شرکت های فعال و پیشرو امنیت سایبری را بشناسید

پیشرو امنیت سایبری
فهرست مطالب

شاید برای شما هم جالب باشد که در مورد شرکت‌های برجسته، فعال و پیشرو امنیت سایبری اطلاعاتی را به دست آورید. به ویژه این‌که شغل‌های هیجان انگیز بسیاری نیز در این زمینه در حال شکل‌گیری و فعالیت هستند. چرا که امنیت سایبری در عصر اخیر

شغل‌ها و شرکت‌های پیشرو امنیت سایبری

جالب است بدانید که در هر ۳۹ ثانیه یک حمله سایبری در یکی از نقاط جهان رخ می‌دهد. البته میزان جرایم سایبری از زمان شروع همه‌گیری کرونا بدتر هم شده است. زیرا طبق اطلاعات به دست آمده، FBI از افزایش ۳۰۰ درصدی جرایم سایبری، مانند حملات سایبری و نقض داده‌ها، قبل از پاندمی COVID-19 خبر داده بود. از این رو می‌توان گفت که در چند سال اخیر نیاز به نیروی کار امنیت سایبری اولویت زیادی پیدا کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده هم اکنون ۳.۵ میلیون شغل خالی در زمینه امنیت سایبری وجود دارد. از طرفی نیز تقاضای بیشتری برای خدماتی مانند تأیید هویت کاربران برای کمک به محافظت از مشاغل در برابر کلاهبرداری وجود دارد.

از این رو می‌توان چنین نتیجه گرفت که اکنون کلاهبرداران باید باهوش‌تر از قبل باشند و به تبع آن نیز نیروی کار فعال در زمینه امنیت سایبری نیز باید بسیار تیزتر از قبل عمل کند. در این میان نیز تأیید هویت مبتنی بر هوش مصنوعی یکی از نتایج مثبت امنیت سایبری و بهبود این صنعت است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، موقعیت‌های شغلی پیشرو امنیت سایبری رشدی در حدود ۳۵۰ درصد داشته‌اند. بنابراین کاملا واضح است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، تقاضا برای مشاغل فعال در حوزه امنیت سایبری به طور مداوم در حال افزایش است. البته پیش‌بینی می‌شود که مشاغل امنیت سایبری تا سال ۲۰۲۹ تا حدود ۳۱ درصد دیگر هم رشد خواهند کرد. این میزان تقریبا هفت برابر سریع‌تر از میانگین رشد شغلی حدود ۴ درصدی در کشور است.

با تغییر سبک و سیاق شرکت‌ها با پیشرفت همه‌گیری کرونا، تقریبا ۶۸ درصد از صاحبان کسب‌وکار احساس می‌کنند که خطرات امنیت سایبری در حیطه مربوط به آن‌ها حال افزایش است. در نتیجه تقاضا برای شغل‌های فعال در زمینه امنیت سایبری بیشتر می‌شود.

در این میان ایالات متحده به عنوان کشوری با بیشترین نیروی کار امنیت سایبری، نزدیک به ۹۰۰۰۰۰ کارمند در این حوزه داشته و در صدر قرار دارد. پس از آن برزیل با کمی بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. مکزیک نیز با نزدیک به نیم میلیون کارمند در رتبه سوم کشورهای پیشرو امنیت سایبری قرار دارد.

بنابراین جای تعجب نیست که تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۹.۹ میلیون حمله بدافزاری در مکزیک ثبت شده است. این در حالی است که سنگاپور به عنوان کشوری که بیشترین درصد از جمعیت آن در حوزه امنیت سایبری مشغول به کار هستند، با ۱ درصد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. شرکت‌های پیشرو امنیت سایبری در این مقاله بر اساس بیشترین استخدام و همچنین عناوین شغلی مورد تقاضا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. 

پیشرو امنیت سایبری

هفت شرکت از ۱۰ شرکت برتر و پیشرو امنیت سایبری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته در این تحقیق در ایالات متحده مستقر هستند. پس از آن دو شرکت از بریتانیا و یک شرکت از کانادا با مجموع ۱۰۶۸ فرصت شغلی قرار دارند.

در این میان رتبه اول توسط Netskope اخذ شده است. نکته جالب توجه این موضوع نیز اینجاست که این شرکت یکی از جوان‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه، تنها با ۹ سال سن است. البته بر اساس پایگاه داده منتشر شده از شرکت Netskope این شرکت با حدود ۱۰۰۱-۵۰۰۰ نفر کارمند، به دنبال افزایش بیش از ۱۰ درصدی نیروی کار خود است. این آمار نیز نشان می‌دهد Netskope برنامه‌های بزرگی برای بهبود و رشد خود با افزایش تقاضا برای امنیت سایبری دارد.

پیشرو امنیت سایبری

در این میان در مقایسه بین محبوبیت شغل‌ها و سمت‌های موجود می‌توان گفت که مشاغل مهندسی و فروش بیشترین درخواست را دارند. بنابراین تقریباً نیمی از کل فرصت‌های شغلی را نیز تشکیل می‌دهند. افراد استخدام شده در این عناوین شغلی در سازمان‌ها دارای نقش‌هایی مانند مهندس نرم افزار و مهندس فروش هستند.

در این بین نیز بیش از یک چهارم از مجموع تمامی فرصت‌های شغلی مربوط به بخش مهندسی است. بالاترین فرصت شغلی، نیز مهندس ارشد نرم افزار است. از این رو یادگیری مهارت‌های نرم افزاری یک راه عالی برای ورود به یک شغل امنیت سایبری است. به طوری که می‌توان چنین نتیجه گرفت که حدود ۳۰ درصد از مشاغل برتر این بخش مبتنی بر نرم افزار است.

سایبری

داده‌های استفاده شده در این مقاله بر اساس داده‌های به دست آمده تا آگوست ۲۰۲۱ است.

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو توجه به هویت دیجیتال و تضمین امنیت سایبری به موضوع چالش برانگیزی تبدیل شده است. از این رو شرکت‌ها همواره در تلاش هستند تا پیشرو امنیت سایبری باشند. چرا که در این صورت افراد بیش‌تری به آن‌ها اعتماد خواهند کرد.

در همین راستا شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند. چرا که استفاده از هویت دیجیتال همواره مسئله چالش برانگیزی است.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور ما شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری به کاربران می‌دهد. زیرا با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به انجام امور خود می‌پردازد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه