کیف پول دیجیتالی چیست و چه کاربردی دارد؟

کیف پول دیجیتالی
فهرست مطالب

سال‌هاست که کیف‌ پول دیجیتالی به شکل‌های مختلفی در دسترس ما است. اما در سال‌های اخیر، این فناوری رشد زیادی داشته و تبدیل به بخش اصلی انجام معاملات در سراسر جهان شده است. اگر علاقه‌مندید بدانید چرا ممکن است بیش از پیش به استفاده از کیف پول دیجیتالی نیاز داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کیف پول دیجیتالی چیست؟

کیف پول دیجیتالی که گاهی اوقات کیف پول الکترونیکی نیز نامیده می‌شود، خدماتی است که به شما امکان می‌دهد پول چیزهایی که استفاده می‌کنید را معمولا از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه، پرداخت کنید.

همچنین تعدادی از اقلام دیگری که در کیف پول سنتی خود نگه می‌داشتید در بر دارد، از جمله گواهینامه رانندگی، کارت هدیه، بلیط رویدادهای سرگرمی و بلیط‌های حمل‌ونقل. استفاده از کیف‌ پول‌های دیجیتالی نه تنها در بعضی موارد آسان تر است، بلکه عموما ایمن تر از کیف پول سنتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

کیف پول دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

نرم‌افزار کیف پول دیجیتال معمولا در اپلیکیشن موبایل در یک تلفن هوشمند قرار دارد. اما می‌تواند در فرمت‌های دیگری نیز مانند یک ابزار فیزیکی یا در کامپیوتر شخصی شما، استفاده شود. امروزه، نسخه اپلیکیشن کیف پول دیجیتال در تلفن هوشمند شما، رایج‌ترین راهکاری است که به دلیل انعطاف‌پذیری و قابلیت جابجایی، استفاده می‌شود.

برای استفاده از این کیف پول‌های دیجیتالی معمولا باید اپ کیف پول دیجیتال را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند توسط بانک انتخابی شما یا یک شخص ثالث مورد اعتماد، ساخته شوند. پیش از اینکه اطلاعات مالی خود را در اپلیکیشن وارد کنید، اطمینان یابید جستجوی درستی انجام داده‌اید و شرکت مورد نظر شما، قابل‌اعتماد است.

معمولا باید یک سیستم “پایانه فروش” (POS) بیابید که با کیف پول دیجیتالی شما سازگار باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید. معمولا می‌توانید آن را از طریق نماد غیرتماسی که در هنگام وارسی نمایش داده می‌شود، شناسایی کنید.

بعضی از سیستم‌های پایانه فروش به شما امکان می‌دهند با استفاده از فناوری “انتقال ایمن مغناطیسی” نیز پرداخت را انجام دهید. هرچند یافتن پرداخت‌های غیرتماسی ممکن است دشوارتر باشد، اما بسیاری از سیستم‌های امروزی “پایانه فروش می‌توانند پرداخت‌های انتقال ایمن مغناطیسی را پشتیبانی کنند.

وقتی سیستم پایانه فروشی یافتید که با اپلیکیشن کیف دیجیتالی شما سازگار بود، می‌توانید به سادگی تلفن هوشمند خود را نزدیک پایانه فروش نگه دارید تا پرداخت انجام شود. گاهی اوقات حتی می‌توانید پرداخت را مستقیما با اپلیکیشن خود انجام دهید.

این قانون برای بعضی از ATM ها یا عابر بانک ها نیز استفاده می‌شود، و در آن می‌توانید هنگامی که نزدیک یک ATM سازگار با کیف پول دیجیتالی خود ایستاده‌اید، با استفاده از اپلیکیشن خود پول نقد دریافت کنید.

مزایای استفاده از کیف پول دیجیتال چیست؟

گذشته از اینکه با کیف پول‌های دیجیتالی، احساس می‌کنید در آینده به سر می‌برید، مزایای بسیاری نیز نسبت به کیف پول سنتی کسب می‌کنید. در اینجا بعضی از دلایلی که ممکن است بخواهید استفاده از نرم‌افزار یا اپلیکیشن کیف پول دیجیتال را در نظر بگیرید مطرح می‌شود.

۱) راحتی استفاده

به جای اینکه کارت خود را از یک کیف پول پر از کارت و اسکناس به سختی بیرون بکشید، می‌تواند به سادگی تلفن همراه خود را نزدیک ترمینال وارسی نگه دارید و سپس از ترمینال خارج شوید.

فرایندهای معامله آنلاین به صورت یکپارچه انجام می شود که به شما امکان می‌دهد به سرعت خرید آنلاین انجام دهید. بیایید صادق باشیم. خیلی هم خوب است که مجبور نباشید کیف پول سنگینی را که پر از کارت و اسکناس است با خودتان همه جا حمل کنید.

۲) سازمان‌دهی

چند بار پیش آمده است برای یافتن چیزی در کیف پول‌تان که بین کارت شناسایی، کارت‌های اعتباری، کارت‌های وفاداری و پاداش، و رسیدهای خرید گیر کرده است، دچار دردسر شوید؟ کیف پول‌های دیجیتالی این مشکل را حل می‌کند. بیشتر اپلیکیشن‌ها به شما امکان می‌دهد به سادگی همه اطلاعات خود را به شیوه دسترسی آسان، سازمان‌دهی کنید و در زمانی که صرف یافتن گزینه‌های مورد نظر در کیف پول می‌کردید، صرفه‌جویی کنید.

۳) امنیت بیشتر

کیف پول‌های فیزیکی ممکن است به آسانی گم یا دزدیده شوند. اگر تاکنون کیف پول خود را به صورت تصادفی گم کرده باشید یا کیف پول‌تان دزدیده شده باشد، می‌دانید که لغو کردن یا جایگزین کردن همه کارت‌ها، اسناد هویتی و سایر اقلام آن، چقدر زمان‌بر و استرس‌زا است.

همچنین همه پول نقدی که در کیف بود را از دست می‌دهید. کیف پول دیجیتالی این مشکلات را ندارد. حتی اگر تلفن همراه خود را گم کنید، شخصی که بخواهد از آن سواستفاده کند باید ابتدا رمز عبور تلفن همراه و سپس رمز عبور یا آی‌دی‌های چهره که برای حفاظت از اپ کیف پول شما استفاده می‌شود را پیدا کند.

۴) پاداش‌ها و مزایای اضافی

بسیاری از اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتالی، دسترسی به پاداش‌ها و مزایای متعددی را در اختیار کاربران خود می‌گذارند که ارزشی بیش از خرید شما در اختیارتان می‌گذارد. این مزایا می‌توانند به شکل دریافت پول نقد یا پاداش‌های ویژه ای باشند که توسط کارت‌های اعتباری شما پیشنهاد می‌شوند و به شما امکان می‌دهند پاداش‌های مجانی در خرید خود را به حداکثر برسانید.

کیف پول دیجیتالی

آیا کیف پول‌های دیجیتال امن هستند؟

هرچند همیشه باید مراقب اطلاعات شخصی خود باشید، اما اپلیکیشن‌های اصلی کیف پول دیجیتال، بسیار امن در نظر گرفته می‌شوند. درحقیقت، آنها احتمالا ایمن‌تر از حمل کردن اطلاعات مالی و سایر اسناد حساس در کیف پول فیزیکی هستند.

به علاوه همه اپلیکیشن‌های قابل اطمینان کیف پول دیجیتالی، اطلاعات پرداخت کاربر را به شدت رمزگذاری می‌کنند که سبب می‌شود به خطر انداختن آنها، هنگام انتقال اطلاعات از اپلیکیشن به سیستم پرداخت، بسیار دشوار باشد. به این ترتیب به حفاظت از اطلاعات شما در صورت نشت کردن یا هک شدن اطلاعات شرکت یا خرده فروشی که از آن خرید کرده‌اید، کمک می‌شود.

انواع کیف پول دیجیتالی

در ادامه، سه نوع کیف پول دیجیتالی معرفی می‌شود:

  • کیف پول بسته
  • کیف پول نیمه بسته
  • کیف پول باز

۱) کیف پول بسته

شرکتی که محصول یا خدماتی را می‌فروشد می‌تواند یک کیف پول بسته برای مشتریان خود طراحی کند. کاربران کیف پول بسته می توانند از پول ذخیره شده برای انجام معاملاتی که فقط با صادرکننده کیف پول انجام می‌شود، استفاده کنند. پولی که از لغو خرید، بازگشت پول یا بازپرداخت به دست می‌آید در کیف پول ذخیره می‌شود. آمازون پی یکی از نمونه‌های کیف پول بسته است.

۲) کیف پول نیمه بسته

کیف پول نیمه بسته به کاربران امکان می‌دهد معاملاتی را در مکان‌ها و با بازرگانان فهرست‌شده، انجام دهند. هر چند حیطه پوشش این کیف پول‌ها محدود است، اما خرید آنلاین و آفلاین می‌تواند از طریق کیف پول‌ها انجام شود. اما تجار باید با صادرکنندگان کیف پول قرارداد ببندند تا پرداخت از کیف پول موبایل را بپذیرند.

۳) کیف پول باز

بانک‌ها یا موسسات، با بانک‌های صادرکننده کیف پول باز شریک می‌شوند. کاربرانی که کیف پول باز دارند می‌توانند از آنها برای همه معاملاتی که در کیف پول نیمه بسته مجاز است استفاده کنند و برداشت پول از بانک‌ها و ATM ها و انتقال پول را نیز انجام دهند.

برای ایجاد امنیت بیشتر و همچنین ارتقای خدماتی که به کاربر ارائه می شوند در استفاده از کیف پول الکترونیکی، بهتر این است که هر کاربر در بدو ثبت نام و سپس در هنگام ورود به کیف پول خود، احراز هویت هویت شود.

یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال، فرایند احراز هویت سجام، احراز هویت ثنا و همچنین احراز هویت صرافی رمز ارز را با استفاده از هوش مصنوعی و با نرخ خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به صورت بلادرنگ به انجام می رساند. به منظور کسب مشاوره با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه