فرآیند احراز هویت ۱۰ صرافی رمز ارز برتر جهان

صرافی رمز ارز
فهرست مطالب

رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال با حجم بازاری به ارزش ۱.۴ تریلیون دلار در حال تسخیر فضای اقتصادی دنیای ما هستند. بر اساس تحلیل اکثر بزرگان حوزه اقتصاد، این اتفاق در آینده، دیر یا زود خواهد افتاد و ارزهای دیجیتال بدون رقیب در دنیا یکه تازی خواهند کرد. بیشتر معاملات بازار ارز دیجیتال در صرافی های بزرگ دنیا انجام می پذیرد. این صرافی ها به دلیل حساسیت موضوع، به مسئله امنیت کاربران خود توجه ویژه دارند. به همین جهت، فرایند احراز هویت کاربران خود را با همکاری شرکت های متخصص و پیشرو در این زمینه و بیشتر به صورت دیجیتال انجام می دهند. چرا که احراز هویت میلیونها کاربر به وسیله نیروی انسانی، با توجه به خطرات امنیتی و هزینه سرسام آور، امکان پذیر نمی باشد. در ادامه نحوه فرایند احراز هویت ۱۰ صرافی برتر دنیا را بررسی می کنیم. 

  • احراز هویت صرافی رمز ارز Binance

Binance بزرگترین صرافی رمز ارز با گردش مالی روزانه ۶۳.۲ میلیارد دلار می باشد که بستری را برای تجارت ارزهای دیجیتال مختلف فراهم ساخته است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در جزایر کیمن اقامت دارد. Binance در حال حاضر بزرگترین مبادله در جهان از نظر حجم معاملات روزانه است. صرافی بایننس، احراز هویت کاربران خود را با همکاری شرکت رفینیتیو (Refinitiv) انجام می دهد. این شرکت یکی از بزرگترین ارائه دهندگان داده ها و زیرساخت های بازارهای مالی در جهان است که با بیش از ۴۰ هزار کسب و کار در ۱۹۰ کشور، با شرکت کنندگان در بازار مالی جهانی همکاری می کند.

  • احراز هویت صرافی Huobi Global

Huobi یک صرافی ارز دیجیتال در سیشل است. این شرکت در چین تاسیس شد و هم اکنون دفاتر خود را در هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده دارد. در آگوست ۲۰۱۸ به یک شرکت هنگ کنگی تبدیل شد. این صرافی رتبه دوم را در بین صرافی های رمز ارز دنیا دارا می باشد. فرایند احراز هویت کاربران صرافی Huobi با همکاری شرکت جومیو (Jumio) انجام می پذیرد. 

جومیو از قدرت هوش مصنوعی، بیومتریک، یادگیری ماشین و تشخیص زنده بودن برای جلوگیری از نفوذ کلاهبرداران در اکوسیستم آنلاین و مطابقت با KYC / AML استفاده می کند. این شرکت آمریکایی بیش از ۴۰۰ میلیون هویت احراز شده در بیش از ۲۰۰ کشور از معاملات وب و تلفن همراه را به صورت بلادرنگ تایید کرده است. راه حل های Jumio توسط شرکت های پیشرو در بخش های خدمات مالی، اقتصاد مشترک، ارز دیجیتال، خرده فروشی، سفر و بازی های آنلاین استفاده می شود.

  • احراز هویت صرافی Coinbase

Coinbase Global، معروف به Coinbase، یک شرکت آمریکایی است که یک سیستم تبادل رمز ارز را مدیریت می کند. Coinbase از راه دور کار می کند و فاقد دفتر مرکزی فیزیکی است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و از مارس ۲۰۲۱ بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده از نظر حجم معاملات بود. این صرافی نیز برای احراز هویت کاربران خود از جومیو کمک می گیرد.

  • احراز هویت صرافی FTX

FTX یک صرافی ارز دیجیتال شده است که توسط معامله گران برای معامله گران ساخته شده است. FTX محصولات نوآورانه ای از جمله مشتقات اول صنعت، گزینه ها، محصولات نوسانات و نشانه های اهرمی را ارائه می دهد. فرایند احراز هویت کاربران این صرافی نیز توسط جومیو انجام می شود.

  • احراز هویت صرافی رمز ارز KuCoin

مقر اصلی صرافی KuCoin، که به عنوان “صرافی مردم” نیز شناخته می شود، با ۸ میلیون کاربر در سنگاپور است. این صرافی ارز دیجیتال در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ رسما آغاز به کار کرد. احراز هویت کاربران در این صرافی صرفا با تایید اسناد هویتی و گرفتن عکس پایان می یابد.

  • احراز هویت صرافی Kraken

کراکن یک صرافی و بانک رمز ارز مستقر در ایالات متحده است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است. این صرافی تجارت رمز ارز با پول خرد را فراهم می کند و اطلاعات قیمت را به ترمینال بلومبرگ ارائه می دهد. از سال ۲۰۲۱، کراکن در دسترس ساکنان ۴۸ ایالت ایالات متحده و ۱۷۶ کشور است و ۷۲ ارز رمزپایه موجود برای تجارت را فهرست می کند. فرایند احراز هویت کاربران در این صرافی نیز مانند کیوکوین با اخذ اسناد هویتی و عکس سلفی کاربر انجام می پذیرد.

  • احراز هویت صرافی Bithumb

بیتهام کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و با داشتن ۸ میلیون کاربر ثبت شده و یک میلیون کاربر برنامه تلفن همراه و حجم معاملات فعلی بیش از ۱ تریلیون دلار آمریکا با نفوذترین صرافی ارز دیجیتال در این کشور است. این صرافی برای احراز هویت کاربران خود مدارک هویتی و یک عکس سلفی از وی دریافت می نماید.

  • احراز هویت صرافی رمز ارز Bitfinex

Bitfinex در دسامبر ۲۰۱۲ به عنوان صرافی بیت کوین نظیر به نظیر تاسیس شد و خدمات تجارت دارایی دیجیتال را به کاربران در سراسر جهان ارائه می دهد. Bitfinex در ابتدا به عنوان یک پلت فرم وام حاشیه P2P برای بیت کوین آغاز به کار کرد و بعدا پشتیبانی بیشتری از رمز ارزهای پایه را اضافه کرد. در ماه مه ۲۰۱۵، ۱۵۰۰ بیت کوین در طی هک به سرقت رفت. در سال ۲۰۱۵ مشتریان صرافی هک شدند و حدود ۴۰۰۰۰۰ دلار ضرر کردند و در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۳ میلیون دلار بیشتر از حساب مشتریان آن سرقت شد. سپس دسترسی صرافی به پرداخت و برداشت دلار آمریکا محدود شد. احراز هویت کاربران در این صرافی با ارائه مدارک هویتی و عکس سلفی کاربر انجام می شود.

  • احراز هویت صرافی Gate.io

Gate.io در پاییز ۲۰۱۷ تاسیس شده است و بخشی از شرکت Gate Technology Inc می باشد. اگر کاربران بخواهند بیش از ۱۰۰۰ دلار برداشت کنند، درخواست تایید هویت می کنند. این صرافی هنوز مجوز فعالیت دریافت نکرده است. کاربران این صرافی به منظور احراز هویت، مدارک هویتی خود را بارگذاری می نمایند.

رتبه ۱۰ صرافی های رمز ارز دنیا به نسخه آمریکای  Binance اختصاص دارد. از این رو، به بررسی صرافی بعدی می پردازیم.

  • احراز هویت صرافی Bitstamp

Bitstamp یک صرافی بیت کوین است که در لوکزامبورگ مستقر است. این صرافی با ارائه یک API به مشتریان امکان می دهد تا از نرم افزارهای سفارشی برای دسترسی و کنترل حساب های خود استفاده کنند. بیش از چهار میلیون نفر از افراد و موسسات مالی به این صرافی اعتماد کرده اند. در پی افزایش علاقه کاربران به بیت کوین، این صرافی همکاری خود را با Onfido در سال ۲۰۱۸، برای انجام احراز هویت کاربران خود آغاز کرد تا روند پردازش مشتری بدون اصطکاک باشد. Bitstamp در ابتدا در اسلوونی در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد، اما در سال ۲۰۱۳ به انگلستان نقل مکان کرد و سپس در سال ۲۰۱۶ به لوکزامبورگ رفت.

Onfido یک شرکت فناوری است که با استفاده از یک سند هویت مبتنی بر عکس، یک عکس سلفی و الگوریتم های هوش مصنوعی به مشاغل کمک می کند تا هویت افراد را تایید کنند.

همانطور که مشاهده می شود، فرایند احراز هویت در صرافی هایی که دارای ریسک بالایی از اعتبار و امنیت هستند، توسط شرکت های متخصص در زمینه احراز هویت دیجیتال انجام می پذیرد. علاوه بر آن، صرافی هایی که از روش احراز هویت دیجیتال استفاده می کنند، رابط کاربری بهتری ارائه می دهند و با این روش، از هزینه و زمان کاسته می شود. 

احراز هویت صرافی های رمز ارز با یوآیدی

فرایند احراز هویت دیجیتال در صرافی های رمز ارز ایران عموما از طریق سنتی و صرفا با بارگذاری مدارک هویتی و مالی وی و بررسی نیروی انسانی انجام می گردد. یوآیدی، اولین ارائه دهنده احراز هویت دیجیتال در کشور، محصول احراز هویت صرافی رمز ارز را به منظور احراز هویت کاربران این صرافی ها به صورت دیجیتال ارائه داده است. با این راهکار یوآیدی، سرعت احراز هویت کاربران به شدت افزایش یافته و موازی با آن امنیت آنان نیز بسیار بالاتر خواهد بود. 

یوآیدی فرایند احراز هویت سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را با سرعت و دقت بالا و با نرخ خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه