معرفی سیستم احراز هویت دیجیتال ID Austria اتریش

هویت دیجیتال اتریش
فهرست مطالب

همه کشورهای دنیا سعی در راه اندازی خدمات الکترونیک دارند تا خدمات مالی، پزشکی و برخی خدمات دیگر را بدون حضور در محل به انجام برسانند. در این میان، برخی از کشورهای صنعتی پیشتاز این حوزه هستند. این کشورها با ایجاد یک هویت دیجیتال منحصر بفرد برای هر کاربر، استفاده برابر از خدمات دولتی را برای همه شهروندان ممکن می سازند. در این میان، هویت دیجیتال به عنوان گلوگاه فرایند ارائه خدمات غیرحضوری عمل می نماید. کشور اتریش نیز موازی با پیشرفت تکنولوژی احراز هویت در دنیا، اقدام به ارائه خدمات با اختصاص هویت دیجیتال برای شهروندان اتریشی نموده است.

امضای دیجیتال (Handy-Signatur) اتریش

اتریش دارای یک روش بسیار محبوب برای امضای الکترونیکی برای شناسایی کاربر به نام Handy-Signatur (امضای دیجیتال تحت گوشی هوشمند) است. Handy-Signatur یک برنامه تلفن همراه است که بر روی تلفن هوشمند ۲.۶ میلیون نفر نصب شده و استفاده از آن برای کاربران رایگان است. A-Trust  اپلیکیشن Handy-Signatur را توسعه داده و زیرساخت های فنی لازم را فراهم می کند. A-trust نمودارهای بلادرنگ استفاده کاربران از امضای دیجیتال Handy-Signatur را نیز منتشر می کند. طبق آمار این سایت، تعداد ثبت نام هر ماه ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار می باشد و تقریبا ۲۰۰ هزار امضا هر روز تولید می شود.

در حال حاضر درخواست اظهارنامه مالیاتی، ثبت شرکت و درخواست کمک هزینه فرزند با امضای دیجیتال Handy-Signatur قابل انجام و پیگیری می باشد. بنابراین، رویه‌های اداری و سایر تعاملات حقوقی که نیاز به شناسایی واضح دارند، می‌توانند در ۳۶۵ روز سال و در ۲۴ ساعت شبانه روز پیگیری شوند. کاربران دیگر نیازی به توجه به ساعات کاری محدود ادارات، بانک ها و شرکت ها ندارند.

با فعال شدن امضای دیجیتال، تلفن همراه به یک شناسه دیجیتال تبدیل می شود که کاربران را قادر می سازد صاحبان امضا را به صورت منحصر به فرد در اینترنت شناسایی نموده و اسناد را به صورت قانونی و الکترونیکی در سراسر اتحادیه اروپا امضا نمایند.

فرایند امضای دیجیتال اسناد با Handy-Signatur چگونه است؟

امضای دیجیتال تضمین می کند که داده های ارائه شده معتبر هستند. محتوای سند به یک مقدار هش تبدیل می شود و با استفاده از یک کلید خصوصی به صورت رمزنگاری امضا می شود (مقدار هش مانند اثر انگشت فایل است). یک گواهی به منظور تایید امضا به سند پیوست می شود. در A-Trust، می توانید اعتبار امضا را بررسی کنید. این ویژگی به شما می گوید که چه کسی (و دقیقاً چه زمانی) آن را امضا کرده است. آیا محتوای سند اصلاح شده است و آیا امضا و گواهی معتبر هستند یا خیر.

ارتقا به هویت دیجیتال اتریش یا ID Austria

طبق برنامه دولت اتریش، در پایان سال ۲۰۲۱ برنامه Handy-Signatur باید به ID Austria ارتقا یابد. با این حال همه ویژگی هایی که اکنون مورد استفاده هستند، باید به کار خود ادامه دهند.

مدتی پیش اتریش نیز دارای کارت ملی هوشمند با عملکرد الکترونیکی بود اما در سال ۲۰۱۹ این پروژه تعطیل شد و دیگر کارت جدیدی صادر نشد. کارت های قدیمی تا زمانی که منقضی نشده باشند همچنان کار خواهند کرد.

تایید هویت الکترونیکی (E-ID) شهروندان اتریشی را قادر می سازد تا هویت خود را با توجه به برنامه ها و خدمات دیجیتال اثبات کنند. بنابراین تا زمان ارائه کامل ID اتریش، امضای دیجیتال، همچنان همان محدوده عملکردی را برای تایید اسناد دیجیتال در مرحله آزمایشی ارائه می دهد. 

مزایا:

  • شناسایی اصالت کاربران در فضای اینترنت
  • استفاده شبانه روزی از خدمات دولتی بدون محدودیت
  • صرفه جویی در هزینه ها. هزینه های درخواست یا هزینه های تکمیلی طبق قانون هزینه ها اعمال می شود اما اگر درخواست به صورت غیرحضوری ارسال شود، این هزینه ها ۴۰ درصد کاهش می یابد.
  • اسناد به راحتی به صورت قانونی به صورت الکترونیکی امضا می شوند.
  • ایمنی بالا و استفاده رایگان

هدف از ایجاد شناسه هویت دیجیتال اتریش چیست؟

هدف از ایجاد شناسه هویت دیجیتال اتریش، ارتقای بیشتر Handy-Signatur (امضای دیجیتال) است. این امر مستلزم بهبود گزینه های کاربر و همچنین تغییر در روند ثبت نام می باشد. ID Austria ویژگی‌های دیگری علاوه بر ویژگی های موجود اضافه خواهد نمود که امکانات جدیدی را برای شهروندان ارائه می کند. برای مثال طبق برنامه ریزی دولت اتریش، در آینده گواهینامه رانندگی روی تلفن همراه ذخیره می شود.

هویت دیجیتال لازمه ارائه خدمات غیرحضوری، اعم از دولتی و یا خصوصی است. با توجه به شرایط حاضر جامعه جهانی به دلیل گسترش بیماری کرونا، دیجیتالی سازی خدمات عمومی و خصوصی به یک توفیق اجباری بدل شده است. زیرا علاوه بر ویژگی ها و مزایای ذکر شده، تحت این شرایط، حضور در مکان های پر جمعیت برای شهروندان خطر جانی دارد.

ارائه خدمات غیرحضوری با یوآیدی

سرویس احراز هویت یوآیدی،به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، هویت افراد را با استفاده از پایگاه داده نهادهای نظارتی به صورت بلادرنگ احراز و تایید می کند. یوآیدی با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر، فرایند احراز هویت سجام و احراز هویت ثنا را با ضریب خطای ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. به این ترتیب کاربران با استفاده از گوشی هوشمند، کد بورسی و رمز شخصی خود را دریافت می کنند. یوآیدی در تازه ترین محصول خود، امکان احراز هویت صرافی رمز ارز در کوتاه ترین زمان را میسر ساخته که با اقبال صرافی های رمز ارز مواجه شده است. با یوآیدی، ارائه خدمات دولتی و خصوصی نظیر احراز هویت سامانه روابط کار به صورت غیرحضوری با سرعت و امنیت بسیار بالا انجام می پذیرد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه