ثبت نام سامانه ثنا خارج از کشور

سامانه ثنا خارج از کشور
فهرست مطالب

ایرانیانی که در خارج از ایران سکونت دارند، گاهی برای انجام امور اداری، نیاز دارند که به بعضی از سامانه‌های ایران، از جمله سامانه ثنا دسترسی داشته باشند. نشانی سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور با ایرانیان داخل کشور متفاوت است. 

از این رو قوه قضاییه با در نظر گرفتن این نیاز ایرانیان، سامانه ثنا اینترنشنال را به آدرس international.adliran.ir راه اندازی کرده است. اگر تابعیت ایرانی داشته باشید، ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور به راحتی از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی قابل انجام است و پرداخت هزینه ثبت نام آن نیز به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

برای ایرانیان خارج از کشور به کمک ثبت نام، احراز هویت و تکمیل مراحل می‌توانند از امکانات سامانه ثنا استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور و نحوه انجام آن بپردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سامانه ثنا اینترنشنال، سامانه احراز هویت برای خارج از کشور

سامانه ثنا یک سامانه الکترونیکی است که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت دارد. هدف اصلی این سامانه، ارائه خدمات در زمان کمتر و افزایش کیفیت در ارائه خدمات قضایی به کاربران است.
سامانه ثنا در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده است و امکان پیگیری پرونده‌های قضایی و مشاهده ابلاغیه قضایی را فراهم می‌کند. همچنین، هدف‌های دیگری مانند کاهش هزینه‌های کاربران، کاهش میزان مراجعه‌های غیرضروری و ایجاد نظم در مراکز قضایی نیز در راه‌اندازی این سامانه مد نظر قرار گرفته است.
سامانه ثنا تمامی خدمات احراز هویت کاربران ایرانی را ارائه می‌دهد و با عضویت در این سامانه و دریافت برگه ثنا، امکان دریافت وام از برخی مؤسسات و بانک‌ها نیز وجود دارد. از آن جایی که این سامانه با IP ایران در دسترس است، ایرانیان خارج از کشور امکان دسترسی به آن را نداشتند.
اما خوشبختانه قوه قضاییه این سامانه را در اختیار ایرانیان خارج نیز قرار داده است. سامانه ثنا برای ایرانیان خارج کشور، ثنا اینترنشنال نام گرفته و از طریق جستجوی International adliran در گوگل یا آدرس اینترنتی international.adliran.ir در دسترس است.
ایرانیان خارج از کشور با ثبت نام در سامانه ثنا اینترنشنال و دریافت کد ثنا، می‌توانند مانند ایرانیان داخل کشور به تمامی امکانات سامانه ثنا دسترسی داشته باشند.

کاربرد سامانه ثنا برای ایرانیان خارج کشور

خدمات سامانه ثنا هم برای ایرانیان داخل کشور و هم برای ایرانیان خارج از کشور شامل موارد زیر است:

  • مشاهده ابلاغیه‌ها
  • مشاهده متن دادنامه‌ها
  • درخواست و دریافت گواهی سوء پیشینه
  • ثبت لایحه
  • ثبت شکواییه
  • مشاهده خلاصه پرونده
  • دریافت نوبت قضایی
  • ثبت و اصلاح دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری
  • ثبت و اصلاح تجدید نظر دیوان عدالت اداری
  • استعلام سوابق محکومیت‌های مالی
  • استعلام مدارک قضایی
  • استعلام وضعیت وکیل

نحوه ثبت نام ثنا برای افراد خارج از کشور

ثبت نام ثنا خارج از کشور به راحتی امکان‌پذیر است. مراحل ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور عبارتند از:
۱. در مرحله اول باید وارد سامانه ثنا شوید.
ورود به سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور از طریق آدرس international.adliran.ir امکان‌پذیر است.

سامانه ثنا خارج از کشور

۲. از میان انتخاب‌ها، گزینه “سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” را انتخاب کنید.

ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور

۳. در پنجره باز شده، روی “سامانه اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی” کلیک کنید.

ثنا خارج از کشور

۴. وارد سامانه شوید و روی گزینه “ثبت نام برخط شخص حقیقی” کلیک کنید.

ثبت نام ثنا خارج از کشور

۵. اطلاعات شخصی خود از جمله کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید و سپس کد امنیتی را درج کنید.

سامانه ثنا اینترنشنال

۶. گزینه “ادامه” را فشار دهید و وارد مرحله بعد شوید.
۷. شرایط استفاده از سامانه ثنا را مطالعه کنید و سپس روی گزینه تایید کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

۸. در مرحله هفتم، اطلاعات شناسنامه‌ای خود را وارد کنید و روی گزینه “مرحله بعد” کلیک کنید.

ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

۹. در نسخه جدید international.adliran.ir، شما می‌توانید به جای شماره تلفن همراه و ثابت، آیدی پیام‌رسان آی‌گپ خود را وارد نمایید. برای دریافت آیدی آی گپ، کافی است که در این پلتفرم ثبت نام کرده باشید.

ورود به سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

۱۰. اطلاعات مربوط به محل سکونت یا محل کار خود را وارد کنید.
توجه داشته باشید که آدرس محل سکونت شما همان آدرسی است که اکنون در خارج از کشور در آن سکونت دارید.

ثبت نام ثنا برای افراد خارج از کشور

۱۱. میزان تحصیلات و شغل خود را تعیین کنید و سپس روی دکمه ثبت اطلاعات اولیه کلیک کنید.

ثبت نام سامانه ثنا برای افراد خارج از کشور

۱۲. یک کد از طرف ثنا به آیدی که درج کرده‌اید ارسال می‌شود. کد را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

نحوه ثبت نام ثنا برای افراد خارج از کشور

۱۳. در این مرحله باید احراز هویت آنلاین انجام شود.

ثبت نام ثنا در خارج از کشور

۱۴. برای انجام مراحل احراز هویت ثنا، بایستی هزینه‌ای پرداخت شود. جهت انجام پرداخت، وارد صفحه پرداخت سامانه ثنا شده و کد ۱۶ رقمی نمایش داده شده را کپی کنید.

ثبت نام در سامانه ثنا از خارج از کشور

۱۵. بعد وارد صفحه پرداخت یوآیدی ‌شوید.

۱۶. در این صفحه، کلیه اطلاعات درخواست شده را وارد نمایید تا عملیات پرداخت ریالی شما به صورت کامل در داخل خاک ایران توسط یوآیدی انجام و به شما اطلاع رسانی شود.

۱۷. بعد صورت گرفتن پرداخت، لینکی از طریق ایمیل در اختیارتان قرار داده می‌شود.
۱۸. روی آن کلیک کنید و بعد از هدایت شدن به صفحه سامانه ثنا، اطلاعات اولیه را وارد نمایید. به این ترتیب به بخش پرداخت هدایت خواهید شد.
۱۹. در این بخش، کافی است روی گزینه “به‌روزرسانی شرایط پرداخت” کلیک کنید.
۲۰. بعد از زدن روی این دکمه، پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد هزینه مورد نیاز جهت احراز هویت، پرداخت شده است.
۲۱. سپس می‌توانید باقی مراحل احراز هویت را انجام داده و روند ثبت نام در سامانه ثنا را به صورت کامل، به اتمام برسانید.
یوآیدی مفتخر است به عنوان اپراتور اول احراز هویت ایران و کارگزار مورد تایید قوه قضائیه، برای اولین بار در ایران، خدمت ثبت نام و احراز هویت ایرانیان خارج از کشور در سامانه ثنا را به صورت آنلاین ارائه نماید. در صورتی که قصد ثبت نام در سامانه ثنا را دارید و در خارج از ایران هستید می‌توانید به آسانی با استفاده از درگاه پرداخت ارزی یوآیدی، هزینه سرویس را به صورت ارزی و با ویزا کارت، مستر کارت یا سایر کارت‌های معتبر بین‌المللی پرداخت نمایید و فرآیند ثبت نام خود را به صورت آنلاین تکمیل کنید.
در ادامه با نحوه احراز هویت سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور هم آشنا خواهیم شد.

ثبت نام ثنا خارج از کشور با موبایل

از آن جایی که این روزها اکثر کارهای ما با گوشی انجام می‌شود، شاید بسیاری از ما ترجیح دهیم که کار ثبت نام ثنا را هم با گوشی انجام دهیم. قوه قضاییه به منظور بهبود تجربه کاربری، اپلیکیشنی به نام “عدالت همراه” طراحی کرده است که می‌توانید امکانات مختلف قوه قضاییه را روی گوشی در دسترس داشته باشید.
مشاهده ابلاغیه‌ها، دریافت نوبت، ثبت شکوائیه و دیگر امکانات ثنا از طریق موبایل با این اپلیکیشن در دسترس است. در حال حاضر امکان ثبت نام ثنا با گوشی برای ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد. ایرانیان خارج از کشور باید ابتدا در سامانه ثنا از طریق دسکتاپ ثبت نام کنند و سپس با استفاده از گوشی از خدمات سایت بهره‌مند شوند.
ابتدا با توجه به نوع سیستم خود (اندروید یا iOS) اپلیکیشن عدالت همراه را دانلود کنید. سپس وارد برنامه شوید و کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید. به این ترتیب وارد برنامه می‌شوید و می‌توانید از قسمت‌های مختلف اپلیکیشن استفاده کنید.
از امکانات این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده ابلاغیه‌های قضایی
  • دریافت اطلاعات پرونده
  • نظرسنجی
  • صدور گواهی عدم سوء پیشینه

سامانه احراز هویت برای خارج از کشور

هم ایرانیان داخل کشور و هم ایرانیان خارج از کشور باید برای استفاده از خدمات سامانه ثنا، احراز هویت خود را انجام دهند. برای احراز هویت غیرحضوری ثنا از خارج از ایران، مراحل زیر را طی کنید:
۱. وارد سامانه ثنا اینترنشنال به آدرس international.adliran.ir شوید و طبق مراحل گفته شده در قسمت ثبت نام، نام‌نویسی را انجام دهید.
۲. بعد از انتخاب پلتفرم احراز هویت یوآیدی و پرداخت هزینه، طبق مراحل گفته شده، با وب کم عکسی از چهره خود بگیرید.
۳. سپس از شما خواسته می‌شود تا امضای الکترونیکی خود را درج کنید. بعد از درج، دکمه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.
۴. برای اطمینان از زنده بودن تصویر و جلوگیری از تقلب و جعل هویت احتمالی، از شما خواسته می‌شود که یک عبارت را بخوانید و سپس آن را به صورت ویدیو ضبط کنید. بعد از ضبط ویدیو رو گزینه ثبت کلیک کنید و ویدیو را ارسال نمایید.
۵. بعد از ارسال ویدیو، احراز هویت شما به اتمام می‌رسد.
اگر فرآیند احراز هویت شما انجام نشود، ثبت نام ثنا نیمه‌کاره خواهد بود و نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. احراز هویت برای ایمنی بیشتر در استفاده از خدمات اینترنتی است و مانع از هرگونه تقلب احتمالی در روند ثبت نام می‌شود.

شرایط ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج کشور

ایرانیان خارج از کشور مانند ایرانیان داخل کشور نیاز به مدارک خاص برای ثبت نام در سامانه ثنا اینترنشنال دارند. شرط ثبت نام ثنا خارج از کشور عبارت است از:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • داشتن کد ملی
  • داشتن امکان پرداخت هزینه از درگاه تعیین شده

مدارک لازم برای ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا برای ایرانیان خارج کشور

این مدارک شامل موارد زیر است:

  • اسناد هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • دسترسی به آیدی آی‌گپ برای وارد کردن کد ثنا
  • داشتن آدرس صحیح و دقیق برای ثبت در سایت
سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج چگونه قابل استعلام و پیگیری است؟

برای استعلام برگه ثنا می‌توانید مجدد به آدرس international.adliran.ir مراجعه کنید و در قسمت “تغییر اطلاعات”، گزینه “چاپ اطلاعات ثبت نام” را انتخاب نمایید. اکنون با استفاده از گزینه تغییر اطلاعات ثنا، می‌توانید اطلاعات را به صورت فایل ذخیره و آن را چاپ کنید.

خدمات یوآیدی

احراز هویت ثنا از طریق پلتفرم یوآیدی در کوتاه‌ترین زمان و به روزترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی ai انجام می‌شود و می‌توانید در کمتر از ۳ دقیقه با بالاترین دقت احراز هویت شوید.

سوالات متداول ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند، جهت ثبت نام در سامانه ثنا، کافی است اطلاعاتی مثل کد ملی، شماره شناسنامه، آیدی آی‌گپ و برخی اطلاعات دیگر که در بخش‌های ابتدایی مطلب بالا به آن‌ها اشاره کردیم را وارد کنند.

قوه قضاییه با در نظر گرفتن این نیاز ایرانیان، سامانه ثنا اینترنشنال به آدرس international.adliran.ir را راه اندازی کرده است. اگر تابعیت ایرانی داشته باشید، ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور به راحتی از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی قابل انجام بوده و پرداخت آن نیز به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

در صورتی که قصد ثبت نام در سامانه ثنا را دارید و در خارج از ایران هستید می‌توانید به آسانی با استفاده از درگاه پرداخت ارزی یوآیدی، هزینه سرویس را به صورت ارزی پرداخت و فرآیند ثبت نام خود را به صورت آنلاین تکمیل نمایید.

برای استعلام برگه ثنا می‌توانید مجدد به آدرس یعنی international.adliran.ir مراجعه کنید و در قسمت “تغییر اطلاعات”، گزینه “چاپ اطلاعات ثبت نام” را انتخاب نمایید.

برای پرداخت هزینه احراز هویت، وارد فرم ثبت سفارش سامانه ثنا با یوآیدی (ویژه ایرانیان خارج از کشور) شوید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه