احراز هویت در صنعت توریسم، شناخت مهمان یا KYG

فهرست مطالب

مسافرت، گشت و گذار، کاوش … این فعالیتهای ذاتی انسان و طبیعت ابتکاری اوست. برای بسیاری از ما، دیدن مکان ها و فرهنگ های جدید بخشی جدایی ناپذیر از زندگی است. نمی توانیم زندگی خود را بدون سفر تصور کنیم. سفر با خانواده و دوستان و گردش به گوشه های کاملا ناشناخته جهان، همیشه هیجان انگیز است. بیماری همه گیر کرونا تغییرات بیشماری را برای مشاغل مختلف ایجاد کرده است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه بخش سفر و گردشگری مورد حمله قرار گرفته اند. بسیاری از کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ، سفرهای ورودی و خروجی را به شدت محدود کرده اند. تجارت شرکت های هواپیمایی و سایر شرکت های مسافرتی را به طور چشمگیری کاهش داده و در نحوه تایید و سوار شدن مسافران یا مشتریان تغییر ایجاد کرده است. در ادامه به تعریف و کاربرد KYG خواهیم پرداخت.

شناخت مهمان خود یا KYG به چه معناست؟

مهمان خود را بشناس (KYG) مجموعه ای از دستورالعمل هاست که از صنعت مالی به نام مشتری خود را بشناس (KYC) به منظور احراز هویت مهمانان و مسافران الهام گرفته است. فرایند KYC یک استاندارد جهانی است که برای محافظت از موسسات در برابر تقلب و ضررهای ناشی از وجوه و معاملات غیرقانونی طراحی شده است. موسسات به این امر نیاز دارند تا قبل از درگیر شدن در یک رابطه تجاری، هویت مشتریان خود را تایید کرده و خطرات مرتبط را شناسایی کنند. به دست آوردن مشتری جدید شش تا هفت برابر گرانتر از حفظ مشتری فعلی است. افزایش ۵ درصدی مشتری می تواند سود را ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد. (منبع) بنابراین KYG با این هدف در صنعت مهمان نوازی ابداع شده است.

فواید KYG

کاهش ریسک: با بررسی و تایید هویت مشتریان جدید، ریسک های امنیتی کاهش می یابند.

ایجاد اعتماد: مسلما مشتریان به هتل هایی که افراد ساکن در آنجا شناسایی و تایید شده اند، اعتماد بیشتری خواهند داشت.

بهبود تجربه مهمان: با شناخت و آگاهی از مهمان خود، می توانید اقامت را متناسب با نیازهای وی تنظیم کنید.

یک فرایند موثر KYG شامل یادگیری هویت مهمانان، فعالیتهای مالی آنها و ریسک آنها است. می توانید این اطلاعات را با یک فرآیند غربالگری منظم مهمان جمع آوری کنید. در صنعت اجاره کوتاه مدت، غربالگری مهمان کلید میزبانی موفق است. اما برای برخی، غربالگری مهمان به معنای رزرو کمتر، درآمد کمتر، زمان تلف شده و هزینه های بالای سربار است.

در واقع، غربالگری مناسب مهمان در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند و درآمد شما را افزایش می دهد. بدون این فرآیند، شرکت، املاک و صاحبان اموال شما در معرض آسیب، تقلب، نقض قوانین سر و صدا و فعالیت مجرمانه قرار می گیرند. این یک راه مطمئن برای پایان دادن به یک صورت حساب سنگین است.

استقبال جامعه از فناوری KYG دیجیتال

شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد فناوری می تواند کلید تجدید اعتماد در سفرهای جهانی و شروع مجدد بهبود در صنعت محاصره شده گردشگری باشد. یک نظرسنجی اخیر از بیش از ۶۰۰۰ مسافر در فرانسه، آلمان، هند، سنگاپور، انگلستان و ایالات متحده نشان داده که اگر تلاش شود تا ترس مردم کاهش یابد و پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی و تماس فیزیکی مورد نیاز در هنگام ورود به هواپیما و هتل محدود باشد، ۸۴ درصد از مسافران در سال آینده احساس اطمینان بیشتری خواهند کرد. (منبع)

راه حل های هویت دیجیتالی به ویژه برای رفع نگرانی های سفر بسیار مناسب است. در همان مطالعه مشخص شد که ۳۴ درصد از افرادی که نسبت به بحران سلامتی در طول سفر ابراز نگرانی کرده اند، در صورت دسترسی به اقدامات احراز هویت بیومتریک که به آنها اجازه می دهد تا در محل ورود، امنیت و پروازهای خود را بدون تماس فیزیکی انجام دهند، به احتمال زیاد سفر خواهند کرد. ۳۳ درصد از مسافران می گویند دسترسی به شناسنامه جهانی که می توانند در دستگاه های تلفن همراه خود ذخیره کنند، به آنها اجازه می دهد تمام اسناد هویتی و واکسیناسیون لازم را در یک مکان مشاهده و ارائه دهند و این امر برای آنها مفید است.

بنابراین قابلیت های بدون تماس، نقش مهمی را در ترجیح مصرف کنندگان برای راه حل های شناسایی دیجیتال هنگام سفر، به ویژه در خارج از کشور، ایفا می کنند.

طی چند سال گذشته، بازار ایالات متحده شاهد تغییر عمده ای در هزینه ها بوده است و ۴ برابر هزینه های بیشتری را صرف تجربه و نه کالاهای فیزیکی کرده است. (منبع)

مطالعه ای که توسط گروه هریس انجام شده است نشان می دهد که ۷۲ درصد از نسل هزاره تمایل دارند پول خود را صرف تجربیات کنند تا امور مادی. (منبع)

فرایند KYG دیجیتال در ایران

علاوه بر آماری که مشاهده کردیم، انجام فرایند غربالگری و شناخت مهمانان به صورت دیجیتال و با روش های بدون تماس فیزیکی با افراد، از نظر بهداشتی نیز مفید خواهد بود. هم بهداشت مهمانان و هم بهداشت محیط بیشتر رعایت خواهد شد. بعلاوه، امنیت و دقت فرایند نیز بسیار بالا خواهد بود.

سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، فرایند احراز هویت سجام به منظور دریافت کد بورسی، احراز هویت ثنا و همچنین احراز هویت صرافی های رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد انجام می دهد. از این سرویس می توان برای غربالگری مشتریان و مهمانان و تایید هویت آنان استفاده کرد. همچنین می توان برای تایید هویت مسافران در ترمینال ها از این روش استفاده کرد. فرایندی که هم اکنون در دنیا انجام می شود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه