نقش احراز هویت در بانکداری دیجیتال

نقش احراز هویت در بانکداری دیجیتال
فهرست مطالب

اگر موسسات مالی همچنان تغییر تمایل مصرف کنندگان را احساس نکرده‌اند، به زودی متوجه این تغییر سریع و سرسختانه که توسط نسل جدید ایجاد شده است خواهند شد. نسل جدید حدود یک سوم جمعیت جهانی را تشکیل می‌دهند و بیش از ۸۰ میلیون آنها در آمریکا زندگی می‌کنند. انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۱۷ میزان هزینه سالیانه این افراد به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد و هزینه کل زندگی آنها چیزی برابر ۱۰ تریلیون دلار خواهد بود. با توجه به پتانسیل بالای این نسل برای خرید، انتظار می‌رود که تغییرات بزرگ و ناگهانی در نقش احراز هویت کاربران رخ بدهد. تحقیقات گروه Scratch از زیرمجموعه‌های شرکت رسانه‌ای «ویاکوم» نشان می‌دهد که گرایشات نسل جدید تبدیل به بزرگترین خطر پیش‌روی سازمان‌های مالی خواهد شد:

  • ۵۳ درصد از نسل جدید حس می‌کنند که بانکی که در آن حساب دارند خدمات متمایزی نسب به بانک‌های دیگر ارائه نمی‌دهد.
  • از هر ۳ نفر، ۱ نفر مشکلی با عوض کردن بانک خود در ۹۰ روز آینده ندارد.
  • ۳۳ درصد فکر می‌کنند که نیازی به بانک ندارند.
  • ۷۳ درصد خدمات مالی شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون، اپل، پی پال، یا اسکوئر را به بانک‌های ملی ترجیه می‌دهند.
  • ۵۰ درصد آنها امیدوارند که استارت‌آپ‌ها شکل کار بانک‌ها را تغییر بدهند.

آیا این نشان دهنده افول سازمان‌های مالی سنتی و هموار شدن مسیر برای سازمان‌ها و راهکارهای جایگزین است؟ پاسخ به این سوال مشخص نیست، اما حقیقت اینجاست که فارغ از قدیمی یا جدید بودن، صنعت خدمات مالی باید شکل تعامل خود را با نسلی تغییر بدهد که انتظار دریافت خدمات را در هر زمان، مکان و با تمام سازمان‌ها دارند.

نقش تجربه کاربری در احراز هویت 

با توجه به تمایل بخش بزرگی از نسل جدید برای انجام تراکنش آنلاین و استفاده از موبایل به جای مراجعه به فروشگاه‌های فیزیکی، سازمان‌های مالی و بانک‌ها باید به ارائه خدماتی بپردازند که بهترین استفاده را از ظرفیت‌های دیجیتال می‌کند. با این حال عدم بهره‌مندی از تدابیر امنیتی فیزیکی، توانایی سازمان‌های مالی برای ایفای نقش احراز هویت و ارائه یک تجربه کاربری ساده و بی دردسر را کاهش می‌دهد.

فناوری احراز هویت باید به صورت لحظه‌ای با فعالیت‌های آنلاین تطبیق داشته باشد، و روش‌های سنتی تایید هویت برای این کار مناسب نیستند. اگر کاربران نتوانند با استفاده از وبسایت و نرم‌افزار موبایل از خدمات مالی بهره‌مند شوند، و اگر سهولت دسترسی آنها به تراکنش‌های کم ریسک و پرریسک به یک اندازه نباشد، تلاش برای توسعه و معماری نرم‌افزارهای موبایل و آنلاین بی‌فایده خواهد بود.

احراز هویت کاربرپسند

موسسات مالی باید از فناوری و راهکارهایی استفاده کنند که فرآیند ثبت نام آنلاین، تایید هویت و پرداخت را به صورت خودکار انجام داده و فارغ از پلتفرم یا ابزار، تجربه یکپارچه‌ای را ارائه بدهد. تنها سازمان‌هایی از تغییر گرایش نسل جدید جان سالم به در می‌برند که در تمامی سطوح، و به ویژه در بخش تجربه کاربری، تخصص استفاده از فناوری‌های جدید را داشته باشند. این سازمان‌ها متوجه هستند که فرآیند مدیریت هویت و دسترسی (IAM) از چهارچوب فضای فیزیکی سازمان خارج شده و در حال حرکت به سمت کاربر است.

سازمان‌های مالی پیشرو از راهکار «گواهی به عنوان سرویس» یا CaaS برای ارائه خدمات IAM به مشتریان استفاده می‌کنند. یک راهکار CaaS مناسب موارد زیر را در اختیار سازمان‌های مالی قرار می‌دهد:

  • یک مکانیزم سریع و آسان برای جمع‌آوری، تایید و ذخیره اطلاعات مشتری.
  • اپراتور شخص ثالت معتمد برای شناسایی، نگهداری و ارائه اطلاعات از سوی مشتری در شرایط خاص و تعریف شده.
  • ارائه یک مکانیزم ساده به مشاغل به همراه مدیریت گردش کار برای تشخیص نیاز هر شغل به انواع اطلاعات هویتی. این مکانیزم در آینده با گردش کسب و کار یکپارچه‌سازی خواهد شد.

نقش هوش مصنوعی در سرویس احراز هویت یوآیدی

شرکت یوآیدی در زمینه فناوری‌های تایید هویت، و کاهش موارد کلاهبرداری و تجربه کاربری مناسب پیشرو است. فناوری‌های هوش مصنوعی بکار رفته در یوآیدی امکان تایید هویت لحظه‌ای را از طریق پلتفرم‌های موبایلی یا کامپیوتری در اختیار سازمان‌ها قرار داده است. این فناوری خدمات احراز هویت کاربر پسند، یکپارچه، ایمن و ساده‌ای را ارائه می‌دهد که نیاز سازمان‌های مالی را به نقش خدمات احراز هویت و مدیریت دسترسی برطرف می‌کند.

با استفاده از فرآیندهای مدرن و تطابق با گرایشات رفتاری مشتریان برای شناسایی و تایید هویت آنها، یوآیدی نه تنها نیاز به روش‌های سنتی، غیرخودکار و زمان‌بر را از بین برده است، بلکه از پیچیده شدن اکوسیستم و توقف تراکنش جلوگیری می‌کند. نقش فرایند احراز هویت غیرحضوری کاربران در یوآیدی مستقل از اپراتور انسانی بوده و به صورت خودکار و با هوش مصنوعی انجام می‌شود. چیزی که نسل جدید از آن استقبال می‌کنند. راهکار ساده و بسیار ایمن.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه