تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا

تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا
فهرست مطالب

آیا امکان تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا وجود دارد؟

با توجه به این که چند سالی است با گسترش اینترنت، اکثر کارها به سمت آنلاین شدن پیشر می‌رود، قوه قضاییه در سال ۱۳۹۵ برای کاهش مراجعه حضوری مردم و آسان‌تر شدن ارائه خدمات، سامانه‌ای به نام سامانه ثنا (مخفف کلمه ثبت نام الکترونیک) راه‌اندازی کرد که مردم به راحتی و با سرعت بیشتر می‌توانستند کارهای قضایی خود را پیش ببرند. برای استفاده از خدمات سامانه ثنا، لازم است که فرد ابتدا در سایت ثبت نام کند و سپس یک شماره موبایل در آن ثبت کند. با ثبت شماره موبایل، برای صحت‌سنجی اس ام اسی برای فرد ارسال می‌شود. با وارد کردن کد، ثبت شماره در سامانه ثنا انجام می‌شود و از آن پس ابلاغیه‌ها و سایر پیامک‌های قوه قضاییه، به این شماره معتبر ارسال می‌شود.

اما ممکن است به هر دلیلی کاربران این سامانه بعد از ثبت نام و احراز هویت ثنا، اقدام به تغییر سیم کارت خود کنند و در این صورت بخواهند پیامک‌های سامانه ثنا را با شماره جدید دریافت کنند. در این صورت لازم است که برای تغییر اطلاعات در سامانه ثنا اقدام کنند و تغییر شماره همراه در سامانه ثنا صورت بگیرد. در ادامه به نحوه ویرایش شماره موبایل در سامانه ثنا می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چگونه شماره تلفن ثنا را تغییر دهیم.

خدمات یوآیدی

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال (e-KYC) در ایران است. با یوآیدی، احراز هویت غیرحضوری را در کوتاهترین زمان انجام دهید. برای ورود به سامانه احراز هویت ثنا یوآیدی کلیک کنید.

در صورت تمایل برای استفاده از لینک ویرایش اطلاعات ثنا و ویرایش تصویر و امضا به صورت برخط بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نحوه تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا

چگونه شماره تلفن ثنا را تغییر دهیم؟ اگر قصد تغییر و ویرایش شماره تلفن در سامانه ثنا را دارید، می‌توانید به ۲ روش‌ حضوری و آنلاین عمل کنید که در ادامه هر یک از آن‌ها را توضیح خواهیم داد:

۱. مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

برای تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا به صورت حضوری می‌توانید با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک مراجعه کنید و درخواست تغییر شماره در سامانه ثنا را ثبت کنید. به این ترتیب، شماره تلفن ثبت شده شما در سامانه ثنا تغییر می‌کند و از آن پس می‌توانید با شماره جدید وارد سایت شوید و یا ابلاغیه‌های قضایی را دریافت کنید.

۲. تغییر شماره در سامانه ثنا به صورت آنلاین

نحوه تغییر شماره موبایل در سامانه ثنا در زیر به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است:

۱- برای تغییر شماره همراه در سامانه ثنا، ابتدا وارد سامانه ثنا در وبسایت عدل ایران به آدرس اینترنتیsana.adliran.ir (سامانه اصلی ثبت نام الکترونیک یا ثنا) شوید.
گزینه تغییر اطلاعات را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

تغییر اطلاعات در سامانه ثنا
تغییر شماره تماس در سامانه ثنا

۲. در این مرحله، صفحه‌ای باز می‌شود که باید انتخاب کنید که یک حقیقی هستید یا فرد حقوقی. بر این اساس، اطلاعاتی مانند شماره ملی و رمز عبور ثنا را وارد می‌کنید. (در صورتی که رمز عبور سامانه را فراموش کرده‌اید، گزینه فراموشی رمز عبور ثنا را انتخاب کنید).

نحوه تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا

۳. در این مرحله، بعد از وارد کردن کد ملی و رمز عبور، یک کد موقت ۶ رقمی از طرف سامانه روی شماره موبایل قبلی شما اس ام اس می‌شود. کد دریافتی را در کادر وارد کنید و سپس روی گزینه “مرحله بعدی” کلیک کنید.

تغییر شماره ثنا بدون داشتن شماره قبلی

۴. بعد از وارد کردن کد، در این مرحله از تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در آن گزینه “تغییر اطلاعات تماس” را انتخاب کنید.

ثبت شماره موبایل در سامانه ثنا

۵. در این قسمت از تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا، شماره موبایل و آدرس ایمیلی که قبلاً وارد کرده‌اید، نشان داده می‌شود. شماره موبایل قبلی را پاک کنید و شماره جدید را وارد کنید.

پیامک تغییر شماره موبایل در سامانه ثنا
  1. بعد از تغییر شماره و زدن گزینه “ارسال کد امنیتی برای موبایل”، یک کد ۶ رقمی برای شماره موبایل قبلی شما ارسال می‌شود. کد را در کادر وارد کنید و سپس گزینه “تایید کد امنیتی” را انتخاب کنید.
  2. شماره موبایل جدید شما با موفقیت در سامانه ثنا تغییر کرد. پیامک تغییر شماره موبایل در سامانه ثنا برای شما روی شماره موبایل جدید ارسال خواهد شد.

ثبت شماره موبایل در سامانه ثنا کار دشواری نیست و به راحتی با دقت و طی کردن مراحل، قابل انجام است.

تغییر شماره تلفن ثنا با کد ملی

برای تغییر شماره تلفن ثنا با کد ملی دقیقا مراحل بالا را طی کنید. در مرحله دوم، یعنی بعد از ورود به سایت ثنا و انتخاب تغییر اطلاعات، شما به عنوان یک شخص حقیقی باید کد ملی خود را وارد کنید.

پیامک تغییر شماره موبایل در سامانه ثنا

نکته‌ای که در زمان تغییر شماره تلفن در ثنا باید در نظر داشته باشید، پیامک‌هایی است که به منظور تایید هویت شما و برای امنیت ارسال می‌شود. این پیامک‌ها در تمامی مراحل به شماره موبایل قبلی و جدید شما ارسال می‌شود و باید کد ۶ رقمی ارسال شده را وارد کنید تا شماره شما تایید شود. بعد از وارد کردن کد ۶ رقمی و تایید شما همراه شما، پیامک تغییر شماره موبایل در سامانه ثنا به شماره شما ارسال می‌شود و از این پس می‌توانید تمامی پیامک‌های سامانه ثنا را روی خط جدیدتان دریافت کنید.

آیا تغییر شماره ثنا بدون شماره قبلی امکان‌پذیر است؟

اگر شماره موبایل خود را تغییر داده‌اید و اکنون دسترسی به شماره قبلی ندارید و می‌خواهید با تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا به خدمات آنلاین قضایی دسترسی داشته باشید، قطعاً این سوال برایتان پیش می‌آید که آیا می‌توان بدون دسترسی داشتن به خط قبلی، شماره تماس ثبت شده در ثنا را تغییر داد. برای تغییر شماره موبایل در ثنا بدون داشتن شماره قبلی حتماً باید به همراه مدارک شناسایی به صورت حضوری به مراکز خدمات الکترونیک مراجع کنید. این کار به دلایل امنیتی از طریق آنلاین اماکن‌پذیر نیست.

چند نکته مهم برای تغییر شماره موبایل در سامانه ثنا

برای تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا، به نکات زیر در هنگام ویرایش شماره موبایل دقت داشته باشید:

  • زبان صفحه کلید خود را در زمان ویرایش شماره موبایل در ثنا در حالت انگلیسی قرار دهید.
  • رمز موقت‌های دریافتی از سامانه ثنا دارای مدت زمان محدودی هستند. این رمزها را باید به موقع وارد کنید، در غیر این صورت با خطا مواجه می‌شوید و باید رمز جدیدی درخواست کنید.
  • سیم کارت قبلی خود را تا زمان دریافت پیام موفقیت آمیز بودن تغییر شما در حالت فعال نگه دارید.

و در پایان این که…..

اگر سیم کارت خود را عوض کرده‌اید و شماره موبایل شما تغییر کرده است، اما همچنان به شماره قبلی دسترسی دارید، تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا هم به صورت آنلاین هم حضوری برای شما در دسترس است. اما اگر به سیم کارت قبلی دسترسی ندارید، برای تغییر شماره موبایل در ثنا باید همراه با مدارک به صورت حضوری به دفتر خدمات الکترونیک مراجعه کنید.

اگر در مورد ویرایش شماره تلفن در سامانه ثنا سوال دارید، حتماً پرسش خود را در بخش کامنت این مطلب درج کنید تا کارشناسان یوآیدی در اولین فرصت به پرسش شما پاسخ دهند.

عوض کردن شماره ثنا

سوالات متداول

در صورتی که به شماره تماس قبلی‌تان، که در سامانه ثنا ثبت کرده بودید، دسترسی ندارید و خط موبایل خود را عوض کرده‌اید، باید برای تغییر شماره تماس در سامانه ثنا اقدام نمایید.

برای تغییر شماره ثنا بدون دسترسی به شماره موبایل قبلی باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه نمایید.

شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم آنلاین شماره تماس خود را در سامانه ثنا تغییر دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۲ میانگین: ۴]

2 دیدگاه دربارهٔ «تغییر شماره تلفن در سامانه ثنا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه