تعریف احراز هویت زنده و چگونگی انتخاب ابزار احراز هویت

احراز هویت برخط
فهرست مطالب

احراز هویت زنده برای بسیاری از کسب و کارها جنبه‌ی بسیار مهمی است و تصور هرگونه فعالیتی بدون وجود آن دشوار است. در جهانی که به طور فزاینده‌ای پر از ریسک است، دقت کافی در انجام فرآیندهای «احراز هویت مشتری» (KYC) و رعایت مقررات گوناگون در پیشگیری از جرم ضروری است. چه محصولاتی برای صنایع مورد نظر مناسب هستند؟ آیا راه‌حل انعطاف‌پذیری وجود دارد که هم استاندارد بالا و هم امنیت کافی در ارائه‌ی خدمات داشته باشد؟

 

چرا به احراز هویت زنده نیاز داریم؟

پروسه‌ی «احراز هویت مشتری»، سیاستی است که با دقت طراحی شده و با هدف جلوگیری از کلاهبرداری، سرقت هویت و پولشویی از طریق به دست آوردن اطلاعات هویت مشتری، ذخیره‌ی اطلاعات، احراز هویت و همچنین نظارت بر تغییرات و پیشینه مشتری انجام می‌شود. نهادهای مختلف بدون در نظر گرفتن این نوع اقدامات نمی‌توانند به درستی کارایی داشته باشند. پیروی از این مقررات، اجرای احراز‌ جامع هویت و اسناد مشتری نه تنها احساس امنیت و سطح اعتماد هر دو طرف را افزایش می‌دهد بلکه آگاهی بیشتری از کیفیت خدمات فراهم می‌آورد. 

وظیفه‌ی اصلی احراز هویت، تعیین صحت اطلاعات مربوط به مشتری است. این موضوع اغلب مورد بحث و گفتمان عموم مردم واقع می‌شود. این روش برای بسیاری از کسب و کارها به پروسه‌‌ای استاندارد تبدیل شده است و شاخص خوبی در رابطه با اعتبار فردی برای آن‌هاست. داشتن این اطلاعات در مورد مشتریان می‌تواند به موسسات و شرکت‌ها کمک کند تا از فساد، رشوه‌خواری، پولشویی، انواع کلاهبرداری‌ها و سرقت هویت و همچنین تأمین مالی برای تروریسم جلوگیری کنند. بر اساس جزئیات ارائه شده توسط پروسه‌ احراز هویت زنده، موسسات می‌توانند پیش‌بینی کنند که چه اقداماتی می‌تواند از مشتری سر بزند.

 

ابزار مناسب احراز هویت زنده = یک شروع خوب

یک ابزار مناسب برای احراز هویت نه تنها برای حفاظت خوب از موسسات و شرکت‌ها است بلکه نشانه‌ای واضح برای مشتری است. به طوری که امنیت احراز به او احساس راحتی می‌دهد. این پروسه، نشانگر حرفه‌ای بودن و احتیاط است.

باید به یاد داشته باشیم که فرآیند احراز هویتی که به درستی انجام شده باشد، پدیده‌ای پیچیده نیست. بلکه پروسه را تسهیل می‌کند و پاسخی مناسب به نیازهای بازار است. موسسات مالی برای جلوگیری از کلاهبرداری و جرایم مربوط به سرقت هویت، تحت فشار زیادی قرار دارند. با توجه به تکنولوژی امروزی، فرصت‌ها، ایده‌ها و حملات هکرها، به نظر می‌رسد که «احراز هویت زنده مشتری» راه‌حلی‌ست که بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

یوآیدی چه محصولاتی ارائه می‌دهد؟

احراز هویت برای هر صنعت باید به گونه‌‌ای انتخاب شود که امنیت کامل آن را تضمین کند. باید با خدمات ارائه شده توسط موسسه یا شرکت، سازگاری کامل داشته باشد. شرکت یوآیدی می‌تواند با نوع خدمات ارائه شده توسط هر صنعت خاص، انطابق‌پذیری کامل داشته باشد. 

احراز هویت زنده فرآیندی برای احراز هویت است که توسط هوش مصنوعی از طریق یک ویدیوی زنده انجام می‌شود. این شیوه‌ی احراز توسط تکنولوژی تشخیص چهره و تکنولوژی تطابق تصویر انجام می‌شود. احراز هویت زنده نشانگر سطح بعدی امنیت است و حتی سخت‌ترین شرایط ملزوم را نیز برآورده می‌کند.

 

 

بهتر است کدام محصول را برای شرکت خود انتخاب کنید؟

ویژگی های سرویس یوآیدی به اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر هستند که به صورت جداگانه انتخاب شوند. همچنین می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ادغام کنید و به مشتریان خود امکان استفاده از هر دو را بدهید. بسته به تجزیه و تحلیل میزان ریسک که توسط یک موسسه انجام می‌شود، می‌توانید ابزارهایی را انتخاب کنید که تمامی معیارهای سخت‌گیرانه را پوشش دهد.

ابزار احراز هویت زنده می‌تواند توسط صنعت‌هایی مانند آژانس‌های کاریابی، سرمایه‌گذاری جمعی، تجارت الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، مبادلات بیت‌کوین، بیمارستان‌های خصوصی یا خدمات ارتباطی استفاده شود. از احراز هویت زنده می‌توان در صنعت‌هایی مانند بانک‌ها و وام‌های خرد استفاده کرد. از طرف دیگر، احراز هویت زنده متناسب با اکثر صنایعی است که دارای ریسک می باشند.

بنابراین می‌توانیم از آن در صنایعی مانند کارگزاری‌ها، سازمان‌های متنوع خدمات مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مبادلات، وام‌های کلان، وام‌ها، لیزینگ‌ها (شرکت‌های اجاره‌ای)، پزشکی از راه دور، بیمه و شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی توکن اوراق بهادار استفاده کنیم. به طور کلی در تمامی سازمان‌های خدمات دولتی تجزیه و تحلیل ریسک به شما کمک می‌کند تا ابزار مناسب را برای شرکت خود انتخاب کنید. خط مشی پروسه‌ی «احراز هویت» همسو با الزامات نهادهای نظارتی است و با آن سازگاری دارد.

اولی ایمنی

امروزه، کاملا ناشناس بودن بی‌فایده و خطرناک است. برای بسیاری از صنایع عملا غیرممکن است و به سادگی امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر، بحث و جدال زیادی در مورد عدم وجود احراز هویت مناسب و پروسه‌های «احراز هویت» در صنایعی که در حوزه‌ی بیت‌کوین کار می‌کنند وجود دارد. افزایش مقبولیت آن‌ها با طراحی مناسب خط مشی‌های «احراز هویت» یا «ضد پولشویی» برای این صنایع در اولویت است تا بتوانند بدون آسیب رساندن به خود و مشتریان خود فعالیت کنند.

این اولویت در طی همه‌گیری کنونی کرونا، که در آن اکثر شرکت‌ها و موسسات راه‌حل خدمات از راه دور را انتخاب کرده‌اند نیز دیده می‌شود. نیاز به افزایش اقدامات امنیتی و پیشگیری از جرم برای اکثریت شرکت‌ها به اولویت تبدیل شده است. احراز هویت ضروری است؛ و شرکت‌ها و موسساتی که هنوز آن را اعمال نمی‌کنند باید در اسرع وقت به فکر اجرای آن باشند تا از انواع حوادث ناخوشایند و عوارض مربوط به سرقت و کلاهبرداری جلوگیری کنند. 

آنچه که واقعاً تعیین می‌کند کدام محصول متناسب با خدمات شما است، به تجزیه و تحلیل ریسک و تطبیق آن با مقررات مربوط می‌شود. برخی از آن‌ها سختگیرانه هستند، برخی دیگر کمتر؛ اما شما باید خود را با تمامی آن‌ها وفق دهید. اینکه ویژگی های سرویس یوآیدی گزینه‌ انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهند، مزیت بسیار بزرگی است. با این محصول، حفاظت تمام و کمال و همچنین پوشش‌دهی حتی محدودترین شرایط ملزوم، برای ما تضمین می‌شود.

یوآیدی با احراز هویت زنده کاربران سجام جهت دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا، این فرایند را در سریع ترین زمان ممکن به صورت بلادرنگ و با دقت بسیار بالا انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه