‏ راه اندازی سرویس تایید هویت دیجیتال در بانک ‏TBI

احراز هویت دیجیتال بانک TBI
فهرست مطالب

همزمان با شیوع ویروس کرونا بحث غیرحضوری شدن امور مالی و خدماتی و تایید هویت دیجیتال به ترند جهانی تبدیل شد. البته تا قبل از پاندمی جهانی کرونا، موضوع غیرحضوری شدن خدمات مالی و فروشگاهی به منظور رفاه حال مشتریان و بالا بردن سرعت عملکرد و بازدهی مطرح بود. اما قرنطینه های سراسری در دنیا به این موضوع شدت بخشید. برخی موسسات و شرکت ها به دلیل عدم مراجعه حضوری کاربران و مشتریان مجبور به غیرحضوری کردن خدمات خود شدند. در این میان مهمترین مسئله ای که این شرکتها و موسسات را به چالش جدی می کشید، مسئله احراز هویت مشتریان بود.

شناسایی و تایید در بانکداری سنتی

بانک های سنتی تمام خدمات خود را به صورت حضوری و اصطلاحا رو در رو ارائه می دهند. روندی که تقریبا همه با آن آشنا هستیم. ارائه یک مدرک شناسایی برای تایید هویت مانند کارت شناسایی ملی، تایید هویت توسط کارمند بانک با بررسی و تطابق مشخصات کارت شناسایی با مشخصات صاحب حساب و تایید چهره کاربر با تطابق آن با عکس روی کارت شناسایی ، پروسه ای است که در سیستم بانکداری سنتی برای تایید هویت کاربر طی می شود. این نوع بررسی و ارائه خدمات بانکی به صورت حضوری علاوه بر زمان بر بودن، دقت کم و هزینه هم برای مشتری و هم برای بانک، خطرناک نیز می باشد. بنابراین بانکداری دیجیتال وارد عرصه خدمات مالی و بانکی می شود.

تایید هویت دیجیتال

به یک تعریف ساده، در تایید هویت دیجیتال شخص باید با ارائه مدرکی مستند در بستر دیجیتال ثابت کند همان شخصی است که ما منتظرش هستیم. بهترین، به روزترین و دقیق ترین نوع احراز هویت دیجیتال حال حاضر در دنیا احراز هویت با بیومتریک چهره می باشد. زیرا ویژگی های بسیار زیادی در چهره کاربر می باشند که منحصر به فرد هستند و نیازی به حفظ و نوشتن آن نیست. به دلیل استفاده از الگوریتم‌های تشخیص زنده بودن چهره کاربر، امکان جعل نیز بسیار کم است. به همین دلیل در بسیاری از شرکتها و ادارات و بانکهایی که امنیت برای آنها اهمیت دارد، از این نوع احراز هویت برای تایید هویت دیجیتال کاربران خود استفاده می‌کنند.

تایید هویت در بانکداری نسل جدید

تایید هویت دیجیتال سیستم بانکداری را قادر می سازد تا علاوه به احراز هویت کاربران خود به صورت غیر حضوری، خدمات بانکداری و مالی بسیاری را نیز به صورت دیجیتال و غیرحضوری ارائه نمایند. مهمترین مسئله در ارائه خدمات مالی و بانکی، احراز هویت مشتری می باشد. بنابراین با غیرحضوری شدن تایید هویت کاربر، می توان خدمات بانکی را نیز به صورت غیرحضوری و از طریق تلفن همراه و رایانه بر بستر دیجیتال به کاربران ارائه داد.

تجهیز یکی دیگر از بانکهای جهانی به سرویس احراز هویت دیجیتال

TBI Bank یک بانک متمرکز بر مصرف کنندگان و SME است که دفتر مرکزی آن در صوفیه است و از طریق ۶۹ دفتر در بلغارستان و رومانی خدمات مالی ارائه می دهد. از سال ۲۰۱۸ این بانک ۱.۴ میلیون مشتری ثبت شده دارد. TBI Bank از طریق شبکه شرکای متشکل از بیش از ۵۰۰۰ نقطه فروش و یک شبکه شعبه در بلغارستان و رومانی و تیمی متشکل از بیش از ۱۵۰۰ متخصص فعالیت می کند. بانک TBI یک بانک نسل جدید است که اهداف بزرگی دارد. با بیش از ۵۰۰ میلیون یورو دارایی و مشتریانی که به سرعت در حال رشد هستند.

آنها می خواهند هم ثبت نام مشتری خود و هم پیشنهادات خود را فراتر از بانک افزایش دهند. اخیراً ، TBI خدمات خود را با TBI Pay گسترش داده است. خدماتی که اکنون خریداری می شود و بعداً به مشتریان امکان می دهد از طریق بستر TBI هزینه را پرداخت کنند. بانک TBI اخیرا با همکاری یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس احراز هویت دیجیتال، سیستم احراز هویت خود را به صورت دیجیتال و غیرحضوری راه اندازی کرد. طبق آمار این بانک، انتقال مشتریان جدید و تایید آنها با رویکرد هوشمندانه تری برای برآوردن نیازهای KYC، نسبت به قبل ۸۰ درصد سریع تر شده است. علاوه بر آن هزینه های به دست آوردن مشتری جدید با یک فرآیند تایید هویت کارآمدتر ۶۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

مزایای این سرویس در سیستم بانکداری

ارائه خدمات بانکی به صورت دیجیتال و غیرحضوری مزایای زیادی هم برای بانک و هم برای کاربران آنها دارد. از جمله این مزیت‌ها شامل موارد زیر می باشد:

کاهش هزینه ها

افزایش مقیاس پذیری

افزایش دقت

کاهش کلاهبرداری

سرعت

یوآیدی به عنوان اولین راهکار احراز و تایید هویت دیجیتال در کشور، احراز هویت سامانه ثنا و احراز هویت کاربران سجام برای دریافت کد بورسی در اپلیکیشن های آپ و ۷۲۴ با دقت بالا و به صورت بلادرنگ، فرایند احراز هویت غیرحضوری را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی از طریق بیومتریک چهره ارائه می دهد.

جهت شروع همکاری با یوآیدی و کاهش هزینه و افزایش بازدهی کسب و کار خود با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه