احراز هویت کاربران بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی رمزارز جهان

احراز هویت بایننس
فهرست مطالب

فضای کریپتو و دنیای رمز ارزها روز به روز در حال بزرگ شدن است و کاربران این فضا نیز در حال افزایش می باشند. با افزایش شمار کاربران، مدیریت دسترسی و احراز هویت و امنیت آنها، چالشی جدی برای صرافی های رمز ارز محسوب می شود. مطمئنا استفاده از نیروی انسانی برای احراز هویت کاربران صرافی هایی مانند بایننس راه حل معقولی نیست. چرا که صرافی های بزرگ رمز ارز دنیا باید روزانه میلیونها مراجعه را تحت کنترل داشته و با احراز هویت کاربران، امنیت این فضا را تامین نمایند. انجام این کار توسط نیروی انسانی، هزینه گزافی را می طلبد. علاوه بر این، دقت اپراتور انسانی در مواجهه با تعداد بالای کاربر، کاهش می یابد.

یک معضل دیگر صرافی های بین المللی، کاربرانی است که از کشورهای مختلف با مدارک شناسایی گوناگون مراجعه می کنند. جای هیچ شکی نیست که اپراتور انسانی توانایی تشخیص صحت صدها مدرک هویتی از چندین کشور را ندارد. به همین دلایل، و به خاطر تامین امنیت و سرعت احراز هویت کاربران، این فرایند توسط شرکت های احراز هویت دیجیتال انجام می پذیرد.

فرایند احراز هویت کاربران صرافی بایننس، توسط شرکت رفینیتیو (Refinitiv) انجام می پذیرد. این شرکت یکی از بزرگترین ارائه دهندگان داده ها و زیرساخت های بازارهای مالی در جهان است که با بیش از ۴۰ هزار کسب و کار در ۱۹۰ کشور، با شرکت کنندگان در بازار مالی جهانی همکاری می کند.

ابزارهای موثر KYC یا “مشتری خودت را بشناس”، با افزایش تقاضا برای فرایند نظارتی در حال تبدیل شدن به یک نیاز مهم در صنعت رمز ارز پایه هستند. این راه حل Binance را قادر می سازد تا عملکردهای پیشرفته World-Check را در گردش کار داخلی خود ادغام کند و به آنها امکان می دهد روند غربالگری و KYC و مراقبت های لازم از طرف شخص ثالث را ساده کنند. 

طبق گزارش Binance Research، تعداد کل کاربران رمزارز در سطح جهان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به ۱۰۱ میلیون نفر رسیده است، این در حالی است که این میزان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ فقط ۵.۸ میلیون نفر بوده است. به طور طبیعی میزان هجوم کاربران در یک سال گذشته، به خاطر رشد عجیب و غریب قیمت رمز ارزها، توزیع نامتوازنی برای ۹۵ میلیون کاربر در ۵ سال گذشته را ایجاد میکند. فرصتی که به راحتی با فرآیندهای طولانی و آفلاین میتواند از دست برود.

برای حل این مشکل، در نوامبر ۲۰۱۸ و با همکاری شرکت رفینیتیو، صرافی بایننس شروع به استفاده از محصول جدید احراز هویت دیجیتال کرد.

احراز هویت در بایننس در دو مرحله پایه و پیشرفته انجام می شود. در احراز هویت پایه، کشور، نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد از کاربر درخواست می گردد. در مرحله احراز هویت پیشرفته نیز، مدرک شناسایی، عکس و ویدیوی سلفی از کاربر درخواست می گردد. پس از بارگذاری مدارک درخواستی و ویدیوی سلفی، این مدارک با استفاده از هوش مصنوعی، پردازش و تایید می گردند. 

اخیرا صرافی های رمز ارز ایران نیز، با افزایش کاربران خود، در زمینه احراز هویت آنها با مشکل مواجه شده اند. زیرا روشی که صرافی ها برای احراز هویت کاربران خود به کار می برند، جوابگوی تعداد زیاد کاربر نیست. به این دلیل که آنها از نیروی انسانی برای بررسی و تایید مدارک کاربر استفاده می نمایند. علاوه بر اینکه زمان بررسی مدارک کاربر توسط اپراتور انسانی محدود است، دقت اپراتور انسانی نیز محدود می باشد. به علاوه این دقت به مرور کمتر می شود.

بنابراین صرافی های رمز ارز داخلی برای احراز هویت کاربران خود به یک سرویس در درجه اول، ایمن و سریع و دارای رابط کاربری خوب نیاز دارند که فرایند احراز هویت کاربران را به انجام برساند. سرویسی که این فرایند را با کمترین دخالت نیروی انسانی و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

یوآیدی مفتخر است که برای اولین بار از این محصول در صرافی های رمزارز ایران رونمایی کرده است. به منظور احراز هویت کاربران صرافی اکسیر، تیم توسعه کسب و کار، محصول و فنی یوآیدی، محصول احراز هویت صرافی رمزارز را مطابق قوانین مالی و نظارتی ایران توسعه دادند.

سرویس احراز هویت یوآیدی، اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در ایران است که احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت ثنا را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می دهد. دقت و سرعت یوآیدی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در فرایند احراز هویت، بسیار بالا می باشد. به علاوه، خدمات این سرویس به صورت شبانه روزی ارائه می گردد. با استفاده از محصول جدید یوآیدی تحت عنوان محصول احراز هویت صرافی رمز ارز، مشکلات مربوط به احراز هویت کاربران در صرافی های رمز ارز به کلی حل شده است.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه