مزیت های هویت دیجیتال که مراقبت‌های بهداشتی را بهبود می‌بخشد

مزیت های هویت دیجیتال
فهرست مطالب

مزیت های هویت دیجیتال در دنیای امروز بی‌شمار است. اما شاید این موضوع بیش‌تر از هر چیز دیگری برایتان جالب باشد که هویت دیجیتال حتی می‌تواند منجر به بهبود مراقبت‌های بهداشتی شود. بنابراین اگر دوست دارید اطلاعات بیش‌تری در خصوص مزیت های هویت دیجیتال در مراقبت‌های بهداشتی و نحوه بهبود داشته باشید، در این مطلب از یوآیدی همراه ما باشید.

امروزه در چشم انداز مراقبت‌های بهداشتی، تجربه مصرف‌کننده مهم‌تر از هر چیز دیگری است. استفاده کنندگان از خدمات مراقبت‌های بهداشتی نیز تمایل به بهبود راحتی، شخصی‌سازی و تقویت ارتباطات دارند. مدیران و ارائه‌کنندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی نیز به خوبی می‌دانند که موفقیت یک سازمان به برآورده کردن این خواسته‌ها با تجارب یکپارچه و ایمن مصرف کننده در تمام نقاط تماس بستگی دارد.

نتایج به دست آمده توسط موسسه تحقیقات سلامت

اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل موسسه تحقیقات سلامت، شامل موارد زیر است:

  • از نظر ۴۹ درصد از مدیران و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت، تجربه مشتری یک اولویت استراتژیک برای تصمیم‌گیری‌های پنج سال آینده است.
  • حدود ۸۱ درصد از مدیران اذعان کرده‌اند که شرکت آنها در حال سرمایه‌گذاری بر روی فناوری برای بهبود تجربه اعضا است.
  • چیزی حدود ۹۱ درصد از مدیران فعال در حوزه داروسازی بر این تصور هستند که خود مدیریتی بیمار طی ۱۰ سال آینده با خدمات مشارکت بیمار در شرکت‌های داروسازی افزایش خواهد یافت.

در حالت کلی چنین استنباط می‌شود که مزیت های هویت دیجیتال ، مانند هویت مصرف‌کننده و مدیریت دسترسی (CIAM)، به رهبران مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند تا در سفرهای دیجیتالی مصرف‌کننده مراقبت‌های بهداشتی استثنایی را طراحی و ارائه کنند.

مزیت های هویت دیجیتال برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی

مزیت های هویت دیجیتال برای بهبود ارائه خدمات مراقبت‌های بهداشتی بسیار زیاد است. اما برای جمع‌بندی کلی ما در این مطلب تنها به بررسی پنج مورد از ویژگی‌های بهبود تجربه مصرف‌کننده بدون به خطر انداختن امنیت می‌پردازیم. برای آشنایی با این موارد همراه ما باشید.

۱) ثبت‌نام با استفاده از سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی و احراز هویت

معمولا هیچ کس دوست ندارد فرم‌های طولانی ثبت‌نام را پر کند. این موضوع به خصوص هنگامی که افراد به دنبال دریافت خدمات مراقبت هستند، پررنگ‌تر می‌شود. به عنوان یک نوع ورود به سیستم، ثبت‌نام و احراز هویت دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات موجود خود از یک سرویس شبکه اجتماعی، مانند گوگل یا فیس بوک، به سرعت ثبت‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند. در چنین حالتی دیگر نیازی به تایپ نام کاربری و فکر کردن به رمز عبور نیست. چرا که فقط یک کلیک ساده برای ثبت نام و ورود به سیستم کافی خواهد بود.

۲) پیاده‌سازی نمایه‌سازی پیشرو

با تکیه بر موضوع فرآیند ثبت نام ساده، ارائه‌کنندگان خدمات سلامت بهتر است به جای درخواست از مصرف‌کنندگان خود برای ارائه اطلاعات گسترده هنگام ثبت نام، می‌توانند پیاده‌سازی پروفایل پیشرونده را در برنامه کاری خود قرار دهند. این تکنیک اطلاعات کاربر را در طول زمان و هنگامی که به هر نوع با سیستم مربوطه تعامل دارند، جمع‌آوری می‌کند. ا

ین اطلاعات به مرور زمان می‌توانند تکمیل شوند. به عنوان مثال در ابتدای کار و حین ثبت‌نام اولیه ممکن است فقط نام و آدرس ایمیل مصرف کننده را در دست داشته باشید. سپس به مرور زمان ممکن است اطلاعاتی در مورد نام شرکت و جزئیات بیمه درمانی آنها به دست آورید. این جمع‌آوری تدریجی اطلاعات برای مصرف‌کنندگان کمتر دست و پا گیر می‌شود. از طرفی نیز این امکان را برای شرکت‌های ارائه‌دهندگان خدمات فراهم می‌کند که اطلاعات مربوطه را طی تعامل با کاربر، جمع آوری کنید تا از یک لحظه هم غافل نشوید.

۳) استفاده از سیستم سلف سرویس

طبق اطلاعات به دست آمده حدود ۶۹٪ از کاربران ترجیح می‌دهند قبل از کمک گرفتن از نمایندگان، مشکلات خدمات مشتری خود را خودشان حل کنند. از این رو سلف سرویس قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به جای اتکا به کارکنان پشتیبانی سازمان، حساب‌های خود را خودشان مدیریت کنند.

نمونه‌هایی از سلف سرویس شامل مدیریت تنظیمات پیشرفته ورود و رمز عبور، به‌روزرسانی اطلاعات تماس، درخواست پشتیبانی خاص و … است. برخی از ارائه‌دهندگان خدمات، ویژگی را نیز ارائه می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهد تنظیمات برگزیده اشتراک‌گذاری داده‌های خود را مدیریت کنند. مانند انواع داده‌هایی که قصد دارند آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.

پیاده‌سازی سیستم سلف‌سرویس نه تنها تجربه و تعامل مصرف‌کننده را بهبود می‌بخشد، بلکه هزینه‌های IT میز پشتیبانی را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

۴) احراز هویت بدون رمز عبور

با وجود سهولت ثبت‌نام با استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی و پیاده‌سازی سیستم سلف سرویس، مدیریت نام کاربری و رمز عبور برای کاربر بسیار دشوار است. چرا که نام‌های کاربری و رمزهای عبور نیز به طور تصاعدی خطر نفوذ شما را افزایش می‌دهند.

اما مسئله اینجاست که احراز هویت بدون رمز عبور شما را قادر می‌سازد تا سفرهای ورود امن و بدون نیاز به رمز عبور را طراحی کنید. برخی از راه‌حل‌های موجود در این زمینه نیاز به نام کاربری را نیز از بین می‌برند.

احراز هویت بدون رمز عبور علاوه بر ارائه تسهیل تجربه ورود کاربران، با حذف سرقت اعتبار ناشی از حملات فیشینگ، استفاده مجدد از رمز عبور، پر کردن اعتبار و … احتمال حمله فرد را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد. با توجه به اینکه طبق آخرین گزارش نقض هویت کاربر، مراقبت‌های بهداشتی صنعت شماره یک به عنوان هدف مجرمان سایبری هستند. بنابراین پیاده‌سازی و اجرای احراز هویت بدون رمز عبور یک مزیت بزرگ است.

۵) قابلیت پیاده‌سازی سیستم یکپارچه

احتمالا از این موضوع مطمئن باشید که یک راه‌حل واقعی با تمامی ویژگی‌های مورد نظر که بر پایه یکپارچگی سیستم و قابلیت همکاری در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باشد و اکوسیستمی را برای سلامت دیجیتال شما ارائه کند بسیار مطلوب است. از ارائه خدمات سلامت راه دور گرفته تا صورت‌حساب و پلتفرم‌های زمان‌بندی همه می‌توانند یک نمای واحد از مصرف‌کننده ایجاد کنتد تا تجربه کاربران تا جای ممکن شخصی‌سازی شود. اما قبل از هر چیز باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که پیاده‌سازی چنین سیستمی میسر است یا خیر!

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه