ثبت نام سجام برای افراد زیر ۱۸ سال

ثبت نام سجام برای افراد زیر 18 سال
آیا می‌دانید که شرایط ثبت نام سجام زیر ۱۸ سال در ایران چگونه است؟ اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به معاملات و سرمایه‌گذاری در بورس دارید و دوست دارید فرزندتان نیز از کودکی در این بازار باشد اما نمی‌دانید قانون آن چیست با یوآیدی همراه باشید تا مفصل دراین باره صحبت کنیم.
فهرست مطالب

ثبت نام سجام برای کودکان

یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری برای آینده کودکان به صورت بلند مدت سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. طبق قوانین بازار سرمایه، تمام ایرانیان پس از تولد و دریافت اطلاعات هویتی خود می‌توانند کد بورسی دریافت کنند. وارد شدن به بورس شرایط سختی ندارد اما کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال می‌بایست توسط سرپرست یا قیم خود نسبت به ثبت نام و احراز هویت سجام اقدام کنند.
بر اساس قوانین مصوبه دولت کودکان زیر ۱۸ سال و کسانی که مدرک زیر دیپلم دارند، هنگام ثبت‌نام در سجام در کنار شناسنامه خودشان، مدارک شناسایی پدر یا قیم نیز درخواست می‌گردد.
در ثبت نام سجام برای افراد زیر ۱۸ سال یک نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی‌ پدر به همراه کپی مدارک شناسایی فرزند نیز باید در زمان ثبت نام به همراه داشته باشید. کودکان زیر ۱۸ سال ابتدا در سامانه سجام و کارگزاری مورد نظر ثبت‌نام می‌شوند و پدر یا ولی قانونی جهت احراز هویت با مدارک شناسنامه و کارت ملی به همراه مدارک فرزند به دفاتر پیشخوان یا محل کارگزاری مراجعه خواهد کرد.
در نظر داشته باشید در زمان کار با سجام کودکان زیر ۱۸ سال، شماره حسابی که برای ثبت‌نام کودک استفاده می‌کنید باید به نام خود کودک باشد اما شماره همراه یا آدرس ‌ایمیل می‌تواند متعلق به والدین نیز باشد. در واقع تمامی اطلاعات اعم از اطلاعات شناسنامه‌ای و بانکی متعلق به کودک بوده و تنها اطلاعات ارتباطی مانند شماره تلفن همراه می‌تواند مربوط به ولی قانونی باشد.

ثبت نام سجام برای کودکان

خدمات یوآیدی

یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت برای فرزندانتان، سرمایه‌گذاری در بورس بوده که می‌توانید با ثبت نام افراد زیر ۱۸ سال در سامانه سجام آن‌ها را در بازار سرمایه‌گذاری ثبت نام کنید. در این راستا نیز یوآیدی به شما کمک می‌کند تا فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت سجام را به سادگی برای خود و کوکانتان طی کنید و از سرمایه‌گذاری در بازار بورس لذت ببرید.

نحوه ثبت نام سجام زیر ۱۸ سال

در حال حاضر تمام افراد جامعه بدون محدودیت سنی و تحصیلی قادر به دریافت کد بورسی و انجام معاملات آنلاین می‌باشند. اما برای داشتن کد سجام برای کودکان باید مواردی را در نظر داشته باشید. برای دریافت کد بورسی کودکان و افراد زیر ۱۸ سال حضور نماینده قانونی الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت نام و دریافت کد بورسی سجام برای افراد زیر ۱۸ سال

  • در نظر داشته باشید برای ثبت نام کودک و افراد زیر ۱۸سال خود شما قبلاً باید در سامانه ثبت‌نام کرده باشید.
  • کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • مشخصات حساب بانکی به نام شخص کودک (نام بانک، شماره حساب، شماره شبا)
  • تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی
  • تکمیل قرارداد معاملات آنلاین
  • تکمیل قرارداد معاملات اینترنتی

بیشتر بخوانید:

ثبت نام احراز هویت سجام در منزل
نحوه ثبت نام سجام زیر ۱۸ سال

مراحل ثبت نام سجام زیر ۱۸ سال

شماره تلفن همراه، کد ملی و کد امنیتی را وارد کنید.

پیامک حاوی کد تأیید اطلاعات را دریافت کرده و با ارسال کد تأیید و کد امنیتی وارد فرایند ثبت نام شوید.

اطلاعات هویتی کودک را دقیقاً مطابق اطلاعات شناسنامه، کارت ملی وارد و پس از تأیید اطلاعات وارد مرحله بعدی شوید.

اطلاعات ارتباطی شماره تماس، آدرس و کد پستی خود را وارد کرده و تأیید کنید.

نسبت به ثبت اطلاعات شغلی خود اقدام و در صورت انتخاب شغلی که آدرس مشخصی ندارد، در قسمت اطلاعات محل کار، اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنید و پس از تأیید وارد مرحله بعدی شوید.

به سؤالاتی در مورد اطلاعات مالی خود پاسخ دهید و ضمن تأیید وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله اطلاعات حساب بانکی کودک را وارد کنید.

با انتخاب نام استان و شهر، نزدیک‌ترین شعبه یا دفتر پیشخوان جهت احراز هویت، را برای مراجعه حضوری انتخاب کنید.

با تأیید اطلاعات ثبت شده، ثبت نام شما در کارگزاری و سجام به صورت رایگان و همزمان انجام می‌پذیرد. نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه ثبت شده ارسال می‌گردد.

سوالات متداول

همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد کودکان و افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند از شماره همراه ولی یا قیم خود استفاده کنند.

شماره حساب و شماره سجام باید به نام خود فرد بوده و در فیلد شماره حساب یا شماره شبا ثبت شود.

در این مرحله با وارد نمودن شماره‌ ملی شخصی که می‌خواهیم به عنوان نماینده انتخاب کنیم در انتظار دریافت کد تأیید در تلفن همراه‌ ایشان می‌مانیم. ( توجه شود شخص نماینده قانونی خود باید در سجام ثبت نام و کد پیگیری دریافت کرده باشد)

خیر در حال حاضر امکان احراز هویت آنلاین برای افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۴ میانگین: ۱.۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه