ارزش صنعت تشخیص چهره به ۸.۵ میلیارد دلار خواهد رسید

صنعت تشخیص چهره بیومتریک
تکناویو (Technavio)، که یک شرکت مشاوره و تحقیق در زمینه فناوری جهانی است، پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار جهانی تشخیص چهره از سال 2021 تا 2025 میلادی 12.4 درصد رشد خواهد کرد و درآمد آن نیز حدود 3.8 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت که عمدتاً ناشی از موارد استفاده آنلاین است. این بدان معناست که ارزش صنعت تشخیص چهره در سال گذشته نزدیک به 4.8 میلیارد دلار بوده و در 5 سال آینده به 8.5 میلیارد دلار می‌رسد.
فهرست مطالب

نشانه‌های قدرت گرفتن بازار برای کارت‌های پرداخت بیومتریک و تشخیص چهره در میان پرخواننده‌ترین مقالات این هفته‌ی وبسایت Biometric Update بوده است. همچنین خبر همکاری شرکت فرانسوی Idemia با دولت فرانسه در پروژه صدور کارت شناسایی دیجیتال فرانسه از خبرهای پرخواننده بوده است؛ Idemia که در حوزه امنیت دیجیتال بیومتریک و احراز هویت پرچمدار است تا به حال چندین بار در حوزه‌های مختلف جوایزی را کسب کرده است. کمپانی Zwipe نیز قصد دارد با کارت‌های بیومتریک جدید، بازار خود را در آسیا و خاورمیانه گسترش دهد. این در حالی است که سه کمپانیOneSpan ، Onfido و Trulioo مشتریان جدید برای پرداخت به شیوه بیومتریک سلفی داشته‌اند و شرکت AnyVision نیز خواهان سه اصل برای پیشبرد قوانین جدید برای استفاده‌ی پلیس از تشخیص چهره در انگلستان است. با این اخبار، جای تعجب نیست که بگوییم انتظار می‌رود ارزش صنعت تشخیص چهره در سال ۲۰۲۵ به ۸.۵ میلیارد دلار برسد.

برترین اخبار بیومتریک هفته و پیش بینی ارزش صنعت تشخیص چهره

کمپانی زوآیپ (Zwipe) فناوری کارت‌های بیومتریک پرداخت خود را برای آزمایش در اختیار یک بانک جهانی درجه یک قرار می‌دهد؛ این آزمایش در واقع برای طرحی است که قرار است در سه کشور پیاده شود. این شرکت سفارش تجاری جداگانه‌ای را با ارزش چندین برابر درآمد سه ماهه‌ی دوم خود برای فروش تجاری کارت‌های دارای اثر انگشت در خاورمیانه رزرو کرده است. شرکت Idemia، شریک شرکت زوآیپ در زمینه کارت پرداخت بیومتریک، در حال تأمین کارت بیومتریک خود به نام FCode (اولین کارت پرداخت بیومتریک جهان) در کشور لیبی است تا به عنوان کارت‌های نقدی مورد استفاده قرار گیرد.  مدیرعامل شرکت Idex Biometrics (شرکت بیومتریک نروژی، متخصص در تصویربرداری اثر انگشت و فناوری تشخیص اثر انگشت) معتقد است که این فناوری در نهایت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در میان روش‌های پرداخت خرده‌فروشی اولویت دارد.

کمپانی Idemia همچنین بر اساس یک قرارداد جدید تصمیم دارد تا فناوری احراز هویت دیجیتالی خود را در اختیار دولت فرانسه قرار دهد تا امکان استفاده از کارت شناسایی ملّی در معاملات آنلاین را فراهم کند. نسخه جدید CNIe شامل یک تراشه بسیار ایمن با داده‌های بیومتریک حامل است و نرخ ثبت نام برای پلتفرم که توسط افراد و ارائه‌دهندگان خدمات از سیستم پشتیبانی می‌کنند، موفقیت این برنامه را نشان می‌دهد.

صنعت تشخیص چهره

شرکت Idemia تبلت‌های IdentoGo را وارد کشور آمریکا کرده است تا آن‌ها را به دپارتمان‌های وسایل نقلیه موتوری موسوم به DMVs ارائه دهد؛ این طرح از ایالت کنتاکی آغاز شده است تا ثبت‌نام از راه دور بیومتریک و سایر داده‌ها برای صدور کارت شناسایی امکان پذیر شود. انتظار می‌رود این تبلت‌های بیومتریک به ارائه خدمات به افراد در نقاط دورافتاده کمک کنند و از دیدگاه شرکت آیدمیا یعنی “یک بار بازدید از دپارتمان وسایل نقلیه موتوری برای تمام عمر کافی است” پشتیبانی کند.

دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی برای گواهی‌های واکسن COVID-19 در درجه اول برای تداوم مراقبت در نظر گرفته شده است و به همین دلیل از مسائل عجیب و غریب در مورد هویت دیجیتال که باعث ایجاد نگرانی شده و سایر گروه‌های ذینفع را گرد هم آورده است، جلوگیری می‌کند. این راهنما بارکدها یا کدهای QR را، چه بر روی یک کاغذ چاپی و چه به صورت دیجیتالی، همراه با زیرساخت کلید عمومی (PKI) برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها، ایجاد می‌کند.

گزارشی که از سوی شرکت‌های مشاوره‌ای BankservAfrica و PwC منتشر شده، نشان می‌دهد که اگر آفریقای جنوبی یگ اولویت سیاسی برای دولت خود در نظر بگیرد و مشاغل برای توسعه راه حل‌های یکپارچه همکاری کنند، این کشور می‌تواند از هویت دیجیتالی تأثیر بیشتری بر اقتصاد خود ببرد. این گزارش وضعیت احراز هویت در این کشور و رویکردهای متفاوتی را بررسی می کند که آفریقای جنوبی می‌تواند اتخاذ کند و از داستان‌های موفقیت محبوب در مورد هویت دیجیتال و اقتصادهای ملی در حال رشد استفاده می‌کند تا مزایای بالقوه موجود را نشان دهد.

سازمان NIMC  که یک سازمان نیجریه‌ای است و سیستم های مدیریت هویت ملی این کشور را اداره می‌کند، ۶۱ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های هویت دیجیتال نیجریه دریافت کرده که به نظر می‌رسد این هزینه شامل هزینه پرسنل نیز می‌شود. گفته می شود که برخی از استعدادهای این سازمان برای کار به خارج از کشور رفته‌اند و همین امر مانع از ثبت شماره شناسایی ملی حدود ۶۲ میلیون نفر شده است.

کمپانی AnyVision نظر خود را در مورد به روزرسانی پیشنهادی انگلستان در مورد دستورالعمل اجرایی  دوربین‌های مداربسته به پروفسور فریزر سمپسون (Fraser Sampson)، کمیسر دوربین‌های مدار بسته، ارائه کرد؛ این کمپانی خواستار اقداماتی خاص برای اطمینان از اخلاقی بودن استفاده از تشخیص چهره توسط پلیس شد. علاوه بر این، پلیس بریتانیا به یک کمیته دولتی در مورد استفاده از فناوری‌های جدید، از جمله الگوریتم‌های پیش‌بینی و همچنین تشخیص چهره، هشدار داد.

در هفته‌ای که گذشت، دستورالعمل محلی شهر بالتیمور آمریکا در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره در بخش خصوصی به اجرا درآمد؛ این موضوع در وبلاگ حقوقی حریم خصوصی و اطلاعات امنیتی موسسه حقوقی هانتون اندریوز کورت (Hunton Andrews Kurth) پس از تصویب در ماه اوت ذکر شد. این لایحه، موضوع “نظارت بر چهره”  مانند سیستم‌های پیشگیری از ضرر بیومتریک را ممنوع می‌کند، البته این لایحه کنترل‌های دسترسی را ممنوع نمی‌کند. در صورت عدم تمدید پنج ساله، این لایحه در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

با وجود شرکای جدید دو کمپانی  Veratad و GBG و جذب مشتری سه شرکت OneSpan ، Onfido و Trulioo، بیومتریک سلفی همچنان برای تأیید هویت از راه دور جای رشد و پیشرفت دارد. استرالیا در حال آزمایش بتا عمومی برنامه‌ای با فناوری iProov است و سرمایه‌گذاری بر روی این آزمایش با A.ID و WebID انجام شده است.

تکناویو (Technavio)، که یک شرکت مشاوره و تحقیق در زمینه فناوری جهانی است، پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار جهانی تشخیص چهره از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی ۱۲.۴ درصد رشد خواهد کرد و درآمد آن نیز حدود ۳.۸ میلیارد دلار افزایش خواهد داشت که عمدتاً ناشی از موارد استفاده آنلاین است. این بدان معناست که ارزش صنعت تشخیص چهره در سال گذشته نزدیک به ۴.۸ میلیارد دلار بوده و در ۵ سال آینده به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

محققان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و مجمع جهانی اقتصاد به طور جداگانه درس‌هایی که از خطر وحشتناک سوء‌استفاده از دستگاه‌های بیومتریک و اطلاعات درز شده از سقوط دولت منتخب افغانستان می‌توان گرفت را بررسی کرده‌اند. تکنولوژی بهتر برای حفاظت از داده‌ها‌ و مشاوره در مهم‌ترین پیشنهادهای این بررسی بوده‌اند.

راب کمبل (Rob Campbell) رئیس صنعت و بازاریابی محصولات Callsign ، قانون انتقال وجوه الکترونیکی دفتر حمایت مالی مصرف کنندگان ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرده است و علاوه بر آن دستورالعمل جدیدی را بررسی کرده که نشان می‌دهد بانک‌ها باید خطر کلاهبرداری مهندسی اجتماعی را به حداقل برسانند. این امر بانک‌ها را مجبور می‌کند که حملات پیچیده را تشخیص دهند. کمبل، بیومتریک رفتاری را روشی موثر برای رعایت این دستورالعمل می‌داند.

با یوآیدی، احراز هویت غیرحضوری از جمله احراز هویت سامانه ثنا و احراز هویت سجام را در کوتاهترین زمان و با آسانترین روش انجام دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه