چگونه خرید آنلاین کلاهبرداری را بشناسیم؟

خرید آنلاین کلاهبرداری
فهرست مطالب

خرید آنلاین کلاهبرداری یا شیادی در خرید اینترنتی توسط کلاهبردارانی انجام می‌شود که یا با یک وب سایت جعلی و یا یک تبلیغ جعلی در یک سایت خرده فروشی واقعی، خود را به عنوان فروشنده های اینترنتی مجاز معرفی می کنند.

نحوه انجام خرید آنلاین کلاهبرداری

در حالی که بسیاری از فروشندگان اینترنتی قانونی هستند، اما متأسفانه کلاهبرداران می توانند از طبیعت ناشناس اینترنت برای تیغ زدن خریدارهای از همه جا بی خبر استفاده کنند. به این ترتیب خرید آنلاین کلاهبرداری اتفاق می‌افتد.

کلاهبرداران از آخرین فن آوری ها برای راه اندازی وب سایت های خرده فروشی جعلی که شبیه فروشگاه های خرده فروشی اینترنتی واقعی است استفاده می کنند. آنها ممکن است از طرح ها و طراحی های پیچیده و شاید لوگوهای دزدیده شده و حتی نام دامنه com. استفاده کنند.

بسیاری از این وب سایت ها اجناس لوکس مثل مارک های معروف لباس، جواهرات و ابزار الکترونیکی را با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کنند. گاهی اوقات پس از خرید، کالایی را که برای آن پول پرداخت کرده اید دریافت خواهید کرد اما تقلبی خواهد بود و در موارد دیگر اصلا هیچ چیزی به دستتان نخواهد رسید.

بزرگترین نشانگر شیاد بودن یک وب سایت خرده فروشی، روش پرداخت آن است. کلاهبرداران اغلب می خواهند که با استفاده از درگاه های پرداخت کم اعتبار یا کارت به کارت پول، هزینه را پرداخت کنید. اما اگر پول خود را از این طریق ارسال کنید، بعید است دوباره آن را ببینید یا کالای خریداری شده خود را دریافت کنید.

نسخه جدید کلاهبرداری در خرید اینترنتی دربرگیرنده استفاده از شبکه های اجتماعی برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی جعلی است. آنها برای مدت کوتاهی فروشگاه اینترنتی خود را باز می کنند و اغلب جواهرات و لباس هایی با مارک تقلبی می فروشند. پس از اینکه فروش به میزان خاصی رسید، این فروشگاه های اینترنتی محو می‌شوند.

آنها همچنین از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ وب سایت جعلی خود استفاده می کنند، بنابراین فقط به این دلیل که تبلیغات یا به اشتراک گذاری یک سایت را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید به آن اعتماد نکنید. بهترین راه برای شناسایی یک فروشنده جعلی یا کلاهبرداری در خرید اینترنتی در رسانه های اجتماعی، جستجوی نظرات، قبل از خرید است.

خرید آنلاین کلاهبرداری

نشانه های هشدار دهنده در زمینه خرید آنلاین کلاهبرداری

  • محصولی با قیمت باورنکردنی و بسیار پایین تبلیغ می شود. یا عنوان می شود که دارای مزایای شگفت انگیز و ویژگی هایی است که به اندازه ای خوبند که باورپذیر نیست.
  • اینکه اصرار به پرداخت فوری یا پرداخت از طریق تراکنش الکترونیکی یا انتقال وجه دارد. ممکن است اصرار داشته باشند که قبل از دسترسی به معامله ارزان یا واگذاری، پیش پرداختی برای کوپن بپردازید.
  • آن فروشگاه مستقر در شبکه اجتماعی بسیار جدید است و محصولات را با قیمت بسیار پایین به فروش می رساند. فروشگاه ممکن است اطلاعات محدودی در زمینه تحویل کالا و سایر خط مشی ها داشته باشد.
  • یک خرده فروشی اینترنتی که اطلاعات کافی در مورد حریم خصوصی، شرایط و ضوابط استفاده، حل اختلاف یا اطلاعات تماس ارائه نمی دهد. فروشنده ممکن است در خارج از کشور مستقر باشد، یا اجازه پرداخت از طریق یک سرویس پرداخت امن را ندهد.

چگونه در برابر کلاهبرداری از خود محافظت کنیم؟

  • بررسی کنید که آیا وب سایت یا صفحه شبکه اجتماعی سیاست بازپرداخت یا باز گرداندن کالا را دارند؟
  • آیا خط مشی های آنها منصفانه است یا خیر؟!
  • سایت های برتر فروش و حراج اینترنتی در صورت بروز مشکل، فرآیندهای رسیدگی به شکایات یا اختلافات دقیقی دارند.
  • هنگام استفاده از وب سایت های خرده فروشی، دقیقا بفهمید که با چه کسی معامله می‌کنید.
  • در زمان پرداخت های اینترنتی، فقط با استفاده از یک سرویس پرداخت ایمن هزینه کالاها را پرداخت کنید. برای این منظور به دنبال یک URL باشید که با https شروع شده دارای و یک نماد قفل بسته باشد.
  • قبل از استفاده از ارزهای مجازی مانند بیت کوین، خوب فکر کنید. آنها به اندازه دیگر روش های انتقال وجه محافظت شده نیستند. بنابراین با ارسال پول دیگر نمی توانید پول خود را پس بگیرید.
  • حتما به آدرس صحیح شاپرک یعنی https://xxx.shaparak.ir دقت کنید.
ردیف نام شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت درگاه شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت
۱ آسان پرداخت پرشین https://asan.shaparak.ir
۲ به پرداخت ملت https://bpm.shaparak.ir
۳ تجارت الکترونیک پارسیان https://pec.shaparak.ir
۴ تجارت الکترونیک پارسیان https://pecco.shaparak.ir
۵ پرداخت الکترونیک سامان https://sep.shaparak.ir
۶ پرداخت الکترونیک پاسارگاد https://pep.shaparak.ir
۷ پرداخت نوین آرین https://pna.shaparak.ir
۸ پرداخت الکترونیک سداد https://sadad.shaparak.ir
۹ کارت اعتباری ایران کیش https://ikc.shaparak.ir
۱۰ فن آوا کارت https://fanava.shaparak.ir
۱۱ مبنا کارت آریا https://mabna.shaparak.ir
۱۲ الکترونیک کارت دماوند https://ecd.shaparak.ir
۱۳ سایان کارت https://sayan.shaparak.ir
  • از هرگونه قرارداد با فرد غریبه ای که درخواست پیش پرداخت از طریق حواله، انتقال وجه، انتقال وجوه بین المللی، کارت از قبل بارگذاری شده یا ارز الکترونیکی مانند Bitcoin را دارد خودداری کنید. به ندرت می توان وجهی را که از این طریق ارسال شده پس گرفت.
  • هرگز برای کسی که نمی شناسید یا به او اعتماد ندارید پول ارسال نکنید و جزئیات کارت اعتباری یا حساب اینترنتی خود را به او ندهید.

آیا تا به حال هنگام خرید اینترنتی از شما کلاهبرداری شده است؟ تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۵ میانگین: ۴.۴]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه