احراز هویت دیجیتال چه کمکی به صنعت مسافربری می‌کند؟

احراز هویت در صنعت مسافربری
فهرست مطالب

اکنون که بازار بهره‌گیری از روش‌های مختلف احراز هویت داغ است. نظرتان در مورد احراز هویت در صنعت مسافربری چیست؟ به نظر شما احراز هویت دیجیتال چه کمکی می‌تواند به صنعت مسافربری بکند؟ برای پاسخ به این سوال و سوالاتی از این دست در این ممطلب از یوآیدی همراه ما باشید.

سفر، سیاحت و اکتشاف جزو فعالیت‌های لاینفک زندگی و طبیعت خلاق بشر است. بازدید از مکان‌ها و فرهنگ‌های جدید، بخش ضروری زندگی بسیاری از ما است. به طوری که نمی‌توانیم زندگی خود را بدون سفر تصور کنیم. سفرهای کوچک به قصد دیدن خانواده و دوستان و گردش‌های بزرگتر به مناطق ناآشنای دنیا همیشه هیجان‌انگیز است.

تا اینکه پاندمی در یک چشم به هم زدن امکان سفر را از ما گرفت. بسیاری از کشورها بلافاصله مرزهای خود را بستند و برای جلوگیری از شیوع بیماری محدودیت‌های شدید اعمال کردند. در آن زمان، مجرمان سایبری بسیار فعال شدند و شرکت‌های زیادی به فکر روش‌های بهتر برای محافظت از خود و مشتریانشان در برابر حمله سایبری افتادند. حالا که شرایط به تدریج در حال عادی شدن است، مسافرت به چه شکل خواهد بود؟ چه تغییرات جدی در انتظار ماست؟ نقش احراز هویت در صنعت مسافربری چیست؟

بحران کرونا و صنعت گردشگری

یکی از صنایعی که به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت، صنعت گردشگری بود. ناگهان دنیا متوقف شد و به همراه آن، تفریح و گردشگری خاتمه یافت. در سال ۲۰۲۰، آمار ورود توریست تا ۷۴% کاهش داشت. چرا که در تمام دنیا، تعداد گردشگر در سال ۲۰۱۹ یک و نیم میلیارد و در سال ۲۰۲۰ فقط ۲۸۱ میلیون نفر بود.

این مسئله باعث شد ۳۰ سال به عقب برگردیم و متخصصان بر این باورند که جبران این وضعیت کار آسانی نیست. تعداد مسافرانی که اقامت خود در سایت ایربی‌ان‌بی را کنسل کردند یا قصد کنسل داشتند ۶۴% کاهش داشت. اما به رغم جنبه منفی پاندمی، شاهد برخی تغییرات مثبت هم هستیم.

بزرگترین تغییر رشد تکنولوژی است که تاثیر آن، تحت شرایط عادی، ظرف سه یا چهار سال آینده مشخص خواهد شد. این تغییر ناشی از نیاز مشترک به احراز هویت در فرودگاه، رزرو پلتفرم یا استخدام نیروی جدید است. بنابراین احراز هویت در صنعت مسافربری به یکی از مهم‌ترین مسائل موجود تبدیل شده است.

همه‌گیری کرونا باعث بروز چه تغییراتی شد؟

اولین تغییر مربوط به نحوه مسافرت است. حالا ما بیشتر از گذشته، با ماشین شخصی مسافرت می‌کنیم تا وسایل نقلیه عمومی. در حال حاضر، نزدیک گردی یا تعطیلات در خانه، یعنی گذراندن تعطیلات در داخل کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

طی پنج سال اخیر، بیشتر از اواخر ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، خود کلمه نزدیک گردی بیشتر در موتور جستجو گوگل ظاهر می‌شود. انتخاب مناطق دورافتاده نه تنها تبدیل به راهی برای جلوگیری از شیوع بیماری شده، بلکه نوعی ریلکس کردن هم تلقی می‌شود. افزایش ایمنی و ملزومات بهداشتی از جمله دیگر تغییرات بعد از پاندمی است.

امروزه ما بیشتر تصمیم می‌گیریم به جای اجاره یک اتاق در هتل یا پانسیون، یک خانه یا آپارتمان دربست اجاره کنیم. به همین خاطر، مکان‌های زیادی برای جذب توریست روی نوآوری در فناوری، مثل استفاده از ربات‌های نظافت‌چی، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

احراز هویت در صنعت مسافربری

ایمنی احراز هویت در صنعت مسافربری

صنایع وابسته به گردشگری چطور با مسئله امنیت سایبری مواجه می‌شوند؟ به نظر می‌رسد بزرگترین تغییر در خطوط هواپیمایی رخ داده که از مکانیزم احراز هویت بدون نیاز به تاچ استفاده می‌کنند.

خطوط هوایی کانادا از این روش بهره می‌برند که مبتنی بر احراز هویت بیومتریک است. به لطف این تکنولوژی، ما دیگر مجبور به برقراری تماس با شخص ثالث نیستیم و خطوط هواپیمایی امنیت ما را تضمین می‌کنند و می‌توانند مسافران هواپیما را شناسایی کنند.

امروزه می‌توان در پلتفرم رزرو هتل و پانسیون با موفقیت از احراز هویت از راه دور استفاده کرد. به این ترتیب، می‌توان از خطر کلاهبرداری مثل سرقت و جعل هویت جلوگیری کرد و مطمئن شد اقامت فردی که وارد ملک می‌شود معتبر است.

ما ابزاری در اختیار داریم که کار احراز هویت در صنعت مسافربری را آسان کرده و ۱۰۰% ایمن می‌کند. کاربر با استفاده از روش‌های ما می‌تواند به صورت مستقل یا زنده و به کمک متخصص، فرایند ساده و عینی را پشت سر بگذارد. شما در هر دو روش می‌توانید هویت فرد را به طور کامل و موثر شناسایی و اعتبار اسناد را تایید کنید.

منظور از پاسپورت کووید چیست؟

به نظر می‌رسد واکسیناسیون و ایمنی جمعی بزرگترین امید برای سفر عادی باشد. اتحادیه اروپا در آخر ماه مه تصمیم گرفت مرزهای خود را به روی گردشگرانی که واکسن زده‌اند باز کند. با این حال، هر کشور عضو اتحادیه اروپا می‌تواند مشخص کند آیا به کار گرفتن روش‌های اضافه برای پیشگیری، مانند قرنطینه یا تست، لازم است یا خیر.

به علاوه، زمزمه‌هایی درمورد صدور پاسپورت کووید شنیده می‌شود. درحال حاضر این سیستم در حال بررسی است و اکثر اعضای اتحادیه اروپا به آن ملحق شده‌اند تا کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند بتوانند از ماه جولای راحت‌تر از مرز عبور کنند.

نمایندگان اتحادیه اروپا تاکید می‌کنند نباید بین کسانی که به دلایل متعدد قادر به دریافت واکسن نیستند تبعیض قائل شد. این افراد هم می‌توانند سفر کنند اما باید به محدودیت‌ها و دستورات ایمنی کشور مذکور پایبند باشند.

بعضی از کشورها از قبل روش‌های مخصوص به خود را در پیش گرفته‌اند. دانمارک، از عید پاک، پاسپورت کرونا دارد که از آن برای ساده کردن محدودیت استفاده می‌شود و بعد از ارائه گواهی مربوطه، ساکنین کشور مجوز ورود به آرایشگاه یا سینما را به دست می‌آورند. بریتانیا و استونی، یکی از دیجیتالی‌ترین جوامع دنیا، نیز از روش‌های مشابه استفاده می‌کنند.

احراز هویت در صنعت مسافربری : پاسخی به شک و تردیدها

ما در مقطعی از تاریخ هستیم که جنبه‌های فناوری به سرعت رو به پیشرفت است. اما هنوز هم امنیت سایبری اهمیت زیادی دارد. کشورها برای صدور پاسپورت کرونا باید حجم زیادی از اطلاعات حساس را به اشتراک بگذارند و سیستم امنی به وجود آورند که در برابر مجرمان سایبری مصون باشد. برای اینکه این روش جواب دهد، باید به میلیون‌ها داده خصوصی و یک روش مناسب احراز هویت دسترسی داشته باشیم تا پیوند بین شخص و سابقه سلامت او برقرار شود.

می‌دانیم که سیستم بهداشت مخصوصا در برابر حمله هکرها آسیب‌پذیر است و پاندمی باعث لو رفتن اطلاعات در سیستم‌های امنیتی شده است. موسسات کمتر از ۶% از بودجه خود را صرف مشکلات امنیت سایبری می‌کنند و ۸۸% از کارمندان ایمیل‌های فیشینگ را باز می‌کنند. زیرا نمی‌توانند این ایمیل‌ها را تشخیص دهند.

توجه به قوانینی که کشورها موظف به اجرای آن هستند باعث به وجود آمدن شک و شبهه بیشتر خواهد شد تا از این پاسپورت به درستی استفاده شود. بسیاری از کشورها مجبور به پذیرش ملزوماتی خواهند شد که به احراز هویت از راه دور نیاز دارد. همین مسئله درمورد مسائل اخلاقی پیرامون احترام به آزادی کسانی که نمی‌خواهند این پاسپورت مخصوص را داشته باشند صادق است.

بسیاری از افراد، برگشتن به مسافرت عادی را بزرگترین نشانه واقعیت می‌دانند. تحقیقات نشان می‌دهد مسافرت باعث کاهش استرس و افزایش خلاقیت در محل کار می‌شود و روی سلامت ما تاثیر مثبت دارد. امروزه، اهمیت امنیت و معیارهای سفر نسبت به شرایط قبل پاندمی بیشتر شده است. پس بهتر است به سراغ شرکت‌هایی برویم که نه تنها به آرامش ما اهمیت می‌دهند، بلکه استفاده از خدمات آنها نیز به ما حس امنیت می‌دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه