فرم ثنا و نحوه دریافت آن

فرم ثنا
چند وقتی است که بعضی مراجعین به بانک‌ها و موسسات اعتباری اظهار می‌کنند که بانک از آن‌ها خواسته تا برای ارائه تسهیلات وام باید فرم ثنا و پرینت برگه ثنا را ارائه دهند. البته همه بانک‌ها نیاز به برگه ثنا ندارند اما بعضی از آن‌ها بدون پرینت استعلام ثنا وام به مشتریان ارائه نمی‌دهند. اما فرم ثنا چیست؟ نحوه دریافت برگه ثنا چگونه است؟ اگر شما هم به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد برگه ثنا و نحوه دریافت آن هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.
فهرست مطالب

برگه ثنا چیست؟

برای دریافت گواهی احراز هویت از سامانه ثنا و بهره‌برداری از خدمات مختلف، کافی است به وبسایت سامانه ثنا با آدرس sana.adliran.ir مراجعه کنید و درخواست ثبت نام خود را ثبت کنید. سپس با ارائه اطلاعات شخصی و هویتی معتبر، هویت خود را تأیید کنید. در نهایت، پس از تکمیل فرآیند ثبت نام و فرم ثنا، برگه ثنا را دریافت کنید و پرینت برگه ثنا را انجام دهید.  با عضویت در سامانه ثنا، قادر خواهید بود درخواست وام از برخی از مؤسسات و بانک‌ها را به صورت آنلاین ارسال نمایید و از امکانات آن‌ها بهره‌مند شوید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از سامانه ثنا برای دریافت وام در برخی از مؤسسات اعتباری و بانک‌ها الزامی شده است و تنها به اشخاصی که پرینت برگه ثنا را در اختیار دارند، این امکان را می‌دهند تا از تسهیلات وام‌دهی بهره‌مند شوند. با توجه به اهمیت سامانه ثنا، انتظار می‌رود در آینده نیز تعداد مؤسسات و بانک‌هایی که فرم ثنا را برای ارائه خدمات خود ضروری می‌دانند، افزایش پیدا کند.در صورتی که افراد در سامانه ثنا ثبت نام و فرم ثنا را تکمیل کنند، گواهی‌ای به آن‌ها ارائه می‌شود که نشان می‌دهد ثبت نام آن‌ها انجام شده است. این گواهی به صورت برگه ثنا در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

خدمات یوآیدی

با استفاده از احراز هویت آنلاین سامانه ثنا یوآیدی، می‌توانید به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی در دفاتر قضایی، احراز هویت ثنا را تکمیل و سپس برای دریافت وام از بانک اقدام نمایید.

سامانه احراز هویت ثنا چیست؟

به منظور بهبود عملکرد، افزایش سرعت در خدمات‌رسانی و ارتقای کیفیت بالاتر ارائه خدمات به مشتریان، سازمان قضایی در سال ۱۳۹۵، یک سامانه حرفه‌ای به نام “سامانه ثنا” را راه‌اندازی کرده است. این سامانه با هدف پیگیری دقیق‌تر پرونده‌های قضایی به بهره‌برداری رسیده است، اما در کنار آن، اهداف دیگری مانند کاهش هزینه‌های مشتریان، کاهش تعداد مراجعات غیرضروری افراد به دفاتر قضایی و بهبود نظم و سازماندهی مراکز قضایی نیز مورد توجه قرار گرفته است. سامانه ثنا با تکنولوژی پیشرفته خود، تمامی خدمات مربوط به احراز هویت کاربران را به صورت جامع و کارآمد ارائه می‌دهد. در واقع، برای انجام کارهای قضایی کافی است احراز هویت ثنا را انجام دهید تا بتوانید از خدمات وبسایت ثنا بهره‌مند شوید.

کاربرد برگه ثنا

برگه ثنا

برگه ثنا و پرینت آن برای دریافت بعضی خدمات قضایی و همچنین دریافت وام از بعضی بانک‌ها است.

تفاوت فرم ثنا و برگه ثنا

به طور کلی، فرم ثنا و برگه ثنا هیچ تفاوت معناداری با یکدیگر ندارند. وقتی در سامانه ثنا ثبت‌نام می‌کنید، باید اطلاعاتی را در یک فرم به نام فرم ثنا ثبت کنید. سپس،یک گواهی برای شما صادر می‌شود که نشان می‌دهد شما ثبت نام ثنا را انجام داده‌اید. شما می‌توانید این گواهی را پرینت کنید. پرینت گواهی به عنوان برگه ثنا شناخته می‌شود.

دریافت برگه ثنا ضروری است؟

بعضی از بانک‌ها برای ارائه خدماتی مانند وام، نیازمند دریافت برگه ثنا هستند و به همین داشتن فرم ثنا به صورت پرینت شده ضروری است. پس از احراز هویت ثنا و پر کردن فرم ثنا، گواهی را چاپ کنید و به بانک مربوطه ارائه دهید. برگه ثنا در واقع شناسنامه قضایی افراد است که علاوه بر قابلیت ارائه به بانک، می‌توانید از آن برای پیگیری پرونده‌های قضایی نیز استفاده کنید.

نحوه دریافت برگه ثنا

برای دریافت برگه ثنا و پرینت آن مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1.       وارد وبسایت سامانه ثنا به آدرس sana.adliran.ir  شوید. برای این کار کافی است آدرس را در مرورگر خود وارد نمایید یا در قسمت سرچ گوگل عبارت “وبسایت سامانه ثنا” را جست و جو کنید و روی لینک عدل ایران (adliran) کلیک کنید.
  2.     روی گزینه ثبت نام برخط (ثبت نام شخص حقیقی) کلیک کنید و وارد شوید.
  3. در این مرحله باید اطلاعات دقیق و صحیح شخصی در مورد تاریخ تولد، شماره ملی، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه را پر کنید.
  4.     بعد از تکمیل فیلدهای اطلاعات فردی در فرم ثنا، روی گزینه “ادامه” کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید. در این مرحله اطلاعات هویتی شما به صورت خودکار از طرف سامانه ارسال شود تا مغایرتی وجود نداشته باشد.
  5.     در مرحله پنجم، اطلاعات کامل در مورد محل تولد، دین و وضعیت تاهل خود را تکمیل کنید.
  6.     در این مرحله باید اطلاعات تماس و شماره تلفن ثابت و شماره موبایل را در فرم ثنا وارد کنید.
  7.       در مرحله هفتم، اطلاعات کامل در مورد محل سکونت، میزان تحصیلات و شغل خود را تکمیل نمایید.
  8.     در این مرحله تکمیل فرم ثنا به اتمام رسیده است. روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید. اگر اطلاعات را به طور کامل پر کرده باشید، پیامی مبنی بر ثبت موفق اطلاعات برای شما نشان داده خواهد شد.

در صورتی که در پر کردن فرم ثنا اشتباه داشتید و نیاز به تغییر اطلاعات در سامانه ثنا دارید، می‌توانید قبل از تایید نهایی، با ورود به صفحه اصلی سامانه ثنا و کلیک روی بخش تغییر اطلاعات، اصلاحات لازم را اعمال کنید. پس از تکمیل فرم ثبت نام در سامانه ثنا، به همراه کارت ملی و شماره تلفن همراه (به نام خودتان) به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید تا نمونه امضای شما ثبت و با استفاده از کارت ملی، تایید هویت شما انجام شود.

همچنین، می‌توانید به راحتی از روش احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا استفاده کنید. این روش از طریق سایت‌های احراز هویت آنلاین انجام می‌شود. ما در یوآیدی خدمات احراز هویت غیرحضوری ثنا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی از جمله تشخیص چهره، تشخیص زنده بودن تصویر، یادگیری ماشین و دیگر فناوری‌های روز انجام می‌دهد. 

راهنمای پرینت برگه ثنا

برای پرینت فرم ثنا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1.       در مرحله اول، وارد سامانه ثنا به آدرسsana.adliran.ir  شوید و در صفحه اصلی سایت، روی گزینه “تغییر اطلاعات” کلیک کنید.
  2.     کد ملی و رمزی را که از طرف سامانه ثنا برای شما در زمان ثبت نام برایتان ارسال شده، وارد کنید. سپس رمز موقت را که برایتان ارسال شده بود، وارد نمایید.
  3. در مرحله سوم، روی گزینه “چاپ اطلاعات ثبت نام” در قسمت بالای صفحه کلیک کنید.
  4.     برای پرینت برگه ثنا می‌توانید با پرینتر شخصی فایل را چاپ نمایید. همچنین می‌توانید فایل را برای پرینت به شخص دیگری بسپارید.

 بعد از پرینت برگه ثنا می‌توانید برای دریافت وام و یا امور قضایی اقدام کنید.

سوالات متداول در مورد فرم ثنا

برگه ثنا یک گواهی ثبت نام در سامانه ثنا است که تایید می‌کند فرد در سامانه ثنا ثبت نام کرده است.

دریافت و پرینت برگه ثنا کار دشواری نیست به صورت آنلاین انجام می‌شود. تنها کافی است به سامانه ثنا بروید و ثبت نام را انجام دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه