راهنمای کامل احراز هویت سامانه روابط کار با یوآیدی

راهنمای احراز هویت سامانه روابط کار
فهرست مطالب

با ایجاد سامانه جامع روابط کار توسط وزارت کار، کارگران و کارفرمایان برای انجام امور مربوط به حوزه کار ملزم به احراز هویت در این سامانه می باشند. سامانه روابط کار یا کارگر و کارفرما به منظور احقاق حقوق کارگران و جلوگیری از تخلفات و همچنین سرعت در ارائه خدمات در حوزه کارگر و کارفرما ایجاد شده است. کارگران و کارفرمایان به منظور ثبت شکایت، دریافت بیمه بیکاری کارگری و سایر امور این حوزه به صورت حضوری به ادارات و سازمانهای مربوطه مراجعه می کردند که با راه اندازی سامانه کارگر و کارفرما توسط وزارت کار، اکثریت قریب به اتفاق این خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می پذیرد. فرایند احراز هویت سامانه روابط کار با همکاری یوآیدی و به صورت شبانه روزی انجام می گیرد. در ادامه فرایند احراز هویت سامانه روابط کار با یوآیدی را بررسی خواهیم نمود.

ویدیوی راهنمای احراز هویت سامانه روابط کار

 

فرایند احراز هویت سامانه روابط کار با یوآیدی

احراز هویت سامانه روابط کار با یوآیدی شامل چند مرحله ساده است که با استفاده از گوشی هوشمند انجام می پذیرد. برای احراز هویت وارد صفحه مربوط به احراز هویت سامانه روابط کار شده و گزینه احراز هویت آنلاین وزارت کار را انتخاب نماید.

مراحل احراز هویت

در اولین مرحله، از کاربر خواسته می شود تا شماره تلفن همراه خود را مانند تصویر زیر وارد نماید. شماره ای که توسط کاربر وارد می شود باید به خود وی تعلق داشته باشد. بنابراین اگر شماره وارد شده به نام شخص دیگری باشد، این شماره مورد قبول واقع نشده و تایید نخواهد شد. پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه، گزینه مرحله بعدی را انتخاب نمایید.

شماره موبایل

در مرحله بعد، مطابق آنچه در تصویر زیر می بینیم، کد اعتبارسنجی به شماره تلفن همراه وارد شده ارسال می گردد. کاربر باید کد دریافت شده را به منظور تایید شماره تماس، وارد نموده و گزینه تایید را انتخاب نماید تا وارد مرحله پرداخت شود.

کد اعتبارسنجی

پس از انجام پرداخت و در سومین مرحله از مراحل احراز هویت سامانه روابط کار، کاربر کد ملی خود را وارد می کند. این مرحله نکته خاصی ندارد و کاربر بعد از وارد نمودن کد ملی خود مانند تصویر زیر، گزینه مرحله بعدی را انتخاب می کند.

کد ملی

در مرحله چهارم، به منظور تایید هویت کاربر در سامانه روابط کار، اطلاعات هویتی وی مانند نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد، دقیقا مطابق با آنچه که در مدارک هویتی او ثبت شده، وارد می شوند. کاربر، مانند تصویر زیر، بعد از وارد کردن اطلاعات هویتی خود گزینه مرحله بعدی را انتخاب می نماید.

تکمیل اطلاعات

در مرحله بعد کاربر در کادری مانند تصویر زیر، شماره شبای حساب بانکی خود را وارد نموده و گزینه مرحله بعدی را انتخاب می کند.

شماره شبا

در این مرحله که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، کاربر اطلاعات محل سکونت مانند آدرس، کد پستی و شماره تلفن ثابت را وارد نموده و گزینه مرحله بعدی را انتخاب می نماید.

اطلاعات محل سکونت

پس از ورود اطلاعات لازم و در این مرحله، کاربر اطلاعات تکمیلی مانند سطح تحصیلات و وضعیت تاهل و خدمت سربازی(برای آقایان) را وارد نموده و گزینه مرحله بعد را انتخاب می نماید.

اطلاعات تکمیلی

مرحله آخر احراز هویت

در مرحله آخر، کاربر یک ویدیوی سلفی ۵ ثانیه ای از چهره خود گرفته و گزینه و فرایند احراز هویت را به پایان می رساند.

در هنگام گرفتن ویدیوی سلفی در فرایند احراز هویت سامانه روابط کار یا کارگر و کارفرما به این نکات توجه فرمایید:

  1. صورت کاربر باید به طور کامل درون کادر قرار گرفته باشد.
  2. نور محیط باید مناسب باشد. به این معنی که نه تاریک باشد و نه نور به چهره کاربر بتابد تا چهره وی مشخص باشد.
  3. دوربین تلفن همراه کاربر دقیقا باید روبروی وی باشد.
  4. روی چهره و یا عینک کاربر نور منعکس نشود.
  5. در هنگام گرفتن ویدیوی سلفی از راه رفتن و اموری که موجب لرزش دوربین می گردد خودداری نمایید.
  6. بهتر است از گوشی هایی استفاده کنید که دارای دوربین با کیفیت مطلوب می باشند.
  7. در هنگام گرفتن ویدیوی سلفی، چهره کاربر نباید با مو و یا پارچه پوشیده باشد.
  8. پشت سر کاربر باید کدر باشد. از قرار گرفتن جلوی شیشه و یا آینه خودداری شود.

ویدیوی سلفی

در پایان، اگر کاربر فرایند احراز هویت سامانه روابط کار را به درستی به پایان برده باشد، پیامی مانند تصویر زیر نمایش داده می شود:

اتمام فرایند

نکته قابل توجه در احراز هویت سامانه روابط کار

در صورتی که با این پیام مواجه شدید بدین معنی است که ممکن است ویدیو شما دارای خطاهای زیر باشد:

عدم تطابق

الف. وجود چندین چهره در ویدئو

ب. مناسب نبودن نور محیط (انعکاس نور بر روی چهره و یا تاریک بودن محیط)

ج. نبودن چهره در ویدئو

د. فاصله چهره از لنز دوربین

یوآیدی با احراز هویت در سامانه ثنا، احراز هویت سجام و احراز هویت صرافی رمز ارز تاکنون هویت بیش از ۲.۵ میلیون کاربر را احراز نموده است. این فرایند با الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن کاربر با ضریب خطای زیر ۰.۰۱ درصد و به صورت بلادرنگ انجام می پذیرد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه