افزایش تقلب آنلاین و تغییر دیدگاه مصرف کننده نسبت به جرم

سرقت آنلاین
فهرست مطالب

نظرسنجی Onfido نشان می دهد که به تصویر کشیدن تقلب در فرهنگ عامه بر دیدگاه‌ها در مورد فعالیت‌های مجرمانه تأثیر می‌گذارد. Onfido، ارائه‌دهنده پیشرو جهانی تأیید هویت دیجیتال و تأیید هویت، چندی پیش نتایج مطالعه‌ای را اعلام کرد که تأثیر مستندهای معروف از جنایات واقعی را بر اعتماد و رفتار مصرف‌کنندگان با مردم در دنیای آنلاین، و با مشاغل و خدمات دیجیتال بررسی می‌کند. کلاهبرداری و سرقت هویت با مستندهای جنایی واقعی مانند The Tinder Swindler و نمایشنامه هایی مانند Inventing Anna جایگاه برجسته‌ای در فرهنگ عامه پیدا کرده است؛ اگرچه این امر باعث می‌شود بینندگان بیشتر از تقلب آگاه شوند، اما واکنش‌های مخاطبان متفاوت است. Onfido از ۲۰۰۰ نفر از مصرف‌کنندگان آمریکایی و بریتانیایی نظرسنجی کرد تا دریابد که چگونه فیلم‌های مستند بر درک بینندگان از تقلب تأثیر می‌گذارند و چگونه این امر بر اعتماد و رفتار آنلاین آنها اثرگذار است.

واکنش‌ها نسبت به تاثیر فرهنگ کلاهبرداری عمومی متفاوت است

افزایش تقلب به عنوان بخشی از فرهنگ عامه باعث شده است که از هر سه مصرف کننده (۶۷%) دو نفر اعتراف کنند که دیدگاه آنها را نسبت به تقلب تغییر داده است. به طور خاص، این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً از هر ده (۵۹%) مصرف‌کننده‌ در آمریکا و بریتانیا، ۶ نفر در حال حاضر به دلیل تقلب‌های مستند یا نمایشنامه‌سازی، در مورد اعتماد به دیگران در فضای آنلاین محتاط‌تر شده‌اند و دقت بیشتری در کارها دارند.

با این حال، این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان به سمت یک احساس امنیت کاذب سوق داده می‌شوند، زیرا ۱۷ درصد معتقدند که با مشکل سرقت هویت مواجه نمی‌شوند، در حالی که برخی دیگر نسبت به تأثیر آن حساسیت‌زدایی می‌کنند. در حال حاضر حدود ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان آمریکایی به این مطالعه معتقدند که کلاهبرداری و تقلب آنلاین به راحتی انجام می‌شود؛ این در حالی است که یک چهارم (۲۵ درصد) بریتانیایی‌ها هم همین احساس را دارند. علاوه بر این، در سراسر ایالات متحده و بریتانیا، ۱۶٪ بر این باورند که این جنایت در حال حاضر یک جنایت بدون قربانی است و ۱۵٪ می گویند که تقلب آنلاین جرم چندان جدی و خطرناکی به نظر نمی‌رسد.

تغییر نگرش و رفتار مصرف کننده

این مطالعه نشان می‌دهد که تغییر دیدگاه، به تغییرات رفتاری روزانه در میان مصرف‌کنندگان تبدیل می‌شوند تا از خود در برابر تهدید رو به رشد محافظت کنند. این موضوع با نحوه برخورد و تعامل آنها با مشاغل شروع می‌شود. در سراسر ایالات متحده و بریتانیا، ۲۹٪ از مصرف کنندگان در حال حاضر نسبت به کسب و کارهای آنلاین تردید دارند، و ۳۹٪ در حال حاضر اطلاعات شناسایی شخصی را هنگام تعامل با آنها پنهان می‌کنند. با این حال، تقریباً دو سوم مردم (۶۵٪) موافق هستند که اگر راه حل‌های تأیید هویت امن برای کمک به جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده اجتماعی وجود داشته باشد، از سایت های آنلاین بیشتر استفاده خواهند کرد.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که چه اقدامات امنیتی باعث می شود آنها به یک شرکت و هویت آنلاین اعتماد کنند، گرفتن عکس از شناسه آنها برای تأیید فوری (۲۶٪) و استفاده از احراز هویت بیومتریک یا تشخیص دستگاه (۴۳٪) روش های ترجیحی هستند. بنابراین فشار بر کسب‌وکارها برای کشف روش‌های جدید تأیید دیجیتالی افزایش می‌یابد که در عین کاهش اصطکاک برای مصرف‌کنندگان، دفاعی قوی در برابر تقلب آنلاین ارائه می‌کنند.

افزایش سرقت آنلاین

ایجاد رابطه بین اعتماد و آموزش

با افزایش تقلب آنلاین و تغییر دیدگاه مصرف کننده نسبت به جرم، اهمیت آموزش در مورد تقلب هویت در میان مصرف کنندگان به رسمیت شناخته شده است. این آموزش هم برای محافظت از خود و هم برای جلوگیری از تلاش دیگران برای ارتکاب جرم است. بیش از نیمی (۵۳٪) از پاسخ‌دهندگان می‌گویند بزرگسالان به آموزش بهتر در مورد محافظت در برابر کلاهبرداری و تقلب آنلایم نیاز دارند، در حالی که تقریباً ۱ نفر از ۲ نفر (۴۸٪) فکر می‌کنند که سالمندان به آموزش بهتر در مورد تقلب آنلاین نیاز دارند.

کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که فرآیند ورود آنها شامل فناوری‌های کمکی مانند صفحه‌خوان‌ها، تغییر اندازه فونت دستگاه، و عناصری است که برای کمک به کاربران با ناتوانی‌های بینایی یا حرکتی برای هدایت فرآیند تأیید هویت، بهینه‌سازی شده‌اند تا شانس همه کاربران برای احراز هویت موفقیت‌آمیز افزایش یابد.

مایک توچن، مدیر عامل Onfido می‌گوید: «این روزها، داستان‌ها و روایت‌ها در رابطه با جرم و جنایت واقعی و کلاهبرداری، بسیار گسترده و محبوب شده‌اند. این روایت‌ها تأثیر بسیار زیادی بر نحوه مشاهده و درک جامعه از شیوع و شدت کلاهبرداری به عنوان جرم دارند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده ای نسبت به تعاملات آنلاین محتاط می‌شوند، و همیشه در مورد تاکتیک‌های کلاهبرداران و امنیت هویت خود نگران خواهند بود.»

برای کسب‌وکارها، این به معنای اتخاذ روش‌های تأیید دیجیتال جدید است که تجربه‌ای یکپارچه از ورود را ارائه می‌دهد و میزان تقلب آنلاین را کاهش می‌دهد. این روش‌ها به ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مشتریان کسب‌وکارها در دنیای آنلاین کمک زیادی می کند. با جلوگیری از تقلب در هویت از طریق آموزش بهتر و فرآیندهای مدرن و ایمن، کسب‌وکارها می‌توانند اعتماد مشتریان را به خدمات دیجیتالی که برای افزایش درآمد بسیار مهم هستند، بهبود دهند.

روش تحقیق

این مطالعه بر روی ۲۰۰۰ پاسخ دهنده نماینده ملی در بریتانیا و ایالات متحده توسط Onfido با مشارکت Censuswide بین ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ و ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ انجام شد.

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد. برای دریافت مشاوره رایگان جهت احراز هویت کاربران خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه