مسائل مرتبط با آن بوده و این امکان را فراهم می‌آورد که تمام افراد در داخل کشور از این سامانه استفاده کنند.

فرآیند احراز هویت در سامانه شاپرک اساساً به ثبت کارت در این سامانه اشاره دارد. این فرآیند از طریق دانلود برنامه‌های پرداخت، که سامانه صیاد را به خود اختصاص داده‌اند، قابل انجام است. به عنوان مثال، انجام عملیات مرتبط با چک در سامانه صیاد نیاز به احراز هویت دارد که با ثبت کارت در شاپرک این احراز هویت به‌سادگی امکان‌پذیر است.

اما نکته اینجاست که نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک توسط خود سامانه امکان‌پذیر نیست و کاربران برای این کار به دانلود اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیاز دارند. این اپلیکیشن‌ها از جمله برنامه آپ، ۷۲۴، تاپ، سکه و ایوا، اجازه صدور کارت از بانک مرکزی را دارند و فرآیند استفاده از آن‌ها بسیار آسان و قابل فهم است. این نرم‌افزارها از بانک مرکزی مجوز دارند و به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی و با اطمینان، کارت خود را در سامانه شاپرک ثبت کنند.

احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک چیست

روش احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

همان طور که گفتیم، احراز هویت در سامانه شاپرک به معنای ثبت کارت در این سامانه است که این فرآیند از طریق روش‌های متعددی قابل انجام است. هدف اصلی از احراز هویت در سامانه شاپرک، جلوگیری از بسیاری از مشکلات مرتبط با پرداخت‌های الکترونیکی است و این احراز هویت در برنامه‌های متنوعی قابل اجرا است. با گسترش استفاده از چک صیادی، روش احراز هویت در شاپرک به یکی از نکات مهم تبدیل شده و افراد به دنبال ثبت کارت بانکی در این سامانه هستند تا بتوانند چک صیادی دریافت کنند.

آدرس سایت رسمی شاپرک shaparak.ir است و نحوه احراز هویت در شاپرک از طریق خود سایت شاپرک امکان‌پذیر نیست. کاربران برای احراز هویت در شاپرک کافی است با استفاده از گوشی تلفن همراه خود، به برنامه‌های پرداختی مراجعه کنند که مجوز از بانک مرکزی دارند و روند ثبت کارت را آغاز کنند. این برنامه‌ها شامل آپ، تاپ، ۷۲۴، سکه و ایوا است.

بعد از نصب یکی از این برنامه‌ها، کافی است به قسمت ثبت کارت مراجعه کنید. بعد از ثبت، یک پیغام با این مضمون دریافت می‌کنید که “کارت شما در سامانه شاپرک ثبت نشده و برای ثبت کارت دکمه ادامه را بزنید”. این پیام را تایید کنید تا به صفحه افزودن کارت جدید وارد شود. با وارد کردن اطلاعات کارت جدید و انتخاب گزینه ادامه، فرآیند ثبت کارت ادامه پیدا می‌کند.

روش احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

در ادامه، فرد یک پیغام دیگر دریافت می‌کند که به کاربر اعلام می‌کند در حال اتصال به سامانه شاپرک است. در این مرحله، کاربر با هدایت به سامانه شاپرک، کد اعتبارسنجی و اطلاعات مرتبط با کادر را وارد می‌کند و شرایط و قوانین را می‌پذیرد.

پس از این مرحله، کاربر یک پیغام موفقیت دریافت می‌کند که نشان می‌دهد ثبت کارت بانکی در شاپرک با موفقیت مطلع می‌شود.

نحوه احراز هویت کارت بانکی در شاپرک برای ثبت چک صیادی

روند ثبت و احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک برای پیگیری و استعلام چک صیادی از طریق برنامه‌های موبایل معرفی شده توسط بانک مرکزی انجام می‌شود. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱. ورود به اپلیکیشن

برای شروع فرآیند احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک، کاربران باید از طریق برنامه‌های مختلفی که قابلیت دسترسی به سامانه را دارند، وارد شوند. این برنامه‌ها می‌توانند آپ، تاپ، ۷۲۴ و دیگر برنامه‌های مشابه باشند.

۲. انتخاب گزینه چک صیادی

پس از ورود به برنامه شاپرک، کاربران به قسمت مربوط به چک صیادی وارد می‌شوند. این گزینه برای ثبت اطلاعات کارت بانکی انتخاب می‌شود.

۳. وارد کردن شناسه صیادی

در مرحله بعد، کاربران شناسه صیادی ۱۶ رقمی خود را مطابق تصویر در کادر مخصوص وارد می‌کنند.

۴. احراز هویت از طریق کارت بانکی

با وارد کردن شناسه صیادی، کاربر پیغامی برای احراز هویت از طریق کارت بانکی دریافت می‌کند. با فشردن دکمه تایید، کاربر به مرحله بعدی منتقل می‌شود.

۵. اضافه کردن کارت جدید

کاربر در این مرحله می‌تواند کارت بانکی جدید خود را وارد کند. با انجام این مرحله و زدن دکمه ادامه، فرآیند وارد مرحله بعدی می‌شود.

۶. تأیید نهایی

کاربر پس از افزودن کارت بانکی جدید، پیغامی دریافت می‌کند که بر اساس قوانین بانکی، لازم است کارت بانکی خود را در سامانه شاپرک ثبت نماید. با کلیک بر روی دکمه تایید، کاربر به سامانه شاپرک هدایت می‌شود.

۷. دریافت کد تایید

کاربر پس از ورود به سامانه شاپرک یک کد تایید دریافت می‌کند که باید آن را در کادر مخصوص وارد کند.

۸. تکمیل اطلاعات

در این مرحله، کاربر موارد مرتبط با کارت بانکی خود را تکمیل می‌کند و به مرحله بعدی می‌رود.

این فرآیند گام به گام، نحوه احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک برای انجام کارهای چک صیادی است. این روش امنیت بالایی را ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند به سرعت و به راحتی کارت بانکی خود را در این سامانه ثبت کنند.

روند ثبت کارت بانکی در شاپرک و احراز هویت کارت بانکی در این سامانه در اپلیکیشن‌های مختلف، از جمله آپ، تاپ، همراه کارت و ۷۲۴ تقریباً یکسان است و به راحتی می‌تواند مراحل را طی کنید.

علت مشکل عدم احراز هویت کارت در شاپرک

عدم احراز هویت کارت بانکی در سامانه شاپرک یکی از مشکلاتی است که گاهی کاربران اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت با آن مواجه می‌شوند. عدم احراز هویت کارت بانکی به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در ادامه، به بررسی این دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای هر یک می‌پردازیم:

  • قطع اتصال به اینترنت: یکی از اصلی‌ترین عوامل عدم احراز هویت کارت بانکی، قطع شدن اتصال به اینترنت در حین فرآیند است. کاربران ممکن است به دلیل مشکلات شبکه یا قطع اتصال اینترنت با پیغام “عملیات نامشخص” روبرو شوند. راه‌حل این مشکل، اطمینان از اتصال پایدار به اینترنت و تکمیل مجدد فرآیند احراز هویت است.
  • مشکلات فنی در سامانه شاپرک: در بعضی مواقع، مشکلات فنی در سامانه شاپرک یا برنامه میزبان ممکن است باعث دریافت پیغام “عملیات نامشخص” شود. کاربران در این صورت باید صبر کنند و سپس دوباره تلاش کنند. اگر این مشکل بعد از گذشت چند ساعت همچنان وجود داشت، باید با پشتیبانی سامانه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.
  • ورود اشتباه اطلاعات: ورود اشتباه شماره کارت، تاریخ انقضا یا سایر اطلاعات کارت بانکی توسط کاربران، یکی از دلایل اصلی عدم احراز هویت کارت بانکی است. در این حالت، کاربر باید دقت کند و اطلاعات را به صورت صحیح وارد نماید تا احراز هویت با موفقیت انجام شود.
  • عدم تطابق شماره تلفن همراه با کد ملی کاربر: در صورت عدم تطابق شماره تلفن همراه با کد ملی صاحب کارت بانکی، خطای احراز هویت کارت بانکی دریافت می‌شوتد. کاربران باید از خط تلفن همراه به نام خود استفاده کنند. این اطلاعات باید به‌روز شده باشد تا احراز هویت به درستی انجام شود.
  • عدم احراز هویت کارت مبدا: در صورتی که کارت مبدأ در هنگام کارت به کارت احراز هویت نشده باشد، عملیات احراز هویت کارت در شاپرک ممکن است با مشکل مواجه شود. در این صورت، کاربران باید اطمینان حاصل کنند که کارت مبدأ نیز مورد تأیید و احراز هویت قرار گرفته باشد.

خدمات یوآیدی

یوآیدی اولین ارائه‌دهنده وب سرویس احراز هویت بایومتریک در کشور، برای سهولت دسترسی و استفاده از احراز هویت دیجیتال وب سرویس‌های زیر را توسعه داده است. با وب سرویس‌های کسب و کارها می‌توانند کاربران خود را با بالاترین دقت و درجه اطمینان احراز هویت کنند.

سوالات متداول

کاربران با استفاده از گوشی تلفن همراه به برنامه های پرداخت که از بانک مرکزی مجوز داشته مراجعه می‌کنند و روند احراز هویت را انجام می‌دهند.

از دلایل عدم احراز هویت کارت در شاپرک می‌توان به نادرست وارد نمودن اطلاعات کارت، عدم مطابقت شماره تلفن همراه و شماره ملی صاحب کارت و موارد دیگر اشاره کرد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه