اینفوگرافیک: آینده احراز هویت از نگاه آمار

آینده احرازهویت
فهرست مطالب

روند احراز هویت در دنیا با استفاده از رمزهای عبور رو به افول می باشد. در کسب و کارها و تجارت های بین المللی برای احراز هویت کاربران، از احراز هویت با استفاده از بیومتریک چهره کاربر بهره برده می شود. آینده احراز هویت در دنیا به این روش متعلق خواهد بود. این روند روز به روز نیز در حال افزایش می باشد. خصوصا با شروع محدودیت های کرونا و دورکاری کارکنان در اکثر نقاط دنیا، مسئله جلوگیری از نفوذ به شبکه و جعل هویت بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. در اینفوگرافیک زیر، با نگاهی به آمار، به مقایسه استفاده از رمزهای عبور سنتی و احراز هویت بیومتریک و آینده احراز هویت پرداخته شده است.

آینده-احرازهویت

با نگاهی به آمار بالا و با توجه به معایب استفاده از رمز عبور، می توان به این نتیجه رسید که رمزهای عبور جایی در آینده احراز هویت ندارند. زیرا به راحتی می توان با به دست آوردن رمز عبور کاربر، هویت وی را جعل کرد. همچنین با توجه به اینکه هر فرد برای ورود به صفحه کاربری شخصی خود در هر جایی از دنیای اینترنت، باید رمزی برای خود داشته باشد و به خاطر سپردن بیشتر از چند رمز عبور خارج از توانایی یک فرد عادی است. علاوه بر این، احراز هویت با بیومتریک چهره به دلیل تکنولوژی هایی که در آن به کار برده می شود، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. با استفاده از بیومتریک چهره کاربر، دیگر نیازی به حفظ و یا یادداشت رمز عبور نیست. زیرا مجوز عبور یا همان ویژگی های بیومتریک چهره کاربر همیشه و در هر حال همراه کاربر هستند. با این اوصاف، آینده احراز هویت متعلق به ویژگی های بیومتریک چهره کاربر می باشد.

سرویس احراز هویت یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا برای دریافت رمز شخصی را با میزان خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد و سرعت بالا و به صورت بلادرنگ انجام می دهد. همچنین اخیرا از محصول احراز هویت صرافی رمز ارز نیز رونمایی کرده است. یوآیدی این فرایند را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند Liveness Detection و Face Verification به انجام می رساند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه