بزرگترین شرکت های احراز هویت دیجیتال جهان

ekyc services
فهرست مطالب

احراز هویت غیرحضوری، به دلیل صرفه اقتصادی و صرفه جویی در زمان و به تبع آنها مزایای بسیار دیگر، با استقبال بسیار زیاد جوامع مواجه شده است. علی الخصوص با همه گیری پاندمی کرونا، کارایی احراز هویت دیجیتال برای مردم، کسب و کارها و سازمانهای دولتی ثابت شده است. طبق پیش بینی های انجام گرفته، اندازه بازار جهانی راه حل های هویت دیجیتال از ۲۳.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۴۹.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ افزایش خواهد یافت و نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) میزان ۱۶.۲ درصد از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ را خواهد دید. با رشد موارد تقلب در هویت و نقض داده ها، استفاده از احراز هویت دیجیتال در انجام امور روزانه و اثبات هویت به صورت غیرحضوری نیز افزایش یافته است. در ادامه، بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات احراز هویت دیجیتال در دنیا از لحاظ حجم بازار، میزان دستاوردها، راهکارها و اهداف آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

سرویس احراز هویت Jumio

Jumio فرایند احراز هویت بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه از طریق وب و تلفن همراه را انجام داده است. این شرکت از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را در زمینه احراز هویت کاربران و کسب و کارها آغاز نموده و هم اکنون با ۱۰۸۵ کارمند و از طریق سرویس Jumio KYX، یک پلتفرم یکپارچه تایید هویت و eKYC، از اکوسیستم های مشاغل محافظت می کند. اخیرا نیز سرمایه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار جذب کرده و درآمد این شرکت سالانه ۱۰۰ میلیون دلار می باشد.

راه حل تایید هویت Jumio می تواند بارکد را در پشت گواهینامه های رانندگی و MRZ (مناطق قابل خواندن ماشین) را در گذرنامه بخواند. با Jumio نام و نام خانوادگی کاربر، تاریخ تولد و اطلاعات تماس را می توان به سرعت از بارکد/MRZ استخراج کرد. از مشهورترین شرکت ها و کسب و کارهای طرف قرارداد با Jumio می توان مایکروسافت و اوراکل را نام برد.

راهکار احراز هویت Mitek

Mitek Systems یک شرکت توسعه نرم افزار است که در سال ۱۹۸۶ با ۴۰۰ کارمند شروع به فعالیت نمود. این شرکت راه حل های ضبط تصویر تلفن همراه و تایید هویت دیجیتالی را توسعه می دهد. Mobile Verify NFC یک محصول مبتنی بر IP Mitek است و فناوری NFC را با ویژگی های تایید نوری و بیومتریک Mobile Verify برای ارائه یک راه حل IDV تک نقطه ای تقویت می کند. پیاده سازی NFC SDK آسان است و برچسب سفید راه حل Mobile Verify از سفارشی سازی کامل پشتیبانی می کند. این نرم افزار که ابتدا توسط بانک های خرد در برنامه های تلفن همراه استفاده می شد، اکنون توسط بیش از ۷۵۰۰ موسسه مالی ایالات متحده استفاده می شود. ارزش شركت Mitek به میزان ۹۱۰ میلیون دلار می باشد. این شرکت در ۶ کشور، نمایندگی فعال داشته و با شرکت هایی نظیر OneSpan و Trulioo همکاری موفقی دارد. درآمد Mitek هم اکنون، سالانه ۱۱۷.۲ میلیون دلار می باشد.

شرکت احراز هویت دیجیتال Onfido

Onfido یک شرکت ارائه دهنده راهکار احراز هویت دیجیتال، با بیش از ۴۰۰ کارمند است که به کسب و کارها کمک می کند تا هویت افراد را با استفاده از سند هویت مبتنی بر عکس، سلفی و الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره تایید کنند. Onfido در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد و ارزش شرکت هم اکنون ۵۴۵ میلیون دلار می باشد. سرویس احراز هویت آنفیدو بیش از ۲۵۰۰ نوع سند هویتی از ۱۹۵ کشور جهان را پوشش می دهد. آخرین جذب سرمایه ای که توسط این شرکت انجام گرفته شده به ارزش ۲۲۱.۸ میلیون دلار بوده است و درآمد این شرکت سالانه ۳۶.۱ میلیون دلار می باشد. شرکت Onfido با شرکت های بزرگی نظیر سرویس اینترنتی آمازون(AWS)، بانکهای دیجیتال Revolut و Bunq، شرکت خدمات مالی Visa و همچنین مایکروسافت قرارداد همکاری امضا نموده است.

شرکت Transmit Security

این شرکت در سال ۲۰۱۴ و با ۱۰۰ کارمند شروع به کار کرد. هدف این شرکت حذف استفاده از نام کاربری و رمز عبور و دنیای بدون پسورد با استفاده از روش های بیومتریک احراز هویت کاربر است. ارزش این شرکت ۲.۲ میلیارد دلار است و آخرین سرمایه ای که توسط شرکت Transmit Security جذب شده، ۵۸۳ میلیون دلار می باشد. راهکار ارائه شده توسط Transmit Security با نمایندگی در ۹ کشور دنیا برای مقابله با مشکل کلاهبرداری از طریق رمز عبور، BindID را راه اندازی کرده که سازندگان برنامه می توانند با احراز هویت کاربران از طریق بیومتریک روی دستگاه خود – مانند اسکن چهره – که به سادگی با  کد QR فعال شده است، ادغام شوند. از جمله شرکت های بزرگی که با Transmit Security همکاری دارند، بانک HSBC، بانک Citibank و بانک و هولدینگ J.P.Morgan هستند. درآمد این شرکت سالانه ۱۴.۳ میلیون دلار می باشد. 

شرکت احراز هویت دیجیتال Trulioo

Trulioo یک شرکت کانادایی است که خدمات تایید هویت الکترونیکی، تایید آدرس پستی و مشاغل را ارائه می دهد. مشتریان Trulioo از این سرویس برای تایید هویت مشتریان خود به عنوان بخشی از KYC (مشتری خود را بشناسید) استفاده می کنند.

شرکت Trulioo در سال ۲۰۱۱ تاسیس و فعالیت خود را در حوزه احراز هویت آغاز کرد و با شرکت هایی نظیر شرکت مالی KOHO، شرکت PSI Pay و چندین شرکت فعال در زمینه های مالی همکاری می کند. ارزش این شرکت با ۲۰۰ کارمند، ۲ میلیارد دلار می باشد. Trulioo در بیش از ۱۹۵ کشور فعالیت دارد و آخرین سرمایه ای که جذب کرده ۴۷۰ میلیون دلار می باشد. درآمد این شرکت سالانه ۴۵ میلیون دلار است.

تفاوت شرکت های احراز هویت دیجیتال در ایران و خارج از کشور

فرایند احراز هویت دیجیتال در دنیا با تطبیق کارت شناسایی هویت کاربر و فیلمی از چهره وی انجام می گیرد. در واقع، بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی فاقد پایگاه داده متمرکز و مجتمعی از اطلاعات هویتی شهروندان مانند ثبت احوال در ایران می باشند. اما در کشور ما، احراز هویت کاربران مانند آنچه که کاربران به منظور دریافت کد بورسی انجام می دهند، با استفاده از اطلاعات هویتی موجود در پایگاه داده ثبت احوال و با تطبیق چهره آنها با عکس موجود در این پایگاه داده انجام می پذیرد. تفاوت دیگر فرایند احراز هویت دیجیتال توسط شرکت های احراز هویت دیجیتال ایرانی با شرکت های فعال در خارج از کشور، تشخیص کارت شناسایی کشورهای مختلف می باشد. سرویس های احراز هویت در خارج از ایران، کارت های هویتی صادر شده توسط چندین کشور را تشخیص می دهند، اما در کشور ما این امکان موجود نیست.

آینده صنعت هویت دیجیتال

آمار گزارش شده نشان دهنده پیشرفت چشمگیر و سریع احراز هویت غیرحضوری در جامعه و نیاز و توجه کسب و کارها به این حوزه از فین تک می باشد. شرکت های فعال در حوزه مالی و فین تک ها به سرویسی به منظور احراز هویت دقیق و امن در بستر دیجیتال جهت کاهش کلاهبرداری و جعل هویت نیاز دارند. یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال (eKYC) در ایران، این نیاز را شناخته و با بهره مندی از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره، یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر (Liveness Detection) جهت تسهیل احراز هویت کاربران در حال ارائه سرویس در این حوزه می باشد. یوآیدی فرایند احراز هویت سامانه ثنا، احراز هویت سامانه سجام، احراز هویت سامانه اداره کار و همچنین احراز هویت صرافی های رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به انجام می رساند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه