راه حل بهبود فرآیند تایید هویت صرافی ارز دیجیتال

تایید هویت صرافی ارز دیجیتال
فهرست مطالب

ارز دیجیتال تنها در یک دهه از یک سرگرمی مبهم به یک نام آشنا تبدیل شده است. تعداد ارزهای رمزنگاری شده در بازار از ۶۶ عدد در سال ۲۰۱۳ به ۷۵۵۷ عدد در سال ۲۰۲۱ رسیده است. بنابراین یافتن راه‌حل برای بهبود فرآیند تایید هویت صرافی ارز دیجیتال و رعایت تمامی نکات امنیتی برای حفظ اطلاعات در این صرافی‌ها نیز به یک دغدغه تبدیل شده است. از این رو برای ملموس‌تر شدن هر چه بیش‌تر این موضوع در این مطلب از یوآیدی قصد داریم نکاتی را در مورد تایید هویت در صرافی‌های رمز ارز با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. همراهمان باشید.

لزوم تایید هویت صرافی ارز دیجیتال

طبق بررسی‌های صورت گرفته چنین نتیجه‌گیری شده است که در عصر حاضر افراد از طریق تلفن، رایانه شخصی یا با نزدیک به ۳۴۰۰۰ دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال که به صورت پراکنده در سراسر جهان وجود دارد، در زمینه ارز دیجیتال ثبت تراکنش می‌کنند.بنابراین تایید هویت صرافی ارز دیجیتال به امری ضروری تبدیل شده است.

در این میان نیز افراد مشهوری مانند مت دیمون، لبرون جیمز و لری دیوید سالانه بالغ بر میلیون‌ها دلار به دلیل راه‌اندازی صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهانی دریافت می‌کنند. طبق آمار به دست آمده ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان اکنون از کیف پول‌های بلاک چینی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود استفاده می‌کنند. بنابراین این اشتیاق فزاینده به ارزهای دیجیتال می‌تواند نگرانی‌های امنیتی جدی را برای فعالان این حوزه ایجاد کند.بنابراین توجه به فرآیند احراز هویت در صرافی‌های رمزارز بسیار ضروری خواهد بود.

جالب است بدانید که کشور بریتانیا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۹۲ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری ارزهای دیجیتال از دست داد. این عدد نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد افزایش \یدا گرده است. بنابراین توجه به راه‌حل‌های امنیتی بهترین روش مقابله به این خسارات خواهد بود.

مسئله اینجاست که با گذشت زمان کلاهبرداران نیز در طرح‌های خود جسورتر می‌شوند. به این ترتیب که پنج مورد از ۱۰ سرقت بزرگ ارزهای دیجیتال در این کشور اتفاق افتاده است. صرافی‌های ارزهای دیجیتال نسبت به این خطرات کلاهبرداری کور نیستند، اما بسیاری از اقدامات امنیتی آنها، از جمله تأیید اسناد، ناکارآمد هستند. تراکنش‌های هوشمند در حقیقت راه‌حلی هوشمندانه برای گریز از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است. این رویکرد امنیتی می‌تواد به بهترین شکل ممکن از کاربران محافظت کند و بهترین راه‌های ممکن را به آن‌ها پیشنهاد دهد.

کلاهبرداری و ضعف‌های امنیتی موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال

کلاهبرداران حوزه رمز ارز بیش از ۷.۶ میلیارد دلار ارزهای رمزنگاری شده را از سال ۲۰۱۱ تا کنون به سرقت برده‌اند. در این میان حدود ۲.۸ میلیارد دلار از این مبلغ از طریق نقض امنیتی و ۴.۸ میلیارد دلار آن از طریق کلاهبرداری به سرقت رفته است.

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰۰۰۰ مورد کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال گزارش شده است. این میزان حدود ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود و کلاهبرداران بیش از ۱۴ میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ به سرقت بردند. البته ناگفته نماند که یکی از بزرگترین سرقت‌های ثبت شده در سال ۲۰۱۸ رخ داد که طی آن کلاهبرداران ۵۳۴ میلیون دلار سکه NEM از صرافی ارزهای دیجیتال کوین چک به سرقت بردند. بیش از ۲۶۰۰۰۰ مشتری Coincheck تحت تأثیر این سرقت قرار گرفتند و سارقان به سرعت ارز را با کسری از قیمت آن در بازارهای دارک وب تخلیه کردند.

این نوع کلاهبرداری‌ها به دلیل ماهیت ارزهای دیجیتال و بلاک چین تقریباً غیرممکن است که پس از آن واقعی شوند و دستگیری سارقان و پرداخت غرامت قربانیان در بهترین حالت بعید است. صرافی‌های ارزهای دیجیتال از خطرات کلاهبرداری آگاه هستند، اما اقدامات امنیتی موجود آن‌ها می‌تواند جلوی کلاهبرداران را بگیرد و ممکن است مانع از تلاش مشتریان قانونی برای انجام معاملات شود.

راستی‌آزمایی یکی از روش‌های رایج برای احراز هویت و ورود کاربران است. اما این تکنیک دارای نقاط ضعفی از جمله آسیب‌پذیری در برابر شناسه‌های جعلی دارد. همچنین می‌تواند مانع از ورود مشتریان شود، به‌ویژه اگر قصد دارند ارز دیجیتال را به‌عنوان سرمایه‌گذاری به جای معامله با آن نگه دارند.

از سوی دیگر نیز بسیاری از مشتریانی که برای فعالیت در حساب‌های صرافی ارزهای دیجیتال ثبت‌نام می‌کنند، هرگز به کمک آن‌ها تراکنشی انجام نمی‌دهند. از این رو مرحله تأیید هویت در این فرآیند غیرضروری می‌شود. این مانع، همراه با نتایج مثبت کاذب، بررسی‌های دستی طولانی و دقت پایین، منجر به کاهش رتبه‌های تایید مشتری به زیر ۸۰ درصد شده است. تایید هویت صرافی ارز دیجیتال در حال حاضر چندین گزینه در دسترس دارد که قرار است به کمک آن‌ها فرآیند تأیید را ساده‌تر کرده و محیط امن‌تری را برای کاربران خود فراهم کنند.

بهبود تایید هویت صرافی ارز دیجیتال

یکی از روش‌های مؤثر برای تأیید کاربران ارزهای دیجیتال، انتقال مرحله تأیید سند به زمان خرید است. به این ترتیب در زمان ثبت‌نام نیازی به احراز هویت نیست. این تغییر اصطکاک راستی‌آزمایی را برای بسیاری از کاربران محدود می‌کند. بنابراین نیاز به احراز هویت تنها در مواقعی اتفاق می‌افتد که خطر تخلف وجود دارد، که به طور طبیعی هنگام جابجایی وجوه رخ می‌دهد.

شرکت‌ها همچنین می‌توانند فرآیند تأیید اسناد خود را ساده‌تر کرده و آن را بهبود بخشند. یکی از راه‌حل‌های موجود مشتری خود را بشناسید (KYC) است. به عنوان مثال، در این روش از تطابق نام الگوریتمی و تاریخ تولد در پروتکل‌های تأیید اسناد خود استفاده می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا به نرخ‌های تأیید خودکار مشتری دست یابد.

حدود ۹۸ درصد روش‌های تأیید دیگری برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توانند به‌طور یکپارچه کاربران را تأیید کنند و خطر جرایم سایبری را محدود کنند. یکی از روش‌های نوظهور، روش بیومتریک است که به اشکال مختلف مانند اسکن صورت و اثر انگشت وجود دارد.

Crypto.com یکی از بزرگترین صرافی‌هایی است که در حال حاضر در ایالات متحده فعالیت می کند. این صرافی ارز دیجیتال اخیراً برای تأیید مشتریان، ورود بیومتریک را در برنامه تلفن همراه خود پیاده سازی کرده است. با این حال، اکثر صرافی های ارزهای دیجیتال از وضعیت موجود راضی هستند.

مطالعات نشان داده است که حدود ۵۶ درصد از صرافی‌ها در سراسر جهان هیچ راه حل KYC ندارند. هر گامی برای اطمینان از صحت مشتریان خود می‌تواند راه طولانی در جهت بهبود امنیت سایبری باشد. هر چند برخی از روش‌ها مؤثرتر از روش‌های دیگر هستند، اما باید برای اطمینان از عدم وقوع جرایم سایبری شایع، روش بهتری برای تایید هویت صرافی ارز دیجیتال در نظر گرفته شود.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه