با استفاده از بیومتریک در پرداخت الکترونیک بیش‌تر آشنا شوید

بیومتریک پرداخت الکترونیک
فهرست مطالب

فناوری بیومتریک به سرعت در حال رشد و تبدیل شدن به بخش مهمی از زندگی روزمره بسیاری از مردم سراسر جهان است. از زمانی که فناوری بیومتریک با تلفن‌های هوشمند ادغام شده، زندگی روزمره همه مردم با این فناوری گره خورده است. با توجه به این که حدود ۶۵% افراد با فناوری بیومتریک در پرداخت الکترونیک آشنا هستند، پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش تعداد معاملات انجام شده با استفاده از بیومتریک باشیم.

استفاده از بیومتریک به شکلی از احراز هویت تبدیل شده است که به راحتی جایگزین پین و رمز عبور می‌شود و باعث شده تا دیگر نیازی به استفاده از این گزینه‌ها نباشد.

از دیگر مزایای استفاده از فناوری بیومتریک در پرداخت الکترونیک برای تأیید اعتبار و احراز هویت در حساب‌های کاربری است که پس از تأیید هویت بیومتریک مانند اثر انگشت یا تشخیص چهره فرآیند پرداخت به هنگام خرید آنلاین سریع‌تر و امن‌تر انجام می‌شود.

همچنین گاهی برخی از مشاغل برای شناسایی مشتری‌های خود از فناوری بیومتریک استفاده می‌کنند که کاربران را بر اساس ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها شناسایی می‌کند و اجازه خرید و کسر وجه از حساب بانکی مشتری را می‌دهد.

اثر انگشت یکی از رایج‌ترین روش‌های پرداخت بیومتریک است اما از دیگر داده‌های بیومتریک برای استفاده برای این منظور عبارتند از:

  • تشخیص از عنبیه
  • تشخیص از شبکیه چشم
  • تشخیص چهره
  • تشخیص صدا

مزایای استفاده از بیومتریک در پرداخت الکترونیک برای مشاغل

شاید در نگاه اول بیومتریک‌ها بیشترین مزایا را برای مشتری‌ها داشته باشند اما استفاده از بیومتریک در پرداخت الکترونیک مزایای زیادی را برای مشاغل و تجارت‌ها را نیز فراهم می‌کند در ادامه دلایل برتری بیومتریک‌ها از سایر فناوری‌ها را برای تأیید اعتبار بررسی خواهیم کرد:

۱) امنیت بیشتر

به دلیل سو استفاده هکران و دسترسی آسان به پین کد‌ها استفاده از بیومتریک‌ها روشی منحصر به فرد و دست نیافتنی‌تر خواهد بود.

۲) سهولت در استفاده

نیاز نیست چندین رمز عبور را به خاطر بسپارید. این روش کارایی و رضایت مشتری را نیز به همراه دارد.

۳) کاهش هزینه‌های مشاغل

با توجه به اینکه ارسال پین‌ها، تنظیم مجدد پسورد‌ها و تأیید هویت مشتری برای سازمان‌ها کار زمان‌بر و بسیار پر هزینه‌ای می‌باشد، استفاده از بیومتریک‌ها هزینه‌ها را به حداقل رسانده و یک گزینه عالی برای تمامی سازمان‌ها خواهد بود.

با بیومتریک در پرداخت یک قدم جلوتر از رقبا بمانید!

با استفاده از بیومتریک در پرداخت الکترونیک شما همیشه یک قدم از رقبای خود در روش‌های پرداختی که ارائه می‌کنید جلوتر خواهید بود، از آنجایی که مردم علاقه دارند تا با روش‌های آسان و در عین حال مطمئن‌تر کار کنند، این کار باعث خواهد شد تا شما محبوب مشتریان و متمایز از سایر رقبای خود باشید.

پرداخت بدون محدودیت مکانی و زمانی را تجربه کنید

با تأیید هویت بیومتریک می‌توانید در هر مکان و زمانی بدون محدودیت پرداخت آنلاین انجام دهید.

چگونه بیومتریک مناسب را انتخاب کنیم؟

برای شروع کار با احراز هویت بیومتریک مناسب کسب و کار شما، ابتدا باید در نظر بگیرید که کدام شکل از بیومتریک‌ها مناسب شما است. از محبوب‌ترین نمونه‌های بیومتریک که سازمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند‌ می‌توان به، اسکن عنبیه، اسکن صورت و اسکن اثر انگشت اشاره کرد.

بعد از اینکه بیومتریک مناسب در پرداخت الکترونیکی خود را انتخاب کردید باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • خطرات امنیتی
    با اینکه استفاده از بیومتریک‌ها یکی از امن‌ترین روش‌های پرداختی است اما شما باید تحقیقات خود را در خصوص اطلاعات تکمیل کنید.
  • نحوه قانع کردن کاربران
    بعد از اینکه بیومتریک مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید کاربران را قانع کنید که استفاده از بیومتریک در پرداخت الکترونیک چه مزایایی برای او خواهد داشت.

نحوه کار اسکنر اثر انگشت در پرداخت‌های بیومتریک

  • فرد باید اطلاعات حساب بانکی و شناسه معتبر خود را ثبت کند.
  • پس از ثبت نام مشتری باید انگشت خود را در محل اسکنر قرار دهد.
  • دستگاه ثبت اثر انگشت با چندین اندازه‌گیری نقطه به نقطه اثر انگشت را رمز‌گذاری کرده و داده‌های بیومتریک و اطلاعات بانکی مشتری را در یک پایگاه داده متمرکز ذخیره می‌کند.
  • پس از مراحل بالا مشتری یک حساب کاربری بیومتریک در فروشگاه شما دارد که با انتخاب این گزینه می‌تواند به وسیله اثر انگشت خود به حساب بانکی خود وصل شده و به صورت الکترونیکی حساب خود را پرداخت کند.
  • دستگاه خواننده اثرانگشت با توجه به رمزگذاری انجام شده در پایگاه داده شروع به مقایسه کرده و در صورت تأیید احراز هویت، پرداخت را تأیید یا رد می‌کند.

بیومتریک در پرداخت الکترونیک

آینده بیومتریک در پرداخت الکترونیک

احراز هویت بیومتریک برای پرداخت‌های الکترونیکی یکی از روش‌هایی است که به زودی جهان را در بر خواهد گرفت. در حال حاضر کشوری که بیشترین استفاده از فناوری بیومتریک برای پرداخت‌ها استفاده می‌کند، کشور هند می‌باشد. در هند بیش از یک میلیارد مشتری وجود دارد که از طریق هویت دیجیتالی خود با دولت ارتباط برقرار می‌کنند.

طبق یک نظرسنجی انجام شده در خصوص صدور ویزا، افراد اظهار داشته‌اند که احراز هویت بیومتریک از رمز عبور امن‌تر و آسان‌تر است.

در احراز هویت بیومتریک، هویت هر فرد منحصر به فرد بوده و نمی‌توان به راحتی از آن دزدی کرد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه