ثبت نام هموطنان خارج از کشور در سجام

ثبت نام سامانه سجام
فهرست مطالب

هموطنان ساکن خارج از کشور نیز می توانند در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت نمایند. به همین منظور می توانند به سایت سجام به نشانی www.sejam.ir مراجعه کرده و به صورت غیرحضوری در این سامانه ثبت نام نمایند.

البته برای ثبت نام به صورت غیرحضوری، داشتن کارت ملی هوشمند الزامی می باشد. در واقع داشتن کارت ملی هوشمند پیش نیاز ثبت نام در سامانه ثنا و احراز هویت در این سامانه به صورت غیرحضوری می باشد.

برای پرداخت هزینه ثبت نام در سامانه ثنا باید یک حساب در یکی از بانکهای داخلی داشته باشید. البته هموطنان عزیزی که حساب بانکی در داخل کشور ندارند، می توانند به ارائه دهندگان خدمات احراز هویت که این خدمات را به صورت رایگان انجام میدهند، استفاده نمایند.

برای انجام معاملات نیز می توانند به یکی از کارگزاری ها مراجعه کرده و در آنجا ثبت نام و احراز هویت نمایند. برخی از کارگزاری ها در خارج از کشور شعبه دارند.

با شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن و با تصمیم شورای عالی بورس، ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به صورت غیرحضوری مجاز اعلام شد. در پی این تصمیم، شرکت های ارائه دهنده راهکار احراز هویت غیرحضوری، سرویس خود را جهت احراز هویت کاربران ارائه دادند. هم اکنون نیز فرایند ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به صورت غیرحضوری انجام می گیرد.

سرویس احراز هویت غیرحضوری یوآیدی، اولین راهکار احراز هویت دیجیتال در کشور است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند Face Verification و Liveness Detection، فرایند احراز هویت کاربران سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا را انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه