معرفی شبکه هویت دیجیتال ملی کانادا: Digital ID

هویت دیجیتال کانادا
فهرست مطالب

هویت و خدمات دولتی دیجیتال بخشی از آینده کانادا و دنیا می باشد. ادغام هویت دیجیتال دولتی و شناسه آنلاین، به کانادایی ها این امکان را می دهد تا با استفاده از اسنادی مانند گواهینامه رانندگی و گذرنامه، به صورت آنلاین و در دستگاه های تلفن همراه خود از مزایای اقتصاد دیجیتال قرن بیست و یکم استفاده کنند. طبق یک نظرسنجی که توسط شورای شناسایی و احراز هویت دیجیتال کانادا (DIACC) انجام گرفته، نشان می‌دهد اکثر کانادایی‌ها معتقدند که دولت‌های فدرال و استانی باید به سرعت در زمینه فعال کردن شناسه دیجیتال به شیوه‌ای سریع و ایمن اقدام کنند. در این راستا، طبق وعده مسئولین، هویت دیجیتال کانادا تا آخر پاییز امسال راه اندازی خواهد شد.

هویت دیجیتال کانادا چیست؟

یک شناسه دیجیتالی پایه‌ است که دسترسی آسان‌تر به خدمات آنلاین را امکان‌پذیر می‌سازد و اوتاوا را به یکی از پیشرفته‌ترین حوزه‌های ارائه خدمات آنلاین دنیا تبدیل می‌کند که ارزش آن ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. کانادا در حال راه‌اندازی یک برنامه شناسایی دیجیتال است که مردم دیگر نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی فیزیکی یا کارت سلامت نداشته باشند. به گفته دولت، برنامه شناسایی دیجیتال کانادا قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۱ راه اندازی شود. این برنامه شناسایی دیجیتال، برای تایید شهروندان جهت ارائه خدمات دولتی، از تشخیص چهره استفاده کرده و اطلاعات هویتی کاربر را رمز گذاری می نماید تا از دسترسی، سوء استفاده و جعل کلاهبرداران و مجرمان محفوظ باشد. 

هویت دیجیتال و گواهینامه رانندگی

سرویس هویت دیجیتال کانادا دریافت گواهینامه رانندگی را سریعتر و آسان تر می کند. تصور کنید شخصی برای اولین بار درخواست گواهینامه رانندگی می نماید. وی به یک دفتر خدمات دولتی می رسد، یک آزمایش بینایی انجام می دهد و سپس عکس پرسنلی خود را حین ثبت نام می گیرد. کاربر در این مرحله می تواند آزمون کتبی را روی یک دستگاه تلفن همراه کامل کند. تا زمان اتمام آزمون، عکس و اطلاعات کاربر، هم در یک مجوز کاغذی و هم در کارت مجوز دیجیتال ادغام می شود. پس از قبولی در آزمون، کاربر می‌تواند مجوز خود را در یک برنامه دولتی دانلود کرده و آن را در کیف پول دیجیتال خود فعال کند.

به روزرسانی گواهینامه به صورت غیرحضوری

علاوه بر سهولت در گرفتن مجوز با سرویس هویت دیجیتال کانادا، قبل از اینکه مجوز شما منقضی شود، برنامه دولتی شما به شما هشدار می دهد. با احراز هویت ایمن و به روز رسانی عکس خود، سپس پرداخت هزینه های مرتبط از طریق کیف پول تلفن همراه خود، تمدید فوری مجوز به یک امکان واقعی تبدیل می شود. همین روند برای تغییر اطلاعاتی مانند آدرس یا کلاس گواهینامه رانندگی شما اعمال می شود. به گونه ای که منجر به افزایش راحتی و اجتناب از نیاز به انتظار برای تولید و ارسال یک گواهینامه فیزیکی می شود.

نقش Digital ID کانادا در تسریع روند خدمات بهداشتی

شناسه دیجیتال انتقال و ذخیره اطلاعات را به صورت مشهودی سریعتر انجام می دهد. به عنوان مثال مراقبت های بهداشتی را در نظر بگیرید. در حال حاضر، اگر به یک استان جدید در کانادا نقل مکان کنید، باید برای ارائه مدرک اقامت و دریافت کارت سلامت جدید به یک وزارتخانه دولتی جدید مراجعه کنید. پس از صدور، باید با همه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قدیمی خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید فایل های سوابق شما را برای ارائه دهندگان جدید خدمات بهداشتی، فکس، پست یا ایمیل کنند.

این مراکز باید تمام اطلاعات و سوابق شما را به صورت دستی وارد کنند. اما با سرویس هویت دیجیتال کانادا (Digital ID)، شما می توانید با ارائه شناسه دیجیتالی خود در یک وب سایت دولتی، محل زندگی خود را تایید کنید و یک کارت بهداشتی جدید درخواست کنید. همچنین، شناسه دیجیتالی به شما امکان می دهد به سوابق پزشکی خود به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید و کنترل بیشتری بر اطلاعاتی که می خواهید با پزشک جدید خود به اشتراک بگذارید، می دهد.

ارائه خدمات سریع و کم هزینه با هویت دیجیتال

ارائه خدمات دولتی با استفاده از هویت دیجیتال، به دلیل مزایایی که برای ارگان های دولتی و شهروندان دارد، با استقبال زیادی روبرو شده است. در کشور ما، احراز هویت دیجیتال اولین بار توسط یوآیدی مطرح شد. نخستین مجوز احراز هویت دیجیتال نیز برای تایید هویت سجام و دریافت کد بورسی انجام گرفت. هم اکنون، قوه قضاییه نیز برای احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی همکاری می نماید. یوآیدی، با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی این فرایند را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. محصول احراز هویت صرافی رمز ارز، تازه ترین سرویس یوآیدی به منظور حل مشکلات احراز هویت در صرافی های رمز ارز می باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه