هویت دیجیتال ملی سنگاپور: SingPass

Singpass
فهرست مطالب

سنگاپور، یکی از کشورهای پیشرفته اقتصادی است که در حال ارتقای خدمات دولتی برای شهروندان خود می باشد. دولت سنگاپور با ایجاد هویت دیجیتال برای شهروندان، بیشتر خدمات خود را به صورت غیرحضوری و دیجیتال ارائه می کند. به این منظور، دولت اقدام به ایجاد هویت دیجیتال سنگاپور نموده است. هویت دیجیتال سنگاپور امکان شناسایی هویت شهروندان و امضای اسناد دیجیتالی برای استفاده از خدمات به صورت کاملا غیرحضوری را فراهم می نماید.

معرفی هویت دیجیتال ملی سنگاپور (Singpass)

Singpass هویت دیجیتال قابل اعتماد شهروندان سنگاپور و همچنین پلتفرمی است که دسترسی به بیش از ۴۶۰ سازمان دولتی و خدمات بخش خصوصی را ایجاد می کند. هویت دیجیتال سنگاپور، مجموعه ای از خدمات و ویژگی ها، از بررسی صندوق تامین مرکزی (CPF) کاربر گرفته تا تمدید بیمه نامه ها و امضای دیجیتالی روی اسناد را برای ایجاد راحتی در زندگی روزمره شهروندان ایجاد کرده است. Singpass یکی از عوامل کلیدی اقتصاد دیجیتال ملی ما است. این پلتفرم کارایی خدمات دیجیتال را با تسهیل راستی‌آزمایی ایمن و مبتنی بر رضایت برای همه بخش ها بهبود می‌بخشد. پیشرفت های مستمر در حوزه احراز هویت دیجیتال، سنگاپور را به عنوان یک عضو فعال و پیشتاز در اکوسیستم داده های جهانی قرار می دهد.

ابتکار ملی هویت دیجیتال

ابتکار ملی هویت دیجیتال (NDI) برای ایجاد راحتی و امنیت بهتر در هنگام تراکنش آنلاین، هم برای بخش دولتی و هم برای بخش خصوصی، معرفی شد. NDI که توسط Singpass پشتیبانی می‌شود، برنامه Singpass، Myinfo و Myinfo Business را گرد هم آورده است تا امنیت تراکنش‌ها و سهولت استفاده را فراهم کند. حرکت رو به جلو، بخش خصوصی و دولتی را برای توسعه خدمات ارزش افزوده بر اساس یک چارچوب اعتماد مشترک و جهانی توانمند می کند.

اکوسیستم باز، قابل اعتماد و متصل

Singpass یک اکوسیستم باز، متصل و قابل اعتماد ایجاد می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرده و خود را شکوفا سازند. در همین راستا، به‌عنوان دروازه‌ای برای تجارت بین‌المللی عمل می‌کند تا کسب‌وکارهای سنگاپور در تعاملات برون مرزی نیز از آن استفاده نمایند. جریان باز و قابل اعتماد داده ها، رقابت را از طریق دسترسی و اتصال بهتر در مقیاس جهانی افزایش می دهد. امروزه بیش از ۴ میلیون شهروند و ساکن سنگاپور از SingPass، هویت دیجیتال ملی سنگاپور استفاده می کنند. SingPass، به عنوان یک دروازه ایمن تکامل یافته است تا امکان دسترسی به بیش از ۲۰۰۰ سرویس دیجیتالی ارائه شده توسط سازمان های دولتی و خصوصی را فراهم کند. سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون تراکنش با استفاده از SingPass انجام می شود.

این پروژه ملی راهبردی ملت هوشمند، راحتی را برای زندگی روزمره شهروندان به ارمغان می آورد. صنعت را برای توسعه خدمات با ارزش افزوده بیشتر تسریع می کند و فرصت ها را برای ایجاد مشارکت با دولت به شهروند افزایش می دهد. SingPass که برای ارتقای خدمات دیجیتالی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، به حمایت از اقتصاد دیجیتال سنگاپور و چشم انداز آن از یک اکوسیستم جهانی برای  احراز هویت های دیجیتال ملی کمک می کند. مجموعه خدمات و ویژگی‌هایی که ارائه می شوند شامل SingPass Mobile، MyInfo، Face Verification و Sign می باشند.

خدمات و امکانات ارائه شده توسط هویت دیجیتال سنگاپور

برنامه موبایل SingPass 

برنامه موبایل SingPass Mobile در اکتبر ۲۰۱۸ راه اندازی شد تا در طول دسترسی کاربران به خدمات دولتی و بخش خصوصی به صورت آنلاین، راحتی بیشتری را برای آنها فراهم نماید. کاربران می توانند موجودی CPF خود را بررسی کرده و برای آپارتمان هیئت توسعه مسکن (HDB) درخواست دهند یا بیمه نامه های خود را به راحتی مدیریت کنند. ویژگی‌ محبوب SingPass Mobile، تایید چهره آسان کاربران خارج از کشور بدون نیاز به شماره موبایل سنگاپور می باشد. از سپتامبر ۲۰۲۰، بیش از ۲ میلیون کاربر SingPass به طور فعال از SingPass Mobile برای دسترسی به خدمات استفاده می کنند که بیش از ۶۰ درصد از کل تراکنش های SingPass از طریق این برنامه انجام می شود.

سرویس MyInfo

MyInfo کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از منابع دولتی فرم‌های دیجیتال را برای تراکنش‌های آنلاین پر کنند. تا به امروز، نزدیک به ۶۰۰ سرویس دیجیتال ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی و کسب‌وکارها در MyInfo وجود دارد. از آن زمان، استفاده از MyInfo منجر به کاهش متوسط ​​تا ۸۰ درصد در زمان درخواست برای کاربران شده است. به طوری که کسب‌وکارها به دلیل کیفیت بهتر داده‌ها و صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه در فرآیند جذب مشتری، تا ۱۵ درصد نرخ تایید بالاتر را گزارش کرده‌اند. این سرویس هویت دیجیتال سنگاپور، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار تراکنش را انجام می دهد.

تایید چهره (Face Verification)

هویت دیجیتال ملی سنگاپور با تایید چهره به کاربران امکان می‌دهد با مقایسه تصویر چهره ارائه‌شده یک فرد با پایگاه‌داده بیومتریک دولت (مانند آخرین عکس پاسپورت یا کارنامه) به خدمات دولتی و خصوصی در مرورگرهای وب یا تلفن همراه دسترسی پیدا کنند. این فرایند می تواند بر اساس احراز هویت چند عاملی، برای تراکنش های حاوی اطلاعات حساس، لایه بندی شود. این ویژگی از آوریل ۲۰۲۰ برای ورود به سرویس های دیجیتال دولتی در کیوسک های واقع در مرکز خدمات مالیات دهندگان استفاده می شود. از اول اکتبر ۲۰۲۰، بیش از ۴۲۰۰ کاربر از طریق ویژگی اسکن چهره به خدمات این کیوسک ها دسترسی داشته اند. کاربرانی که از این مراکز خدمات بازدید می کنند شاهد کاهش بیش از ۱۰ دقیقه زمان انتظار بوده اند.

امضای دیجیتال با Sign

Sign به کاربران این امکان را می دهد تا با اسکن کد QR نمایش داده شده روی صفحه قبل از احراز هویت، اسناد را با استفاده از برنامه SingPass Mobile خود به صورت دیجیتالی امضا کنند. Sign از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی سند امضا شده و برای مقابله با جرایم مالی استفاده می کند. کسب‌وکارها و خدماتی مانند برنامه‌های امضای سند می‌توانند امضاهای قابل اعتماد را مستقیما با SingPass ادغام کرده و ارائه دهند و اعتماد و اطمینان را با محصولات امضای سند موجود خود افزایش دهند. امضای SingPass راحتی، بهره‌وری و کارایی را فراهم می‌کند و شهروندان دیگر نیازی به حضور فیزیکی برای امضای اسناد و قراردادها ندارند و کسب‌وکارها می‌توانند تایید و بایگانی اسناد را دیجیتالیزه نمایند.

هویت دیجیتال، اصل لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری

با توجه به شرایط بهداشتی جامعه، ارائه خدمات دولتی و خصوصی به صورت دیجیتال، برای صرفه جویی در هزینه و زمان کاربران و شهروندان یکی از چالش های ضروری دولت ها و شرکت ها می باشد. به همین دلیل، همه نهادها سعی در ارائه خدمات خود به صورت غیر حضوری دارند. در همین راستا، دولت ها نیز اقدام به ایجاد هویت دیجیتال پویا و ایمن برای شهروندان، مانند آنچه هویت دیجیتال ملی سنگاپور نام دارد، به منظور استفاده سریع و با امنیت بالا از خدمات ارائه شده، هستند.

سرویس احراز هویت یوآیدی،به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، هویت افراد را با استفاده از پایگاه داده نهادهای نظارتی به صورت بلادرنگ احراز و تایید می کند. یوآیدی با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر، فرایند احراز هویت سجام و احراز هویت ثنا را با ضریب خطای ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. به این ترتیب کاربران با استفاده از گوشی هوشمند، کد بورسی و رمز شخصی خود را دریافت می کنند. یوآیدی در تازه ترین محصول خود، امکان احراز هویت صرافی رمز ارز در کوتاه ترین زمان را میسر ساخته که با اقبال صرافی های رمز ارز مواجه شده است. با یوآیدی، ارائه خدمات دولتی و خصوصی به صورت غیرحضوری با سرعت و امنیت بسیار بالا انجام می پذیرد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه