دریافت وجه از ATM با بیومتریک چهره

دریافت وجه از عابر بانک با بیومتریک چهره
دریافت وجه از ATM با بیومتریک چهره ترکیبی از عملیات کامپیوتری، فناوری، و تحقیق است که به طور مداوم بهینه‌سازی و بهتر شده است که به طور مداوم بهینه‌سازی و بهتر شده است تا به مشتریان تجربه‌ای بی‌عیب ارائه دهد..
فهرست مطالب

حضور زیست‌سنجی چهره در زندگی روزمره ما در حال افزایش است. ممکن است که تا به حال در مورد آن چیز‌هایی شنیده باشید چرا که از آن در کارهایی استفاده می‌شود که قبلاً سخت و پیچیده بودند. قبلا به بررسی موارد استفاده‌ی شناسایی چهره در امضاهای دیجیتال پرداختیم. امروز به بررسی روشی آسان، ساده، و مدرن که از قوانین برداشت پول از دستگاه‌های خودپرداز پیروی می‌کند، می‌پردازیم. در این مطلب با دریافت وجه از ATM به کمک بیومتریک چهره آشنا خواهیم شد.

 

بیومتریک یا زیست‌سنجی چهره چیست؟

در زیست‌سنجی چهره، نقشه‌ای از چهره‌ی فرد با رجوع به نقاط مشخصی از صورت ایجاد می‌شود. سپس این نقشه به صورت یک نمونه‌ی ریاضی غیر قابل تبدیل در می‌آید که مربوط به هویت فرد اسکن شده است.

این فرآیند به دو بخش کوچکتر تقسیم می‌شود: تشخیص چهره و احراز هویت. ابتدا سیستم باید بتواند صورت را در یک تصویر یا گاهی یک ویدئوی  زنده تشخیص دهد. سپس باید چهره‌ی تشخیص داده شده را با داده‌های سیستم مقایسه کند تا هویت شخصی مورد نظر را پیدا کند. انجام این فرآیند پیچیده است، مخصوصاً در ویدئو‌های تشخیص زنده.

 

دریافت وجه از دستگاه‌های ATM با کمک بیومتریک چهره

فرآیند برداشت پول از دستگاه‌های خودپرداز فرآیندی معروف است و به نظر می‌رسد که کار ساده‌ای باشد. اما این فرآیند ترکیبی از عملیات کامپیوتری، فناوری، و تحقیق است که به طور مداوم بهینه‌سازی و بهتر شده است تا به مشتریان تجربه‌ای بی‌عیب ارائه دهد.

اولین قدم برای برداشت پول از خودپردازها تایید هویت خود است. در روش‌های سنتی این فرآیند با وارد کردن کارت بانکی و رمز عبور آن انجام می‌شود. اما همان‌طور که خواهیم دید، روش‌های جدیدی مانند استفاده از زیست‌سنجی چهره دارند جای این روش سنتی را می‌گیرند.

احراز هویت بیومتریک چهره و atm

پس از احراز هویت و در طی چند ثانیه، فرآیند‌های زیر رخ می‌دهند:

  1. موجود بودن پول بررسی می‌شود و اگر پول موجود بود، اجازه‌ی برداشت داده می‌شود.
  2. سینی‌های پول پیدا می‌شوند و به دستگاه خودپرداز متصل می‌شوند.
  3. دنده‌ای هوشمند اسکناس‌های مورد نیاز را یکی یکی انتخاب می‌کند.
  4. یک سنسور نوری میزان و اعتبار اسکناس‌ها را بررسی و تأیید می‌کند.
  5. دریچه‌ی مربوطه باز می‌شود و پول نقد درخواست‌شده را به مشتری تحویل می‌دهد.
  6. از مشتری سوال می‌شود که آیا مایل به دریافت رسید هستند یا خیر. پس از آن فرآیند به اتمام می‌رسد و مشتری از سیستم خارج می‌شود.

اگر اولین فرآیند یعنی تایید هویت فردی که قسط برداشت پول از حساب خود را دارد با شکست مواجه شود، هیچکدام از فرآیند‌های بعدی رخ نمی‌دهد. با استفاده از تایید هویت با زیست‌سنجی چهره، این فرآیند از اول طراحی و بهینه‌سازی شده است.

 

احراز هویت با زیست‌سنجی چگونه در دستگاه ATM کار می‌کند؟

سیستم احراز هویت با زیست‌سنجی چهره به سادگی قابل ادغام با فرآیند‌های دیگر دستگاه خودپرداز است، که اجازه‌ی استفاده از فرآیند‌های احراز هویت و دسترسی زیر را می‌دهد.

دریافت وجه از ATM با بیومتریک چهره به ترتیب زیر انجام می شود:

  1. کاربر به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند.
  2. سیستم از کاربر می‌خواهد که صورت خود را نشان دهد و لبخند بزند.
  3. کاربر رمز عبور شخصی یا امضای دیجیتال بانکی خود را وارد می‌کند.
  4. سیستم هویت فرد را بررسی و تأیید می‌کند.
  5. اجازه‌ی دسترسی به سیستم شخصی، حساب‌ها و کارت‌های فرد داده می‌شود.
  6. فرد می‌تواند پول برداشت کند یا وظایف و تراکنش‌های بانکی دیگر انجام دهد.

هر بانک می‌تواند این فرآیند را با توجه به نیاز‌های خود تغییر دهد. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند از مشتری بخواهند که به جای واردکردن رمز عبور، کارت بانکی خود را نشان دهند یا وارد کنند. دریافت وجه از ATM با بیومتریک چهره روشی هوشمند و جدید در برداشت وجه از عابر بانک است.

با یوآیدی، احراز هویت غیرحضوری از جمله احراز هویت سامانه ثنا و احراز هویت سجام را به کمک هوش مصنوعی در کوتاهترین زمان انجام دهید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه