کاربرد تشخیص چهره در ادارات دولت فدرال ایالات متحده

استفاده از تشخیص چهره در امریکا
فهرست مطالب

پیشرفت های اخیر در فناوری تشخیص چهره، دقت و کاربرد آن را افزایش داده است. استفاده های اخیر از این تکنولوژی توسط مجریان قانون فدرال، در بنادر ورودی و در محیط های تجاری بوده است. گزارش جدیدی از دفتر پاسخگویی دولت (GAO) که به درخواست کنگره در مورد کاربرد تشخیص چهره در سازمانهای فدرال انجام گرفته، نشان می دهد که ۱۹ مورد از ۲۴ آژانس دولتی ایالات متحده که مورد بررسی قرار گرفته اند به نوعی از تشخیص چهره استفاده می کنند.

این گزارش نشان می دهد که این فناوری استثنایی در دولت فدرال چقدر رایج شده است. در این گزارش، آژانس هایی مانند وزارت دفاع و وزارت امنیت داخلی (DHS) آورده شده اند که تامین امنیت سیستم های داخلی را بر عهده دارند. در کنار آنها، آژانس های کوچکتر که از این سیستم برای کنترل دسترسی به مکان های با امنیت بالا استفاده می کنند نیز وجود دارند.

سرمایه گذاری بیشتر حوزه امنیت روی تشخیص چهره

این گزارش توضیح می دهد: “با افزایش کاربرد فناوری تشخیص چهره (FRT)، اعضای کنگره، دانشگاهیان و سازمان های حامی توسعه تشخیص چهره، استفاده از احراز هویت با تشخیص چهره توسط سازمان های فدرال را برجسته تر کرده اند.” گزارش GAO نشان می دهد که آژانس های فدرال دارای سیستم هایی برای استفاده از تشخیص چهره می باشند.

یکی از سیستم های توصیف شده در گزارش ، به نام “TacID Guard Dog” ، توسط وزارت انرژی برای “نظارت بر ورود و خروج از مکان های کنترل شده” استفاده می شود. وزارت انرژی، این سیستم را در دسامبر ۲۰۱۹ خریداری کرد و تقریباً ۱۵۰،۰۰۰ دلار برای آزمایش آن در طول سال بعد هزینه کرد. همین سیستم توسط وزارت دفاع نیز استفاده می شود.

دولت فدرال تعدادی سیستم تشخیص چهره دارد. DHS از سیستم شناسایی بیومتریک خودکار برای بررسی هویت مسافران در گذرگاه های مرزی استفاده می کند. این در حالیست که با استفاده از سرویس تجزیه و تحلیل چهره، مقایسه و ارزیابی FBI (یا FACE) امکان مطابقت گسترده در تحقیقات جنایی را فراهم می کند.

چرا GAO این مطالعه را انجام داد

تشخیص چهره – نوعی فناوری بیومتریک – با بررسی چهره افراد، هویت آنها را تایید می کند. پیشرفت های اخیر باعث افزایش دقت FRT خودکار شده و در نتیجه استفاده از آن در طیف وسیعی از برنامه ها افزایش یافته است. با گسترش استفاده از FRT ، استفاده از آن در دولت فدرال به صورت جامع اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

از GAO خواسته شد تا میزان کاربرد تشخیص چهره را در دولت فدرال بررسی کند. این گزارش نحوه استفاده آژانس ها از FRT در سال مالی ۲۰۲۰ ، از جمله هرگونه تحقیق و توسعه مرتبط و تعامل با نهادهای غیر فدرال ، و نحوه برنامه ریزی آژانس ها برای استفاده از FRT تا سال مالی ۲۰۲۳ را تشریح می کند.

GAO با مقامات آژانس هایی که از تشخیص چهره برای احراز هویت کارکنان خود و افرادی که قصد ورود به محل را داشته باشند، مصاحبه کرده و اسنادی مانند توصیف سیستم و اطلاعات ارائه شده توسط آژانس هایی که از این فناوری استفاده کرده اند را بررسی کرده است.

موارد استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در آمریکا

سیستم شناسایی بیومتریک خودکار وزارت دفاع (DOD ABIS)

DOD ABIS دارای پایگاه داده ای از ویژگی های بیومتریک جمع آوری شده نظامیان است. از این روش برای شناسایی عوامل تهدید کننده مرتبط با تروریسم یا ضد اطلاعات و همچنین برای تحقیق درباره اطلاعات مورد علاقه یا شناسایی فردی برای رهبری تحقیقات در نهادهای زیر استفاده می شود:

تمام شاخه های وزارت دفاع (DOD)

وزارت امنیت داخلی و زیرشاخه های آن

وزارت دادگستری

وزارت امور خارجه

کاربرد سیستم های تشخیص چهره در گمرک و مرزبانی و فرودگاهها همچنان در حال افزایش است. این افزایش هم به عنوان بخشی از برنامه Biometric Exit و هم در برنامه های داوطلبانه مانند Global Entry مشهود است. اداره امنیت حمل و نقل (TSA) نیز در حال آزمایش سیستم تشخیص چهره جدید به عنوان بخشی از سیستم تایید اعتبار کاربران خود می باشد.

بهره گیری از تکنولوژی تشخیص چهره در ایران

مسئله کاربرد سیستم های پیشرفته احراز هویت با تشخیص چهره در کشور ما در سالهای اخیر مطرح شده بود که با همه گیری کرونا با سرعت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفت. به گونه ای که مجوز احراز هویت غیرحضوری برای دریافت کد بورسی و به منظور احراز هویت سجام صادر گردید. همچنین در اقدامی قابل تحسین، قوه قضاییه برای اعطای رمز شخصی به کاربران خود و احراز هویت ثنا، از تشخیص چهره کاربران، با همکاری یوآیدی استفاده کرده است. 

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی با سابقه احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی، احراز هویت ثنا و احراز هویت صرافی های رمز ارز با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره و با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد، سرویسی بومی است که از لحاظ استانداردهای امنیتی و علمی، در سطح سرویس های احراز هویت دیجیتال دنیا می باشد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه