راه حل یوآیدی: شناسایی مشتری در بانک چیست و چگونه انجام می شود؟

راه حل یوآیدی و شناسایی مشتری بانک
فهرست مطالب

فرآیند راستی‌آزمایی حساب بانکی و شناسایی مشتری در بانک  چیست و چرا باید حساب‌های بانکی مشتریان خود را تأیید کنید؟

فرآیند تأیید حساب بانکی و شناسایی مشتری فرآیندی است که توسط بانک در زمان افتتاح حساب بانکی مشتری انجام می‌شود. این فرآیند به بانک اجازه می‌دهد تا تمام بررسی های لازم در مورد دارنده و منشاء درآمد آنها انجام شود، بنابراین به طور موثر از اقدامات مجرمانه مانند پولشویی یا تامین مالی تروریسم جلوگیری می‌کند.

در این مقاله به نحوه تأیید حساب بانکی و دارنده آن،  شناسایی مشتری در بانک  و همچنین مقرراتی که باید برای انجام صحیح تأیید حساب بانکی مشتری در نظر گرفته شود را بررسی خواهیم کرد.

فرآیند تأیید حساب بانکی ابتدا با تأیید هویت دارنده حساب شروع می‌شود. همانطور که می‌دانیم، این فرآیند در هنگام ورود کاربر انجام می‌شود و می‌تواند به دو صورت انجام شود:

  • فرآیند تأیید حضوری حساب بانکی: مشتریان برای تأیید حضوری حساب‌های بانکی، باید به شعبه یا دفتر تجاری مراجعه و درخواست افتتاح حساب بانکی کنند. در آنجا، مسئول بانک، بررسی‌های لازم را از صاحب حساب (هویت، کپی کارت شناسایی یا پاسپورت، آدرس، نبودن آنها در لیست افراد کلاهبردار و غیره) انجام می‌دهد و پس از تأیید این موضوع، حساب بانکی او را باز می‌کند. جزئیات ارائه شده باید معتبر باشد.
  • تأیید آنلاین حساب بانکی: در اینجا، مسئله در مورد ورود دیجیتالی صحبت می کنیم، که به طور فزاینده ای در بخش بانکی رایج می شود. کاربر نیازی به رفتن به شعبه یا صحبت با یک نماینده ندارد. آنها می توانند فرآیند تأیید و افتتاح حساب را به صورت آنلاین از طریق یک فرآیند ثبت نام و شناسایی ۱۰۰٪ دیجیتال و خودکار انجام دهند که از آنها می‌خواهد مدارک هویتی خود (گذرنامه، کارت شناسایی …)، هویت و مدرک زندگی خود را تأیید کنند.

فرآیند احراز هویت در زمان افتتاح حساب بانکی الزامی است و بانک‌ها و شرکت‌های متعلق به بخش‌های تحت نظارت مانند شرکت‌های بیمه یا شرکت‌های مخابراتی باید برای رعایت مقررات ضد پولشویی (AML) از آن پیروی کنند. این مقررات، که از استانداردهای رایج در اتحادیه اروپا پیروی می کند، به جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم کمک می‌کند.

شناسایی مشتری در بانک و تایید حساب بانکی چگونه انجام می‌شود؟

بانک‌ها باید حساب های بانکی و دارندگان آنها را تأیید کنند تا از سرقت هویت یا پولشویی جلوگیری کنند. همانطور که در دستورالعمل ششم قانون مبارزه با پولشویی (AML)، ضمیمه ۵AMLD، که جریمه‌های مربوط به عدم رعایت و سایر مسئولیت‌ها را مشخص می‌کند، در این جرایم نه تنها فردی که مرتکب آن شده است، بلکه بانک ها یا نهادهای نظارتی دخیل در آن مجازات می شوند. برای ناکامی در کشف چنین تقلبی.

همانطور که در مقررات AML5 مشخص شده است، که تمام بخش های تحت نظارت مانند بانک ها یا بیمه ها باید به آن پایبند باشند، آنها باید همه مکانیسم های لازم را برای جلوگیری از پولشویی، کلاهبرداری یا سرقت هویت اجرا کنند. در نتیجه، مهم‌ترین مرحله تأیید هویت دارنده حساب بانکی و ایجاد دسترسی امن، منحصر به فرد و غیر قابل شکست به دارایی‌های حساب بانکی است.

بنابراین در زمان تراکنش، بانک‌ها نیز باید حساب بانکی متعلق به بانک دیگری را (با توجه به شرایط) تأیید کنند. این همکاری بین بانکی یک سیستم صحیح تأیید حساب بانکی و تراکنش‌های مختلف انجام شده بین آنها را تضمین می‌کند.

چندین API تأیید حساب بانکی برای تأیید و بررسی یکپارچگی حساب‌های بانکی وجود دارد. علاوه بر این، نرم‌افزارهای تأیید حساب بانکی آنلاین نیز مشخصات دارنده حساب بانکی، مبدأ حساب، شعبه بانکی که به آن تعلق دارد و غیره را تأیید می‌کنند.

این ابزارهای تأیید حساب بانکی باید در هر یک از فرآیندهای بانک‌ها ادغام شوند.

تأیید آنلاین حساب بانکی و ارتباط آن با فرآیند مشتری خودتان را بشناسید

در میان تمام فرآیندها و نرم‌افزارهایی که بانک‌ها باید برای تأیید حساب بانکی قرار دهند، شناسه الکترونیکی API را ارائه می‌کند که از فرآیند KYC در بانکداری (مشتری خود را بشناسید) در طول ورود دیجیتالی کاربران و تأیید اعتبار بعدی آنها پشتیبانی می‌کند.

یوآیدی یکی از شرکت‌های پیشرو در احراز هویت آنلاین در ایران است. این شرکت به دلیل استراتژی‌های قوی موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به رهبر هویت دیجیتال قرار دارد. این شرکت علاوه بر توسعه عملکردی، به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا هویت دیجیتال خود را در منابع قابل اعتماد تأیید کنند.  ابزارهای مختلف یوآیدی برای احراز هویت و شناسایی مشتری در بانک برای تأیید یک حساب بانکی در زمان افتتاح آن ارائه می‌دهد:

 

  • QES+: جامع‌ترین راه حل افتتاح و تأیید حساب بانکی در بازار است. این راه حل، امکان احراز هویت و تأیید فوری را از طریق شناسایی ویدیویی و به دنبال آن یک امضای الکترونیکی واجد شرایط – تنها معادل حضوری در بازار – فراهم می‌کند.
  • VideoID: راه حل منحصربه‌فرد شناسایی ویدیویی فوری مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، که با مقررات AML5 و eIDAS مطابقت دارد و معادل شناسایی چهره به چهره است.
  • SmileID : راه حل تکمیلی برای تأیید هویت دارندگان حساب بانکی برای احراز هویت از طریق سیستم بیومتریک صورت.
  • SignatureID : راه حلی جامع برای امضای الکترونیکی ساده، پیشرفته و واجد شرایط برای انواع اسناد و نیازهای قراردادی یا امضای دیجیتال است.

 

چشم انداز یوآیدی برای شناسایی مشتری در بانک ارتقای قابلیت همکاری است تا اطمینان حاصل شود که کاربران یک تجربه مشترک و یکپارچه دارند و می توانند از هویت دیجیتال خود در همه جا استفاده کنند. از سوی دیگر نیز نرخ نقض داده‌ها و تصاحب حساب‌ها، امنیت سایبری در توسعه این طرح‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هویت‌های دیجیتالی هوشمند، قابل استفاده مجدد، قابل حمل و بسیار ایمن آینده اثبات هویت هستند و ما در تمامی مراحل این مسیر همراه شما خواهیم بود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه