فرآیند ثبت نام دیجیتال: تعریف، ویژگی‌ها و نحوه‌ی کار

فرایند ثبت نام به صورت دیجیتال
فرآیند ثبت نام دیجیتال یا Onboarding به فرآیندهای مهمی گفته می‌شود که در آن، شرکت‌ها و سازمان‌ها، مشتریان و کاربران خود را به روشی سریع، ساده‌، ایمن و مطمئن به کار می‌گیرند. 
فهرست مطالب

هتفرآیند ثبت نام دیجیتال یا Onboarding به فرآیندهای مهمی گفته می‌شود که در آن، شرکت‌ها و سازمان‌ها، مشتریان و کاربران خود را به روشی سریع، ساده‌، ایمن و مطمئن به کار می‌گیرند. این بخش مهم از ارتباط بین کاربر و سازمان، به عنوان یک مولفه‌ی کلیدی، در دو جنبه‌ی اساسی عنوان می‌شود: امنیت شرکت یا سازمان برای به دست آوردن یک مشتری یا کاربر قانونی به همراه معیارهای مناسب و تصمیم‌گیری نهایی در مورد مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به یک مشتری دائم. در این مطلب سعی داریم تا به بررسی بیشتر فرآیند ثبت نام دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

فرآیند ثبت نام دیجیتال

فرآیند ثبت نام دیجیتال چیست؟

فرآیند ثبت نام دیجیتال به فرآیند جذب یا عضویت کاربران جدید گفته می‌شود و تضمین می‌کند که به تمامی خدمات و محصولاتی که سازمان می‌تواند به روشی ساده و سریع ارائه کند، دسترسی داشته باشند و آنها را در پایگاه داده ادغام کنند.

این فرآیند عبارت است از آغاز رسمی ارتباط مستقیم و توافقی با فردی که به عنوان یک کاربر ثبت شده و یا مشتری رسمی می‌باشد. این فرآیند گام مهمی است که در آن مشخص خواهد شد که آیا مشتری بالقوه به یک مشتری سابق و دائمی شرکت تبدیل می‌شود یا در طی فرآیند، شرکت را ترک می‌کند. بنابراین، این مشتری در شرکت ما ثبت‌نام خواهد شد و اطلاعاتی را فراهم خواهد کرد که به ما امکان شناسایی و دسترسی به محصولات و خدماتی که با آن قرارداد بسته است را می‌دهد.

اگرچه مفهوم فرآیند ثبت نام دیجیتال در زمینه‌ی منابع انسانی و مدیریت استعداد، کاملاً شناخته شده است، اما به طور گسترده در هر حوزه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حوزه‌ها، یک سازمان نیاز به جذب فردی در ساختار خود دارد، که این فرد می‌تواند یک مشتری، کارمند، و یا یک کاربر باشد.

این فرآیند که اکنون دیجیتالی شده، می‌تواند کاملاً آنلاین انجام بگیرد و یا می‌تواند از راه دور و از طریق دوربین هر وسیله‌ای صورت گیرد. به لطف معیارها و کنترل‌های خاص امنیتی و فنی، شرکت‌ها در هر بخشی، از جمله بخش‌های حساسی مثل بخش‌های مالی، می‌توانند مشتریان و کاربران جدید را از هر نقطه، در هر زمان و از طریق هر کانال ارتباطی جذب کنند که با پشتیبانی امنیتی و نظارتی صورت می‌گیرد. این فرآیند همان فرآیند ثبت نام دیجیتال مشتری است.

علاوه بر این، فرآیند ثبت نام دیجیتال مشتری با عنوان تایید هویت مشتری (KYC) یا شناسایی مشتری شناخته می‌شود. این عبارات که به طور گسترده در بخش‌هایی نظیر بانکداری، امور مالی، بیمه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد، با مفهوم فرآیند ثبت نام دیجیتال مرتبط است و در تمامی صنایع و حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، فرآیندهای ثبت نام دیجیتال از دیدگاه ما فرآیندی است که به روش خودکار و از طریق دستگاه دیجیتال انجام می‌گیرد.

ثبت نام دیجیتال

انواع فرآیند ثبت نام دیجیتال

  • فرآیندهای ثبت نام دیجیتال حضوری: این نوع پذیرش، رایج‌‌ترین روش این فرآیند  است. متشری به سراغ دفتر، شعبه و یا فروشگاه تجاری یک شرکت رفته و باید مدارک شناسایی خود را نشان دهد.
  • فرآیندهای ثبت نام دیجیتال نیمه حضوری: شرکت‌ها به مشتریان جدید خود مدارک دیجیتالی را ارائه می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز آن را پر کنند، اما هنوز لازم است که مشتریان به شعبه‌ی در دسترس خود رفته و آن را تحویل دهند.
  • فرآیندهای ثبت نام کاملاً دیجیتال: به این نوع پذیرش، پذیرش آنلاین یا از راه دور نیز گفته می‌شود. این فرآیند به طور کامل دیجیتالی است و مشتریان نیازی ندارند که به دفتر یا فروشگاه شرکت مراجعه کنند. این فرآیند این امکان را فراهم می‌کند که مشتری، با همان ضمانت و امنیت به یک مشتری از راه دور تبدیل شوند.

شناسایی در فرآیند ثبت نام دیجیتال چگونه انجام می‌گیرد؟

شناسایی دیجیتالی کاملاً بخش مالی را متحول می‌کند. بانک‌ها و موسسات مالی متوجه نیازهای مشتریان امروزی شده‌اند و فرآیندهای خود را تغییر داده تا به آنها تجربه‌ی راحتی و دردسترس بودن را بدون هیچگونه مشکلی در حین ثبت‌نام برای دریافت محصولات ارائه کنند. در این فرآیندها، زمان بهینه‌سازی شده و هزینه‌ها کاهش یافته‌اند.

شناسایی دیجیتال، یک فرآیند کاملاً آنلاین و از راه دور است. مشتریان برای دسترسی و کسب محصولات و خدمات، نیازی به مراجعه ندارند. افتتاح حساب، از راه دور و با همان ضمانت و امنیت حضوری انجام می‌گیرد و اکنون با قوانین جدید و راهکارهای تکنولوژیکی شرکت‌های رگ‌تک مثل یوآیدی امکان‌پذیر است.

چرا فرآیند ثبت نام دیجیتال در حال تغییر و تحول کسب‌وکارها است؟

شرکت‌ها در بخش مالی، از این فناوری جدید بنیادین و چارچوب قانونی آن بهره‌مند شده‌اند. استفاده از این تکنولوژی در وهله‌ی اول، برای کاربر بسیار آسان است و فرآیندهای پیچیده و کسل‌کننده را به فرآیندهای آسان و فوری تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، احراز هویت ویدیویی، به لطف به کارگیری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین توسط برخی از ارائه‌دهندگان نرم افزار در فرآیندهای KYC، امکان تایید هویت بلادرنگ را میسر می‌سازد.

این جنبه‌ها نشان داده‌اند که شرکت‌های استفاده کننده از این فناوری برای جذب مشتری، به طور فزاینده‌ای نرخ تبدیل خود را به لطف به کارگیری فرآیندهای ثبت نام دیجیتال افزایش داده‌اند. به علاوه، این سیستم جدید از مشتریان خود دربرابر کلاهبرداری‌ها محافظت می‌کند، چرا که این فناوری مطابق با سخت‌ترین استانداردهای امنیتی احراز هویت ویدیویی است.

ثبت نام آنلاین

فرآیند ثبت نام دیجیتال در صنعت مالی سودمند بوده است

این فرآیند برای افزایش نرخ تبدیل و بهبود تجربه‌ی کاربر بسیار مهم است و در عین حال، مطابق با سخت‌ترین مقررات بوده و شدیداً هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین بهره‌وری را افزایش داده و موانع و زمان انتظار را از بین می‌برد.

داده‌ها و اطلاعات در فرآیند ثبت نام دیجیتال

۹ بانک از ۱۰ بانک بین المللی با سیستم‌‌های احراز هویت ویدیویی، تکنولوژی شناسایی الکترونیکی در فرآیند ثبت نام دیجیتال را پیاده‌سازی کرده‌اند، که به آنها این امکان را می‌دهد تا جذب مشتری خود را تا ۸۴ درصد افزایش دهند.

فرآیندهای ثبت نام دیجیتال سابق و قدیمی، که به طور متوسط به ۳ هفته نیاز دارند، به لطف فرآیندهای ثبت نام دیجیتال و تشخیص چهره در ۳ دقیقه یا کمتر از آن انجام می‌گیرند. صرفه‌جویی در زمان برای کارمندان و مشتریان مهم است که کاغذبازی‌ها را کاهش داده و از ضرر مشتریان بالقوه در آخرین مراحل از فرآیند جذب مشتری جلوگیری می‌کند. تمامی این مولفه‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش داده و حجم فروش خود را افزایش دهند.

با یوآیدی و با کمک احراز هویت ثنا می توانید فرایند احراز هویت خود را به صورت غیرحضوری و در کوتاهترین زمان انجام دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه