دارک وب و هویت پنهان مجرمان

دارک وب و هویت پنهان مجرمان
فهرست مطالب

دارک وب کجاست؟

دارک وب اصطلاحی است که برای نامگذاری شبکه های ناشناس نظیر به نظیر غیرمتمرکز استفاده می شود، شبکه های بی هویت زیادی وجود دارد، معروف ترین آنها شبکه TOR است.

دارک وب تقریباً شبیه دنیای Google، Yahoo و همه سایتهای دیگری است که هر روز بازدید می کنید. اما سایت های سازنده دارک وب از دید پنهان هستند. شما فقط می توانید با مرورگرهای ویژه، The Onion Router یا TOR، به عنوان شناخته شده ترین آنها به این سایت ها دسترسی پیدا کنید.

هویت کاربران و مجرمان در دارک وب

گردانندگان سایت در وب تاریک و مجرمانی که اطلاعات کاربران و یا سازمان ها را به صورت غیرقانونی فاش می کنند یا در ازای مبلغی به فروش می رسانند، هویت نامشخص دارند و هیچ کس نمی تواند آنها را ردیابی و شناسایی کند. کاربران نیز در صورتی که از ابزارهای خاصی مانند TOR برای ورود به فضای دارک وب استفاده کنند، هویت مشخص و قابل ردیابی نخواهند داشت. به این ترتیب با ورود به دارک وب، در دنیایی قرار می گیرید که نمی توانید هیچ کس را شناسایی کنید.

خطرات دارک وب چیست؟

وب تاریک ابزاری مهم برای مجرمانی است که می خواهند از جزئیات مالی شخصی، مانند شماره کارت اعتباری یا جزئیات ورود به بانک، سوء استفاده کنند. وقتی نوبت به فروش اطلاعات شخصی می رسد، آدرس های ایمیل، گذرواژه ها و نام های کاربری بیشترین تقاضا را دارند. در دارک وب امکان تعقیب قضایی مجرمان تقریبا وجود ندارد. بنابراین این فضا برای افراد و کاربران اینترنت بسیار خطرناک خواهد بود.

دسترسی به دارک وب

شبکه های وب تاریک را نمی توان با استفاده از موتورهای جستجوی معمولی مانند Google و Yahoo جستجو یا فهرست بندی کرد. با این حال برای هر دارک وب یا darknet می توانید بسیاری از موتورهای جستجوی تخصصی و سایت های دایرکتوری را پیدا کنید که سایت های معروف میزبانی شده در آن darknet را لیست می کنند.

مرورگر TOR در میان عموم مردم محبوب است. زیرا به کاربران خود اجازه می دهد علاوه بر عملکرد منظم darknets که میزبان وب سایت های ناشناس است، به صورت ناشناس در وب سطح گشت و گذار کنند.

چگونه اطلاعات شخصی در وب تاریک قرار می گیرد؟

اگر شما هرگز به وب تاریک وارد نشده اید، انتظار دارید که اطلاعات شخصی تان در دارک وب نباشد. اما متاسفانه به همین سادگی نیست. حتی هنگامی که شما در اینترنت مشغول تحقیق، بازی و تجارت هستید، مجرمان در کمین هستند. آنها از فرم ها، وب سایت های رایگان و فرصت های نقض داده برای سرقت اطلاعات شخصی شما و فروش آنها در وب تاریک استفاده می کنند. پس کاربر برای ورود و گشت و گذار در اینترنت حتما از آنتی ویروس هایی که دیواره آتش یا Firewall دارند استفاده کند و آنها را به روز رسانی نماید. رمز های عبوری که در مرورگر خود ذخیره کرده نیز گزینه مناسبی برای سو استفاده توسط مجرمان می باشند. پس برای امنیت اطلاعات خود، کاربران اینترنت باید آنها را مدیریت نمایند و یا از وبسایت هایی استفاده نمایند که از ویژگی های بیومتریک به جای رمز عبور استفاده می کنند.

عدم نیاز به رمز عبور با یوآیدی

راهکار احراز هویت یوآیدی به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور، فرایند احراز هویت سامانه سجام جهت دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا و همچنین احراز هویت صرافی هی رمز ارز را با سرعت و دقتی بسیار بالا انجام می دهد. یوآیدی این فرایند را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه