پیشرفت تکنولوژی احراز هویت در سفرهای هوایی در کشورهای پیشرفته دنیا

احراز هویت در سفرهای هوایی
فهرست مطالب

پیشرفت تکنولوژی احراز هویت را نیز دست خوش تغییرات بسیاری کرده است. از این رو احراز هویت در سفرهای هوایی به چالشی بزرگ در کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است. به گونه‌ای که هر یک از این کشورها سعی دارد تا با استفاده از بهترین روش، احراز هویت در سفرهای هوایی را تسهیل کرده و از طرفی این کار را با استفاده از امنیت بالاتری انجام دهد. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعاتی در مورد پیشرفت تکنولوژی احراز هویت در سفرهای هوایی هستید، پیشنهاد می‌کنم در این مطلب از یوآیدی همراه ما باشید.

تکنولوژی احراز هویت در سفرهای هوایی

استفاده از سیستم‌های پیشرفته احراز هویت بیومتریک در سراسر جهان چالش بزرگی را برای کشورهای پیشرفته ایجاد کرده است. در این راستا نیز سنگاپور قصد دارد تا پایان سال سیستم‌های جدید بیومتریک مبنی بر تأیید عنبیه و سایر روش‌های بیومتریک را در فرودگاه چانگی مستقر کند.

از سوی دیگر نیز فرودگاه بین‌المللی لوئیزویل (SDF) طرح ثبت‌نام اداره امنیت حمل‌ونقل (TSA) را راه‌اندازی خواهد کرد. شرکت فرودگاه‌های آفریقای جنوبی (ACSA) نیز در حال بررسی سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری برای تبدیل شدن به اولین سازمان آفریقایی است که از فناوری تایید هویت دیجیتال برای سفرهای هوایی استفاده می‌کند.

از دیگر سو سازمان راه‌حل‌های یکپارچه دفاع و امنیت (IDSS) نیز اعلام کرده است که (AGS) مرحله آزمایشی برنامه تدارکات خود را به این شرکت اعطا کرده است. بنابراین دو فرودگاه در برزیل نیز از فناوری‌های دیجیتالی که با تکیه بر بیومتریک چهره عمل می‌کنند، استفاده خواهند کرد.

طبق مطالعه‌ی انجام شده توسط دلاور نورث (Delaware North)، که مسئولیت اداره خرده فروشی و رستوران‌ها را در فرودگاه‌ه ایفا می‌کند، به زودی تمامی مشکلات فعلی در مورد سفرهای هوایی رفع و رجوع خواهند شد. زیرا نظارت بیومتریک به معنای پایان دادن به تقسیم‌بندی‌های موجود در زمینه سفرهای هوایی و زمینی است. از این رو امکان نظارت بر همه افراد در هر حالتی امکانپذیر خواهد بود.بنابراین پیش‌بین می‌شود که تا سال ۲۰۲۳ حدود ۶۴٪ از فرودگاه‌های جهان بر اساس گیت‌های بیومتریک عمل کنند.

چه فرودگاه‌هایی از سیستم بیومتریک احراز هویت در سفرهای هوایی استفاده می‌کنند؟

۱) فرودگاه‌های هیوستون

فرودگاه‌های بین قاره‌ای هیوستون که توسط جورج بوش و ویلیام پی هابی اداره می‌شود از فناوری بیومتریک در سفرهای هوایی مسافران خود استفاده می‌کنند. این فرودگاه‌ها برای پیاده‌سازی سیستم بیومتریک و اتوماسیون برای سفر بدون سند با متخصص فناوری اطلاعات سفرهای هوایی آمادئوس همکاری می‌کنند.

به این ترتیب مسافرانی که بیومتریک خود را در سیستم فرودگاه ثبت کنند، می‌توانند بدون نیاز به نشان دادن بلیط کاغذی یا کارت اعتباری هویت چمدان‌های خود را تحویل داده و کارت پرواز خود را اخذ کنند. با توجه به امکانات موجود در این سیستم مسافران به واسطه پشتوانه ابری آمادئوس، می‌توانند از طریق ۲۳۰ مرکز ورود به فرودگاه‌ها متصل شوند که از این تعداد ۱۱۰ مورد بیومتریک خواهند بود.

۲) سیستم بیومتریک فرودگاه چانگی سنگاپور

مسافران فرودگاه چانگی با ثبت‌نام در سیستم تایید عنبیه و بیومتریک، می‌توانند از امکاناتی مانند ترخیص خودکار و سفر بدون نیاز به گذرنامه فیزیکی استفاده کنند. بر اساس گزارش CNA، استفاده از بیومتریک عنبیه به عنوان فرم اصلی تأیید برای عبور از کیوسک‌های الکترونیکی و همچنین تشخیص چهره است.

مسافرانی که مایل به استفاده از این سرویس هستند باید در اداره مهاجرت و نقاط بازرسی (ICA) ثبت نام کنند. این کار در کیوسک‌های اختصاصی انجام می‌شود که در آن بیومتریک‌های ثانویه مانند اثر انگشت، همانطور که در یک پاسپورت بیومتریک ذخیره می شود، می‌توانند برای بازیابی گذرنامه استفاده شوند. البته این در صورتی است که بیومتریک عنبیه ثبت نشده باشد.

نکته قابل توجه این سیستم بیومتریک احراز هویت در سفرهای هوایی این است که اگر حواس شخصی هنگام جمع آوری گذرنامه پرت شود، پاسپورت به طور خودکار ظرف ۳۰ ثانیه پس گرفته می‌شود و تا زمان تحویل در دستگاه ذخیره می‌شود. بیومتریک تشخیص چهره Idemia از سال ۲۰۱۷ در فرودگاه چانگی مستقر شده است.

۳) فرودگاه بین‌المللی محمد علی لوئیزویل (SDF)

فرودگاه بین‌المللی محمد علی لوئیزویل (SDF) طرح ثبت‌نام TSA PreCheck جدیدی را راه‌اندازی کرده است. این سیستم مسافران را قادر می‌سازد تا در برنامه TSA PreCheck Idemia در فرودگاه ثبت‌نام کنند و در سفر بعدی خود به خارج از کشور به راحتی از آن استفاده کنند.

مسافران می‌توانند مستقیماً در فرودگاه در این سیستم ثبت‌نام کنند یا از قبل به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند و در فرودگاه به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود بپردازند. در دسترس داشتن نام، تاریخ تولد و شماره گذرنامه برای ثبت نام در سیستم الزامی است. همچنین تکمیل ثبت‌نام مستلزم داشتن عکسی است که برای بررسی‌های بیومتریک صورت در آینده مورد استفاده قرار گیرد و اثر انگشت فرد ثبت شود و همچنین هزینه ثبت نام ۸۵ دلاری که پنج سال مشارکت را پوشش می‌دهد، در اختیار تیم احراز هویت قرار بگیرد.

۴) فرودگاه‌های آفریقای جنوبی

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های آفریقای جنوبی (ACSA) و رئیس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش عمومی، متوکو منکواب، در مورد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در مورد سیستم بیومتریک احراز هویت در سفرهای هوایی سخن به میان آورده است.

ACSA در حال برنامه ریزی برای معرفی سیستم بیومتریک چهره و فناوری‌های هویت دیجیتال برای تسهیل تجربه سفر مسافران در کنار حفاظت از داده‌های مشتریان است.

۵) فرودگاه‌های بریتانیا

در این توافقنامه، راه‌حل‌های دفاع و امنیت یکپارچه (IDSS) با فرودگاه‌های AGS، Pangiam و Google Cloudگوگل کلود مستقر در بریتانیا شریک می‌شوند تا یک محیط غربالگری برای پست بازرسی جدید ایجاد کنند. بر اساس پلت فرم معماری باز، این سیستم امکان اشتراک گذاری داده‌ها را در بین سیستم‌های غربالگری برای بهبود کارایی عملیاتی کلی ایست بازرسی فراهم می‌کند.

۶) برزیل

برنامه احراز هویت دیجیتال در سفرهای هوایی جدید به این معنی است که مسافران دیگر نیازی به نشان دادن مدارک شناسایی فیزیکی در هنگام دسترسی به سالن خروج و هواپیما ندارند. در عوض، می‌توانند با گرفتن عکس توسط CPF (ثبت‌نام مالیات دهندگان انفرادی برزیل) در سیستم ثبت‌نام کنند.

به این ترتیب امکان اعتبارسنجی بیومتریک با مقایسه داده‌ها و عکس‌های گرفته شده در آن زمان با پایگاه‌های داده دولتی وجود خواهد داشت. پس از ثبت نام، هویت مسافران از طریق نقاط کنترل بیومتریک با دوربین‌های تشخیص چهره واقع در فرودگاه تایید می‌شود.

بی‌شک استفاده قطعی از بیومتریک در فرودگاه‌ها نوآورانه خواهد بود. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک تحول استراتژیک بزرگ برای بخش خطوط هوایی یاد کرد. از سوی دیگر این روش ایمنی بیشتری را برای کاربران تضمین می‌کند. به این ترتیب نیز روند سوار شدن به هواپیما و دسترسی به هواپیما با سعت بیش‌تری میسر خواهد شد. همین امر نیز منجر به کاهش هزینه‌های شرکت‌ها خواهد بود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه