جلوگیری از کلاهبرداری انتقال سیم‌کارت

SIM_Swap
فهرست مطالب

راحتی و قدرت استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه حیرت انگیز است. با بیش از ۱۴ میلیارد دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان ، آنها فراتر از وسایل ارتباطی هستند. آنها به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک قسمت اصلی از زندگی دیجیتالی یکپارچه ما هستند. دستگاه های تلفن همراه اکنون به عنوان دستگاه‌های احراز هویت عمل می‌کنند. اطلاعات شخصی زیادی را ذخیره می‌کنند و نقاط ورودی بسیاری از خدمات آنلاین ، از جمله ایمیل ، حساب بانکی و شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کنند. اما تهدید به کلاهبرداری انتقال سیم‌کارت ، همه این اطلاعات و آن حساب ها را در معرض خطر قرار می دهد. افراد زیادی بخاطر تصاحب سیم کارت خود توسط کلاهبرداران، به مراجع قضایی مراجعه می کنند. محافظت از مشتریان در برابر این خطر ، که می‌تواند به سرعت صدمات مالی قابل توجهی ایجاد کند ، اکنون یک نیاز اساسی در تجارت است.

کلاهبرداری انتقال سیم‌کارت ( SIM-swap ) چیست؟

انتقال سیم‌کارت نوعی کلاهبرداری در قبض حساب است. در آن فرد کلاه‌بردار شماره تلفن شخص را از طریق مهندسی مجازی به سیم‌کارت خود منتقل می کند. پس از تغییر شماره ، بازیگر کلاهبرداری می تواند هر رمز عبور یک بار مصرف (OTP) تنظیم شده برای حساب را دور بزند و همچنین با استفاده از آن شماره تلفن، حساب‌های جدید ایجاد کند.

به گفته آلیسون نیکسون ، مدیر تحقیق در شرکت امنیتی Flashpoint ، “انتقال سیم‌کارت در حال تکثیر است و تا زمانی که شرکت‌ها با این مسئله مقابله نکنند ، گسترش آن ادامه خواهد یافت. مدتی طولانی است که انتقال سیم‌کارت بیش از هر چیزی که دیده‌ام آزارم می دهد. “

این نوع حملات می‌توانند به حسابهای ارزشمند مالی و سایر اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند. این خطر قابل توجهی است. فقط در یک مورد ، شخصی به دلیل انتقال کد تأیید پیام کوتاه ، در  عرض نیم دقیقه دارایی Bitcoin خود را از دست داد. فراتر از این ، اگر کسی از حساب های شبکه های اجتماعی شما استفاده کند ، خطر آسیب قابل توجهی در اعتبار شما وجود دارد. به عنوان مثال ، حسابهای توئیتر مشاهیر و چهره های جهانی متعددی هک شده و پیام‌هایی را با پیوندهای جعلی پرداخت در سراسر جهان ارسال می کند.

از مشتریان و تجارت خود در مقابل خطر انتقال سیم‌کارت محافظت کنید

از آنجا که بیش از پنج میلیارد تلفن همراه در حال استفاده است ، اقدامات برای محافظت از مصرف کنندگان و اعتبار نام برند ضروری است. همانطور که Aseem Sadana ، مدیر ارشد عملیاتی گروه IMImobile اظهار می دارد:

با وجود پیشرفت در فناوری ، کشف و جلوگیری از کلاهبرداری در انتقال سیم‌کارت همچنان دشوار است. زیرا کلاه‌برداران از تکنیک‌های خود استفاده می‌کنند.

یک اقدام عملی بررسی مشخصات سیم‌کارت در نقاط اصلی در سفر مشتری است. مانند زمان پردازش یا تغییرات در حساب. تشخیص کلاهبرداری SIM-swap تعیین می‌کند که آیا سیم‌کارت مرتبط با یک عدد عوض شده است یا خیر. احتمال انجام آن را نیز برای انجام معامله جعلی را ارزیابی می کند.

هویت و جلوگیری از کلاهبرداری با احراز هویت بیومتریک

لایه های مختلف داده تلفن همراه را می‌توان، بسته به نیاز با داده های کانال های دیگر ترکیب کرد تا به وصول به یک هویت جامع و راه حل جلوگیری از کلاهبرداری کمک کند.

به عنوان مثال ، در سناریوهایی که بازیگر بد شماره تلفن خود را به جای شماره قربانی ارائه می‌دهد ، مشخصات هویت در پرونده با جزئیات شرکت مخابراتی مطابقت ندارد. یا اینکه می توانید کلاهبرداری را زمانی که یک انتقال سیم‌کارت اتفاق افتاده باشد و یک بازیگر بد از قبل کنترل شماره تلفن قربانی را داشته باشد شناسایی کنید. حتی اگر اطلاعات قابل شناسایی شخصی ( داده های PII ) و سوابق مطابقت تأیید اعتبار (OTP) حساب جدید ارائه شود. به احتمال زیاد فرایند تشخیص کلاهبرداری سیم‌کارت می‌تواند این معامله را جعلی علامت‌گذاری کند.

شناسایی کلاهبرداری در مبادله سیم‌کارت تنها یکی از نقاط داده ای است که از اپراتورهای شبکه تلفن همراه ( MNO ) در دسترس است. این منابع داده دارای اطلاعاتی درباره کاربران تلفن همراه هستند. این اطلاعات شامل نام ، شماره تلفن و آدرس تلفن همراه و همچنین اطلاعات دستگاه مانند مکان جغرافیایی ، استفاده و داده های صورتحساب است.

با پوشش اطلاعات بیشتر ، در حالی که مشغول تأیید هویت هستید، می توانید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید. با این کار فرصت‌های تجاری خود را افزایش دهید.

احراز هویت با ویژگی بیومتریک چهره

از ترکیب داده‌های سیم کارت با سایر منابع داده می توان برای بهینه سازی هوش هویت دیجیتال استفاده کرد. اعتماد به یک منبع داده واحد ممکن است خطرناک باشد. سیستم های دارای یک منبع داده یک نقطه خرابی دارند. داده های خراب را نمی توان جبران کرد. مجموعه داده های مختلف را نیز نمی توان برای حداکثر بینش و عملکرد، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کرد.

ایجاد گردش کارهایی که چندین سیگنال و تکنیک را در نظر می‌گیرند ، اقدامات پیشگیرانه و قابل انعطاف از کلاهبرداری را فراهم می‌کند. علاوه بر آن ، افزودن احراز هویت با بیومتریک چهره به صورت زنده را نیز مانند نمونه احراز هویت صرافی رمز ارز باید لحاظ کرد. احراز هویت زنده با بیومتریک چهره، به صورت گسترده ای با حملات کلاهبرداران مقابله می کند. کلاهبردارانی که قصد تصاحب و انتقال سیم کارت کاربران را دارند.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه