با کاربرد احراز هویت در صنعت بازی آشنا شوید

احراز هویت در صنعت بازی
فهرست مطالب

همانگونه که می‌دانید این روزها احراز هویت به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده است. اهمیت این موضوع تا جایی پیش رفته است که این روزها کاربرد احراز هویت در صنعت بازی نیز به یکی از مباحث چالش برانگیز روز دنیا تبدیل شده است. زیرا ورود بلاکچین به صنعت بازی علاوه بر ایجاد تحول در آن بخش احراز هویت را نیز به یکی از مهم‌ترین مراحل تبدیل کرده است.

کاربرد بلاکچین در صنعت بازی

امروزه بلاکچین در صنایع آنلاین مانند صنعت بازی یا گیمینگ نیز به کار برده می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده این کار هم به نفع کاربران است و هم به نفع ارائه‌دهندگان. چرا که با استفاده از این فناوری می‌توان این اطمینان را حاصل کرد که نتایج به دست آمده عادلانه و ایمن است.

در سال‌های اخیر استفاده از ارزهای دیجیتال و بلاکچین جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت پرداخت بازی‌ها بسیار باب شده است. استفاده از توکن‌های مخصوص هر بازی این امکان را برای گیمرها فراهم می‌کند که از ارزهای دیجیتال برای مبادله استفاده کنند.

از طرفی نیز ورود بلاکچین به صنعت بازی امکان کسب درآمد بیت‌گوینی را فراهم کرده است. بنابراین هر چه از ورود بلاکچین به صنعت بازی بیش‌تر می‌گذرد، استفاده از ارزهای دیجیتال نیز بیش‌تر می‌شود.

کاربرد احراز هویت در صنعت بازی

بهره‌گیری از صنعت بلاکچین در بازی‌های آنلاین نیاز به احراز هویت را به یکی از ملزومات تبدیل کرده است. زیرا مدیریت داده‌هایی مثل اطلاعات اکانت یا سابقه سرور همگی در کنترل مدیران آن پلتفرم قرار می‌گیرند و مجوز دسترسی کاربران به این اطلاعات تنها در صورت احراز هویت می‌تواند میسر شود.

با توجه به این‌که پایگاه داده این گیم‌ها در کنترل شرکت خاصی است، کاربران مالکیت واقعی نسبت به حساب کاربری و اطلاعات خود ندارند. بنابراین بروز مشکلاتی همچون مسائل فنی، نفوذ هکر‌ها، بسته شدن و تحریم نابه جای حساب کاربری، عدم شفافیت و … در این سیستم‌ها وجود دارد.

به بیان دیگر می‌توان گفت که امروزه در صنعت بازی قدرت در دست شرکت‌های ارائه دهنده زیر ساخت مورد نیاز این بازی‌ها است. اما بهره‌گیری از فناوری بلاک چین می‌تواند به حذف کردن و یا کاهش بسیاری از این مشکلات کمک کند. از این رو احراز هویت در صنعت بازی به ویژه در بازی‌هایی که از صنعت بلاکچین استفاده می‌کنند، یکی از واجبات است. زیرا با احراز هویت کاربران مشکلات ذکر شده در بخش قبل می‌تواند به طرز چشمگیری کاهش یابد.

فناوری بلاکچین به عنوان یک پایگاه داده توزیع شده می‌تواند تایید و ایمن‌سازی همه داده‌های دیجیتال را تضمین کند. به این ترتیب که بلاکچین این امکان را فراهم می‌کند تا قدرت را از شرکت‌ها بگیرد و آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از طرفی نیز بهره‌گیری از فناوری بلاکچین این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا کنترل اکانت و دارایی‌های دیجیتال خود را به دست بگیرند و در صورت تمایل از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که بیت‌کوین و اتریوم از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که برخی از بازی‌های آنلاین بر اساس آن‌ها طراحی شده‌اند.

تحول صنعت بازی با فناوری بلاکچین

تاثیر فناوری بلاکچین در ایجاد تحول در بازی‌ها قابل چشم‌پوشی نیست. در ادامه برخی از تحولات ایجاد شده در صنعت بازی با پیدایش فناوری بلاکچین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

۱) مالکیت واقعی

با بهره‌گیری از فناوری بلاکچین و احراز هویت در صنعت بازی کاربران کنترل داپمی و یا مالکیت واقعی نسبت به دارایی‌های خود دارند. توکن‌های بلاکچینی از جمله اصلی‌ترین این دارایی‌ها هستند.

۲) بازار غیرمتمرکز

با احراز هویت در صنعت بازی و بهره‌گیری از صنعت بلاکچین نوعی بازار غیر متمرکز ایجاد می‌شود. از این رو همه کاربران می‌توانند آزادانه به خرید و فروش و معامله دارایی‌‌های خود به صورت فرد به فرد بپردازند.

۳) پرداخت ساده

استفاده از بلاکچین و قرارداد‌های هوشمند می‌تواند کارمزد‌ تراکنش‌های مالی را کاهش دهند. به این ترتیب انواع پرداخت‌ها با سرعت بیش‌تری و به آسانی انجام می‌شوند. بنابراین امکان انجام معامله بین کاربران و توسعه دهندگان نیز فراهم می‌شود.

۴) جهان متنوع بازی

احراز هویت در صنعت بازی امکان برقراری ارتباط بین بازی‌های مختلف را فراهم می‌کند. بنابراین امکان معامله توکن‌های بلاکچینی برای کاربران در بازی‌های مختلف فراهم می‌شود. به این ترتیب کاربران بازی‌های بلاکچینی می‌توانند علاوه بر سرگرمی در بازی‌های مختلف به بازیابی داده‌های دیجیتالی خود نیز بپردازند. البته این امر در صورتی میسر می‌شود که در طراحی این بازی‌ها از توکن‌های بلاکچینی یکسانی استفاده شود.

احراز هویت در صنعت بازی

۵) بازی عادلانه

استفاده از فناوری بلاکچین می‌تواند سرور‌های بازی متن باز، توزیع شده و شفافی را ایجاد کند. از این رو قوانین و اصول بازی با رای اکثریت کاربران تعیین می‌شود. بنابراین تغییر این قوانین نیز با موافقت اکثریت میسر می‌شود. به این ترتیب ماهیت توزیع شده بلاکچین می‌تواند از نفوذ هکر‌ها و کلاهبرداران نیز جلوگیری می‌کند.

۶) بازی بدون محدودیت

در صورتی که یک گیم بر روی یک سرور متمرکز قرار بگیرد، توسعه دهنده‌ها می‌توانند آن را رها کنند و همه چیز را رها کنند. اما استفاده از بلاکچین این امکان را فراهم می‌کند که در صورتی که توسعه دهنده‌ها هم بروند، افراد می‌توانند به بازی کردن خود ادامه دهند.

کاربرد بلاکچین در احراز هویت

تکنولوژی بلاکچین در صنایع و بخش‌های مختلفی کاربرد دارد. اما آنچه که باعث می‌شود کاربرد بلاکچین در احراز هویت دیجیتالی به مراتب پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها باشد، احتمال بالای نقض حقوق اطلاعات شخصی افراد در سراسر جهان است. بنابراین داشتن راه‌حل‌های باارزش برای حل مشکلات دیتابیس‌های متمرکز و به تبع آن مقابله با پولشویی یکی از اصلی‌ترین مباحثی است که در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای روشن شدن نحوه به کارگیری از بلاکچین در احراز هویت باید بدانید که در حالت کلی وقتی که فایلی در شبکه مبتنی بر بلاکچین ثبت می‌شود، اعتبار آن توسط تمامی nodeهای این شبکه تایید شده است. بنابراین حالتی پیش می‌آید که در آن آژانس‌ها و سازمان‌هایی که مسئول ثبت و اعتبارسنجی داده‌های دیجیتال هستند، می‌توانند اطلاعات موجود در این nodeها را کنترل کنند.

به بیان ساده‌تر هر node در بلاکچین برای تعیین اعتبار فایل وارد شده در این شبکه یک حق رای دارد. از این رو پس از پایان از رای‌گیری و تایید شدن اعتبار آن، فایل ورد شده می‌تواند به صورت یک سند رسمی اما ایمن ثبت نهایی شود.

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو استفاده از فناوری‌هایی چون بلاکچین و ارزهای دیجیتال به بخشی از زندگی روزمره بشر امروز تبدیل شده است. تا جایی که کاربرد بلاکچین و احراز هویت در صنعت بازی نیز به یکی از مباحث چالش برانگیز تبدیل شده است. اما حتی فناوری‌های جدید هم دست خوش انواع کلاهبرداری می‌شوند.

بنابراین امنیت روش های احراز هویت در صنعت بازی و این پلتفرم‌ها نیز به بحث چالش برانگیزی تبدیل شده است. زیرا این تحول عظیم به سیستم امنیتی بالا و روش‌های احراز هویت جدیدی نیاز دارد. با توجه به این نکات طبیعی است که تمایل افراد برای استفاده از روش‌های احراز هویت دیجیتال نیز به مراتب بیش‌تر شود. از این رو کاربرد تکنولوژی بلاکچین در احراز هویت نیز قابل اغماض نیست.

در همین راستا نیز شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد. یوآیدی اخیرا همکاری خود را با وزارت کار به منظور احراز هویت سامانه روابط کار آغاز نموده است.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری به کاربران می‌دهد. زیرا با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به انجام امور خود می‌پردازد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه