برای احراز هویت مایکروسافت دیگر نیازی به رمز عبور نداریم!

احراز هویت مایکروسافت با چهره
فهرست مطالب

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که به زودی جدیدترین ویژگی خود در زمینه احراز هویت را راه اندازی خواهد کرد. این ویژگی، کاربران را قادر می سازد تا با استفاده از روش های احراز هویت بیومتریک، امن تر و راحت تر وارد حساب های خود شوند. بر اساس این خبر، احراز هویت دیجیتال چند عاملی بدون رمز عبور (MFA) در هفته های آینده توسط این شرکت راه اندازی خواهد شد.

بر اساس یک پست وبلاگ توسط جوی چیک، نایب رئیس بخش هویت مایکروسافت، این حرکت گامی دیگر در سفر بدون رمز عبور کاربر است که طی چند سال گذشته انجام شده است. با راه اندازی سیستم، کاربران حساب مایکروسافت می توانند یا از رمزهای عبور خود استفاده کنند (برای کسانی که قبلاً آنها را دارند) یا آنها را حذف کنند. همچنین، می توان یک حساب جدید بدون هیچ گونه رمز عبور راه اندازی کرد. چیک توضیح می دهد که حساب بدون رمز عبور را می توان در سه مرحله آسان با نصب Microsoft Authentication App و پیوند آن به حساب ایجاد کرد. پس از آن، کاربر باید به “گزینه های امنیتی پیشرفته” رفته و سپس “حساب بدون رمز عبور” را انتخاب کند تا این ویژگی فعال شود. Microsoft Authenticator یک برنامه احراز هویت دو عاملی است که امنیت بیشتری به حساب های آنلاین شما در قالب یک برنامه ارائه می دهد. این برنامه، رقیب سایر برنامه های احراز هویت دو عاملی مانند Google Authenticator و LastPass است.

به گفته مایکروسافت، احراز هویت بدون رمز عبور برای حساب های مایکروسافت نیز می تواند با MFA از طریق بیومتریک Windows Hello انجام شود. Windows Hello ویژگی احراز هویت بیومتریک است که به تقویت احراز هویت کمک می کند و از تقلب احتمالی از طریق تشخیص چهره جلوگیری می کند. این حرکت، بخشی از تلاش چهار مرحله ای برای ایمن سازی حساب های مایکروسافت در برابر هکرها و همچنین جلوگیری از مشکلات ناشی از حفظ رمزهای پیچیده است. 

طی گزارشی که اواخر ۲۰۲۰ توسط مایکروسافت منتشر شد، میزان کاربران ویژگی احراز هویت بیومتریک Windows Hello از ۶۹.۴ درصد به ۸۴.۷ درصد رسیده است. بیشتر و بیشتر سازمانها از احراز هویت بدون رمز عبور استفاده می کنند. گارتنر پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۲ ، ۶۰ درصد از شرکتهای بزرگ و جهانی و همچنین ۹۰ درصد از شرکتهای متوسط در بیش از نیمی از موارد استفاده از روشهای بدون رمز عبور را اجرا خواهند کرد. در همین حال ، پیش بینی می شود بازار احراز هویت بیومتریک تا سال ۲۰۲۴ به ۹۲ میلیارد دلار برسد. همچنین پیش بینی می شود ارزش بازار تشخیص چهره تا سال ۲۰۲۵ به ۸.۵ میلیارد دلار برسد که رشد قابل توجهی از ۳.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ است.

مایکروسافت به منظور گردآوری دیدگاه در مورد راهکار بدون رمز، یک رویداد دیجیتالی را برای ۲۱ مهر ماه (۱۳ اکتبر) تعیین کرده است که متخصصان صنعت احراز هویت را گرد هم می آورد تا افکار و ایده های خود را برای دنیایی بدون رمز عبور به اشتراک بگذارند. جوی چیک گفت: مایکروسافت به زودی با ادامه نوآوری مایکروسافت به منظور ورود آسان تر، ایمن تر و راحت تر برای دارندگان حساب، کار در زمینه حذف رمزهای عبور حساب های Azure AD را آغاز خواهند کرد. واسو جاکال ، معاون امنیت و هویت مایکروسافت ، در پست وبلاگ دیگری با عنوان “آینده بدون رمز برای حساب مایکروسافت شما اینجاست” ، مزایای ورود به سیستم بدون رمز را توضیح داده است. او همچنین ناراحتی ها و آسیب پذیری های ناشی از استفاده از رمز عبور را توضیح داده و آمارهایی را نشان می دهد که به خطر افتادن گذرواژه کاربر، نقص عمده امنیت سایبری برای حساب های سازمانی و فردی است.

گذرواژه ها نقطه ضعف و محل اکثر حملات در حساب های سازمانی و کاربران هستند. در هر ثانیه ۵۷۹ حمله رمز عبور وجود دارد. این میزان ۱۸ میلیارد در سال است. مایکروسافت، غول نرم افزاری دنیا با استفاده از پیشروترین فناوری موجود در زمینه احراز هویت، بر آن است تا از علم روز دنیا عقب نماند. فرایند احراز هویت در دنیا امروزه با استفاده از بیومتریک چهره و الگوریتم ها هوش مصنوعی انجام می پذیرد.

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی با سابقه احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی، احراز هویت ثنا و احراز هویت صرافی های رمز ارز با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره و با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد، سرویسی بومی است که از لحاظ استانداردهای امنیتی و علمی، در سطح سرویس های احراز هویت دیجیتال دنیا می باشد. اخیرا یوآیدی با سامانه اداره کار به منظور احراز هویت سامانه روابط کار شروع به همکاری نموده است.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه