کاربرد بیومتریک چهره در کاهش خسارت کاذب بیمه

کاهش خسارت بیمه
فهرست مطالب

GF40، اولین نماینده عمومی مدیریت دیجیتال مالزی، BioID را برای ارائه تشخیص زنده بودن مطابق با مقررات خود برای جلوگیری از تقلب و کاهش خسارت بیمه انتخاب کرده است. GF40 در سال ۲۰۱۹ با هدف ارائه بیمه مقرون به صرفه و در دسترس برای همه مالزیایی ها به ویژه ۴۰ درصد کف جامعه یا به اصطلاح B40، تاسیس شد. فناوری، نقش اساسی و حیاتی در مدل کسب و کار GF40 ایفا می کند. در قلب آن EVAN، یک پلتفرم فناوری مبتنی بر ابر است که توسط تیم GF40 ساخته شده است. EVAN قادر به انجام وظایف حیاتی بیمه مانند پذیره نویسی مبتنی بر قانون، E-KYC، AML & CFT Screening، پذیرش مشتری، صدور بیمه نامه و غیره است.

تکنولوژی و کمک به کاهش کلاهبرداری و خسارت بیمه

GF40 همچنین با بازیگران فناوری استراتژیک برای تقویت بیشتر فرایندها و پیشنهادات خود همکاری کرده است. GF40 پشته فناوری خود را منحصرا در زیرساخت ابری خدمات وب آمازون (AWS) اجرا می کند. این شرکت همکاری خود را با BioID برای ارائه قابلیت‌های تشخیص زنده بودن چهره کاربران آغاز کرده و به زودی همکاری خود را جهت ارائه خدمات و محصولات به مشتریان خود در مالزی اعلام خواهد کرد.

GF40 به دنبال تغییر مسیر خرید بیمه مرسوم از طریق یک تجربه دیجیتالی سرتاسر است. سرویس تشخیص جعل هویت BioID فرایند تایید هویت پلتفرم را انجام می دهد تا فرایند احراز هویت دیجیتال کاربر به صورت کاملا خودکار و قابل اعتماد انجام شود که این امر به نوبه خود باعث کاهش خسارت بیمه خواهد شد. BioID با ۲۰ سال تجربه و تمرکز ویژه بر مقابله با جعل بیومتریک، سرویس های تشخیص زنده بودن، احراز هویت با بیومتریک چهره و اثبات هویت بیومتریک را ارائه می دهد. این شرکت خصوصی مستقر در آلمان، با تحقیق و توسعه، فناوری بیومتریک خود را از طریق چندین سال ارائه خدمات در شرکت ها، بانک ها و سازمان های دولتی به اثبات رسانده است.

استفاده از تشخیص زنده بودن برای کاهش خسارت بیمه

با ساده‌سازی فرایند درخواست بیمه با استفاده از چرخه تشخیص بیومتریک خودکار، کاربران می‌توانند از طریق پورتال‌های آنلاین GF40 محصولات بیمه را از بهترین شرکت‌های بیمه خریداری کنند. قابلیت تشخیص چهره در BioID برای بررسی و تایید چهره کاربران، مراحل تایید مالکیت شناسه و تایید هویت کاربران را تقویت کرده و از تقلب و جعل هویت جلوگیری می نماید. این فناوری مطابق با ISO/IEC 30107 است و برای تعیین اینکه آیا مدارک توسط یک کاربر واقعی تحویل داده شده اند یا خیر، فقط به دو تصویر از چهره کاربر نیاز دارد. تشخیص زنده بودن BioID که به برنامه های کاربردی مصرف کننده نهایی اختصاص دارد، می تواند با هر تلفن هوشمند یا وب کم استانداردی انجام پذیرد.

غربالگری مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم یک عنصر حیاتی از گردش کار برنامه بیمه GF40 است که با تشخیص تصویر و تایید صحت سند از طریق OCR و امتیازدهی تکمیل می شود. پلتفرم FlexyProtect علاوه بر دسترسی بیشتر به بازار بیمه برای کاربران نهایی، برای ارائه بیمه به شرکت های کوچک و متوسط (SME) و مشاغل نیز طراحی شده است.

عزم GF40 برای کاهش خسارت های بیمه با کمک بیومتریک چهره

مدیرعامل GF40 در این باره می گوید: “همکاری با شریک BioID به ما امکان می دهد تا فرایندهای درخواست بیمه را کاملا خودکار انجام دهیم و از انطباق با مقررات موجود E-KYC از جمله تایید هویت اطمینان حاصل کنیم”. Sathiamurthi Ramanaidu، بنیانگذار و مدیر عامل GF40 همچنین می گوید: “این قابلیت به طور مستقیم فرایند ثبت نام و ورود را ساده می کند و پیچیدگی بازار بیمه را کاهش می دهد. ما خوشحالیم که سرانجام GF40 را به عنوان گامی کلیدی برای دسترسی بیشتر به بیمه برای همه مالزیایی ها راه اندازی می کنیم”.

هو چانگ، مدیر عامل BioID نیز درباره همکاری با GF40 اظهار داشت: “بازار بیمه صنعت دیگری است که از اثبات هویت بیومتریک برای فرایندهای کارآمدتر استفاده می کند. BioID سطوح تضمین بالایی را فراهم می کند و در عین حال، سرقت هویت، پولشویی و سایر کلاهبرداری ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین ما همکاری با GF40 را به عنوان یک تناسب ایده آل جهت کاهش جعل هویت، خسارت های مربوط به بیمه و کلاهبرداری می بینیم”.

رویکرد شرکت های بیمه برای مقابله با جعل هویت

فناوری نقش اساسی و حیاتی در مدل کسب و کار GF40 ایفا می کند. این شرکت فناوری خود را از طریق شرکای استراتژیک گسترش می دهد. GF40 با شرکای دیگر برای توسعه ربات‌های چت مبتنی بر پردازش زبان طبیعی کار می‌کند تا خدمات مشتری را در اولین لمس انجام دهد. این امر در نهایت مجموعه خدمات کامل مشتری به جز موارد ضروری و حیاتی را ارائه خواهد داد. 

شرکت های بیمه برای افزایش امنیت خود و کاربران نهایی و همچنین کاهش خسارت بیمه پیوسته در تلاش جهت ارتقای هرچه بیشتر امنیت تعاملات خود و کاربران می باشند. یوآیدی مفتخر است که به عنوان اولین ارائه دهنده راهکار احراز هویت دیجیتال، توانایی انجام فرایند احراز هویت کاربران در شرکت های بیمه را دارد. این توانایی در پروسه های احراز هویت سجام و احراز هویت سامانه ثنا به خوبی اثبات شده است. احراز هویت صرافی رمز ارز نیز محصول جدید یوآیدی جهت ارائه خدمات در حوزه ارزهای دیجیتال می باشد. این محصول، هویت کاربران صرافی های ارز دیجیتال را با دقت بالای ۹۹ درصد و در کمترین زمان ممکن بررسی و تایید می نماید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه