کد پیگیری سجام

کد پیگیری سجام
اگر با دنیای بورس سر و کار داشته باشید، قطعاً عبارت "کد پیگیری سجام" به گوشتان خورده است. برای شرکت در هر فعالیت بورسی، ابتدا باید در سایت سجام ثبت نام کنید و پس از تکمیل ثبت نام، کد پیگیری سجام که یک کد ده رقمی است، برای شما ارسال می‌شود. برای احراز هویت، شما باید با این کد پیگیری به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه کنید تا ادامه کار ثبت نام شما انجام شود. اما فراموشی کد پیگیری سجام یا عدم دریافت کد پیگیری سجام دو مورد رایجی است که برای برخی از افراد اتفاق می‌افتد. در این صورت نیاز است تا بازیابی کد پیگیری سجام انجام شود. در این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی کامل پیگیری کد رهگیری سامانه سجام و بازیابی کد ده رقمی سجام بپردازیم.
فهرست مطالب

کد پیگیری سجام چیست؟

برای شرکت در فعالیت‌های بورسی و فرابورسی، باید حتماً کد پیگیری سجام را دریافت کنید و آن را همراه داشته باشید. این کد پس از انجام تمامی مراحل ثبت نام در سایت sejam.ir به شما ارسال می‌شود. ثبت نام تنها به صورت غیرحضوری از طریق سایت صورت می‌گیرد و در این مرحله باید اطلاعات شخصی، فردی، مالی، شغلی و سایر اطلاعات مربوطه را وارد کنید. احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که کد پیگیری سجام چند رقمی است؟ این کد ده رقمی است و بعد از وارد کردن شماره همراهتان به شما ارسال می‌شود. برای فعالیت در بورس و کارگزاری‌ها، باید این کد را دریافت کرده و حفظ کنید. در صورتی که این کد را گم کنید و یا آن را فراموش کنید، نمی‌توانید به هیچ نوع فعالیت بورسی دسترسی پیدا کنید. در این صورت نیاز است تا  بازیابی کد ده رقمی سجام را انجام دهید. برای جلوگیری از بروز مشکل و از دست ندادن زمان، حتماً این کد را به خوبی حفظ کنید.

کد پیگیری سجام

خدمات یوآیدی

شما می‌توانید احراز هویت سجام را به راحتی و به صورت اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. این کار با استفاده از راه حل احراز هویت یوآیدی به سادگی انجام می‌شود.

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت غیر حضوری در ایران است که در ارائه روش‌های احراز هویت آنلاین پیشگام است. این شرکت راهکارهای خود را با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته ارائه می‌دهد. برای احراز هویت سجام از طریق یوآیدی کلیک کنید.

دریافت کد پیگیری سجام چگونه است؟

 بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیازتان در وبسایت سجام، کارشناسان سجام اطلاعات شما و صحت آن را بررسی می‌کنند. اگر تمامی اطلاعات درست وارد شده باشد و هیچ مغایرتی با هویت شما نداشته باشد، کد پیگیری سجام برای شما ارسال خواهد شد. دریافت کد پیگیری سجام رایگان انجام می‌شود و این فرآیند معمولاً یک تا دو روز زمان می‌برد تا صحت اطلاعات شما تأیید شود و کد پیگیری برای شما ارسال شود. اگر اطلاعات شما با اطلاعات واقعی مغایرت داشته باشد، پیامی برای شما ارسال می‌شود که به شما اعلام می‌کند که اطلاعات شما نادرست است و شما باید دوباره وارد سایت شده و اطلاعات خود را بررسی و اصلاح کنید. دریافت کد پیگیری از طریق گوشی، به این معنی است که اطلاعات شما تایید شده است.

در صورت عدم دریافت کد پیگیری سجام، چه باید کرد؟

گاهی ممکن است به دلایل مختلف کد پیگیری سجا را دریافت نکنید. مهم‌ترین دلیل دریافت نکردن کد پیگیری سجام، اشتباه وار کردن اطلاعات شخصی و مغایرت هویت است. در این صورت، باید به سایت سجام بروید و اطلاعات شخصی خود را بررسی و اصلاح کنید. در بیشتر موارد، با بررسی و اصلاح اطلاعات، مشکل برطرف می‌شود و کد پیگیری سجام برای شما ارسال خواهد شد. همچنین ممکن است شماره همراهی که در سایت سجام وارد کرده‌اید، اشتباه باشد یا شماره موبایلی را که وارد کرده‌اید خاموش باشد. کد پیگیری سجام تنها به شماره موبایلی ارسال می‌شود که در سایت وارد کرده‌اید و به نام خود شماست. پس باید مطمئن شوید که شماره همراهتان روشن است. گاهی نیز ممکن است سیستم وبسایت سجام با با مشکل مواجه باشد و کد برایتان ارسال نشود که در این صورت پس از رفع مشکل از سایت، کد پیگیری برای شما ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مدارک احراز هویت سجام

بازیابی کد پیگیری سجام چگونه است؟

در صورتی که به هر دلیلی کد پیگیری سجام را روی گوشی همراه خود دریافت نکرده‌اید و یا آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید برای بازیابی کد سجاک اقدام کنید. برای این کار دو روش وجود دارد:

روش اول برای بازیابی کد پیگیری سجام

در روش اول، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1.     ابتدا باید به سایت سجام به آدرس sejam.ir وارد شوید.
  2.     سپس روی کادر بازیابی کد پیگیری کلیک کنید.
  3.     در صفحه باز شده، در کادر اول کد ملی و در کادر دوم عبارت امنیتی را وارد کنید. پس از آن، روی گزینه بررسی کلیک کنید.
  4.     اگر مراحل قبلی را به درستی انجام داده باشید و در سایت ثبت نام کرده باشید، پیامی برای شما می‌آید که اطلاع می‌دهد کد پیگیری سجام به زودی برای شما ارسال خواهد شد.
  5.     بعد از گذشت زمان کوتاهی، کد پیگیری برایتان ارسال می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آن به کارهای بورسی خود بپردازید.

روش دوم برای بازیابی کد پیگیری سجام

راه دیگر برای بازیابی کد پیگیری سجام، ورود به سایت است. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  1.     وارد وبسایت سجام به آدرس  sejam.irشوید.
  2.     روی گزینه ویرایش اطلاعات کلیک کنید.
  3.     در صفحه باز شده، داخل کادر اول شماره همراه و در کادر دوم کد امنیتی را وارد کنید و در نهایت روی تأیید کلیک کنید.
  4.     کد تاییدی به گوشی شما ارسال می‌شود که در صفحه باز شده، باید کد ارسال شده به گوشی را وارد کنید.
  5.     سپس در کادرهای بعدی کد ملی و کد امنیتی را وارد کنید.
  6.     اگر ثبت نام شما به درستی انجام شده باشد، می‌توانید کد پیگیری را در صفحه مشاهده کنید.

بعد از گرفتن کد پیگیری سجام چه باید کرد؟

دریافت کد پیگیری سجام به معنی اتمام کار نیست! بعد از دریافت کد پیگیری سجام، برای انجام فعالیت‌های مالی در بورس و ثبت نام در کارگزاری‌ها، باید به سراغ انجام مراحل احراز هویت بروید. برای دریافت کد بورسی و تکمیل کار خود، با همراه داشتن مدارک و کد پیگیری سجام، باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. در این مرحله، نمونه امضا و تصویر شما دریافت می‌شود و احراز هویت صورت می‌گیرد و پس از چند روز، کد بورسی برایتان ارسال می‌شود. به طور کلی، برای انجام فعالیت‌های مالی در بورس و کارگزاری‌ها، حتما باید کد پیگیری سجام را دریافت کنید و مراحل احراز هویت و دریافت کد بورسی را انجام داده باشید؛ در غیر این صورت، قادر به انجام هیچ‌گونه فعالیت مالی در این حوزه‌ها نخواهید بود.

بیشتر بخوانید: هزینه احراز هویت سجام

سوالات رایج در مورد کد پیگیری سجام

در این صورت نیاز است مراحل بازیابی کد سجام را طی کنید. کافی است وارد وبسایت سجام شوید و روی کادر بازیابی کد پیگیری کلیک کنید.

برای این کار باید به وب‌سایت سجام به آدرس sejam.ir بروید و روی گزینه “ثبت نام سجام” کلیک کنید. سپس شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. در مرحله بعد، یک کد تایید به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود. این کد را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس کد ملی و نوع شخصیت (حقیقی یا حقوقی) خود را انتخاب کنید. در نهایت کد سجام به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد.

پس از احراز هویت سجام، یک پیامک برای شما ارسال می‌شود که احراز هویت شما در سجام به درستی انجام شده است. این پیامک می‌تواند به شما نشان دهد که احراز هویت شما تایید شده است.

کد پیگیری سجام یک کد ۱۰ رقمی است که به شماره همراه شما ارسال می‌شود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه