یوآیدی چگونه فرایند حفاظت از موسسات مالی را انجام می دهد

محافظت از موسسات مالی
فهرست مطالب

حوزه مالی همیشه در نوسان است و سوالات بزرگی در مورد آینده بانکداری آنلاین، فین‌تک، ارزهای دیجیتال و موارد دیگر در آن مطرح می شود. بانک ها و موسسات مالی همیشه خود را در معرض خطرات و جرایم مالی قرار می‌بینند. خطراتی که در بعضی از موارد، باعث ورشکستگی و زیان سنگین این نهادها شده است. به همین جهت، مسئله حفاظت از حساب کاربران موسسات مالی و تامین امنیت آنها یکی از مسائل اساسی در جهت ارائه خدمات بهتر به صورت آنلاین می باشد.

مشکلات بخش مالی در حفاظت از کاربران موسسات مالی 

با ادامه وضعیت محدودیت های بهداشتی در جوامع، استفاده کاربران از دنیای دیجیتال و خدمات آنلاین افزایش پیدا کرده است. به تبع آن نیز کلاهبرداری های مجازی و جعل هویت افزایش زیادی داشته است. طبق نظرسنجی سایت TransUnion survey از کاربران خود، ۴۰ درصد از آنها گفته اند که به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا، بیشتر از سیستم عامل های دیجیتال استفاده می کنند.

علاوه بر این، شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی در پذیرش فناوری‌های جدید کمی کند هستند و این امر، گزینه‌های کمتری برای حل نگرانی‌های مربوط به جعل و کلاهبرداری در اختیار آنها قرار می‌دهد. با این حال، بر اساس بررسی Global Banking and Finance Review، میزان ۴۵ درصد از شرکت های خدمات مالی در سال گذشته روی هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین سرمایه گذاری کرده اند. این یک گام مهم در جهت تامین امنیت کاربران است، زیرا نشان می‌دهد که استفاده از سرویس احراز هویت دیجیتال تا چه اندازه برای این فضا ارزشمند است. تایید هویت مبتنی بر هوش مصنوعی یوآیدی یک سرویس یکپارچه با فرآیندهای AML و KYC برای اثبات و شناخت هویت کاربران هر  بانک و موسسه مالی است.

جعل هویت و تصاحب حساب کاربران 

طبق تحلیل ها، نرخ کلاهبرداری فین‌تک در حال افزایش بوده و به حداقل رساندن تقلب در تصاحب حساب برای محافظت از این فضا حیاتی است. یوآیدی راه حل های جامعی شامل تشخیص چهره را ارائه می دهد که از احراز هویت بیومتریک استفاده می کند و حساب ها را به راحتی برای مشاغل و مشتریان آنها ایمن نگه می دارد. هر ۳۹ ثانیه یک حمله جدید رخ می دهد. این رقم از زمان شروع همه‌گیری کرونا بدتر شده است. زیرا FBI افزایش ۳۰۰ درصدی جرایم سایبری – مانند حملات سایبری و نقض داده‌ها – را قبل از کرونا گزارش کرده است. با توجه به این افزایش نقض، نیاز به امنیت حساب کاربران برای کسب و کارها و شرکت ها اولویت پیدا کرده است.

علاوه بر این، نرخ کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که علاقه کاربران به این حوزه هر روزه در حال افزایش می باشد. ما اهمیت تایید هویت و رعایت الزامات انطباق را درک می کنیم، بنابراین راه حل AML و KYC یوآیدی به مبارزه با جرایم مالی با اطمینان از اینکه مشتریان همان کسانی هستند که می گویند، کمک می کند.

رگولاتوری ها چگونه از ما رضایت خواهند داشت؟

یوآیدی می تواند با راه حل کامل AML و KYC به مبارزه با جرایم مالی و جعل هویت کمک کند. فرآیند KYC برای اکثر ارائه دهندگان خدمات مالی مهم و ضروری است و به این مشاغل کمک می کند تا خود را در از کلاهبرداری و خطرات پولشویی مصون نگه دارند. شرکت ها و کسب و کارها سالانه میلیاردها دلار به دلیل استفاده از سیستم های احراز هویت ناکارامد از دست می دهند. یوآیدی با تصمیم گیری دقیق و خودکار، از دستیابی خرابکاران به اطلاعات کاربران صرافی های رمز ارز و شرکت ها جلوگیری می نماید. این خدمات به صورت بلادرنگ ارائه می شود و اطمینان بیشتری را در فرآیند حفاظت از بانک ها و موسسات مالی ایجاد می کند. علاوه بر این، فرایند غربالگری ما به جلوگیری از قرار گرفتن در معرض خطر AML بالقوه کمک می کند. این امر به رگولاتورها نشان می دهد که شما جرایم مالی و رعایت قوانین را جدی می گیرید.

یوآیدی، راهکار حفاظت از موسسات مالی در کشور

سیستم های احراز هویت بیومتریک به سرعت در حال پیشرفت و جلب اعتماد کاربران، سازمانها و شرکتهای طرف قرارداد خود هستند. این پیشرفت در کشور ما نیز به طور واضح مشهود می باشد. صدور مجوز احراز هویت سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و دریافت کد بورسی به صورت غیرحضوری نمونه این پیشرفت می باشد. یوآیدی، به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال (eKYC) در ایران، با بهره مندی از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره، یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر (Liveness Detection) به دنبال حفاظت از بانک ها و موسسات مالی در مقابل جرائم هویتی و مالی می باشد. یوآیدی فرایند احراز هویت سامانه ثنا، احراز هویت سامانه سجام و احراز هویت صرافی های رمز ارز را با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به انجام می رساند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه