۴ رویداد جدید تحول دیجیتال صنعت مالی

تحول دیجیتال در صنعت مالی
فهرست مطالب

اکنون که سرویس های دیجیتالی فراگیر شدند ایده تحول دیجیتال از حوزه ابری خارج و وارد بهینه سازی ابزار های پلتفرم هایی مانند مایکروسافت شده است. فشار کرونا و افزایش جرایم سایبری سال ۲۰۲۰ شرکت های مالی را وادار کرده تا از تحول دیجیتال صنعت مالی جهت بهبود بکارگیری از داده های ابری استفاده کنند. اما شرکت های مالی برای اصلاح و بهبود فضای ابری چه کرده اند؟

اکنون به ۴ رویداد جدید محرک تغییر تكنولوژيكي و تحول دیجیتال‌ صنعت مالی می پردازیم:

۱. از رده خارج کردن سامانه های موروثی برای تسریع تحول دیجیتال صنعت مالی

برتری شرکت های ابری فین تک اهمیت مقياس پذيرى در شرکت های مالی جدید را کمرنگ نشان می دهد. سامانه های موروثی سدی جدی پیش روی سودمندي‌ کسب و کار هستند. چون داده های سیلویی داشته و قابلیت تعمیم ندارند. بکارگیری فضای ابری هزینه و مخاطرات سازمانی شرکت های مالی را کاهش می دهد. همچنین گسترش مقیاس محصولات و تجارب مشتری را تسهیل می بخشد. امروزه شاهد افزایش تعداد مدیرانی هستیم که خواهان به روز رسانی زیر ساخت فناوری اطلاعات خود هستند و بدین ترتیب سامانه های موروثی هزینه بر حذف خواهند شد. گزینه های سريع و نوین ابری انعطاف بیشتری دارند و با ضوابط و قوانین همسو هستند.

۲. کلاهبردارى و جرایم سایبری

به استثنای نقض اطلاعات مهم، مسئله مقیاس مالی مسئله امنیتی دشواری است. اما در واقع بانک ها از سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار جریمه پرداخت کردند. شدت این جریمه ها نیز رو به افزایش است. این امر رشد را از طریق افزایش هزینه های پردازش مازاد و توان محاسبه محدود کرده تا ضوابط دنبال شوند. چون که مخاطرات سایبری همیشه وجود خواهند داشت. شرکت های مالی باید به دنبال راه حل هایی مقیاس پذیر و متعادل کننده هزینه های ایمن سازی زیر ساخت برای بهبود فضای ابری باشند. ایمن سازی صورت های مختلفی دارد که در این جا آورده شدند:

  • بهبود تشخیص کلاهبرداری و نظارت بر فضای مجازی، تلفن های همراه و کانال های پشتیبانی مشتریان با تحول دیجیتال صنعت مالی
  • بکارگیری کارگزاران امنیت دسترسی ابری جهت کنترل و شناسایی مخاطرات فضای ابری
  • نظارت همیشگی بر نرم افزار ها و زیر ساخت های خدماتی
  • تهیه نسخه پشتیبان و بازیافت فایل

۳. انعطاف کسب و کار ها با وجود افزایش تهدیدات سایبری

انعطاف کاری، از المان های مهم راهبرد امنیت سایبری شرکت های مالی محسوب می شود. به توانایی پاسخ دهی مناسب، جبران کاستی ها و ادامه فعالیت پس از وقوع خلل امنیتی یا غیر امنیتی انعطاف کاری گفته می شود. شرکت های مالی امسال با اختلالاتی ناشی از کووید ۱۹، روی آوردن به دور کاری، افزایش جرایم سایبری و بلایای طبیعی روبرو بودند. اگرچه انتظارات مشتریان دست خوش تحول شده اما در صنایع مالی تغییری مشاهده نشده است. ادامه فعالیت و پیروی از ضوابط امری ضروری بوده و هزینه پیش گیری از مخاطرات به ۷۲ میلیارد دلار رسیده است. انتظار می رود که این رقم افزایش یابد و شرکت های مالی بیشتری به اقدامات پیشگیرانه روی آوردند. با این کار می‌توانند انعطاف کاری خود را افزایش دهند. اقدامات اشاره شده در این جا آورده شده‌اند:

  1. طراحی برنامه آمادگی برای اتفاقات
  2. وضع کنترل تامين ذخيره و تصديق‌ کاربر
  3. شناسایی عوامل مخاطره ساز سازمانی و محیطی
  4. فرایندهای ارزیابی و نظارت بر واکنش کاربر و سیستم

۴. مشتریان خواهان تجربه دیجیتال هستند

مشتری قرن ۲۱ پویاست. موافق بانک داری مدرن بوده و از چگونگی استفاده شدن اطلاعات شخصی خود آگاه است. این مشتریان خواهان تجربه شخصی سازی شده هستند و شرکت های مالی از این موضوع باخبرند. هموارسازی مسیر مشتری عنصر اصلی بانک داری خرد است. این کار از طریق بکارگیری اطلاعات تحقق می یابد. شرکت های مالی بیشتری به تمرکز بر پیشینه مشتری و اطلاعات مالی روی آوردند تا از طریق داده های بزرگ تجارب خرید و پشتیبانی متمایزی خلق کنند. ابزارهای هوش مصنوعی امکان شخصی سازی در مقیاس بالا را فراهم کرده و به تحول دیجیتال صنعت مالی کمک کرده اند.  بات های کمکی نیز به معرفی محصول و پشتیبانی مدیریت مالی می پردازند. پلتفرم هایی مانند سرویس احراز هویت یوآیدی به شرکت های مالی کمک می کنند تا نیاز های مشتریان را از طریق تحلیل رویداد های اطلاعات، شناسایی ناهمواری ها و روان سازی گردش کار پیش‌بینی کنند و کارهای متناسبی برای بهبود فضای دیجیتال انجام دهند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه