کرونا و تغییر رابطه ما با هویت دیجیتال کاربر

کرونا چگونه رابطه ما را با هویت دیجیتال کاربر تغییر داده است؟
فهرست مطالب

هویت دیجیتال کاربر در این برهه زمانی هم برای کاربران و هم برای کسب و کارها از همیشه مهم‌تر است. زیرا اکنون بیش از پیش از خدمات دیجیتال‏ استفاده می‌کنیم. ظهور کرونا نیز این روند را تسریع کرده است. از آنجایی که روابط رو در رو با کسب وکارها دیگر ممکن نیست، وابستگی ما به هویت دیجیتال برای خرید، کار، انجام امور بانکی و برقراری ارتباط با دیگران بیشتر شده است.

این وابستگی، چالش‌هایی را نیز به همراه داشته است. کسب وکارها مجبور شده‌اند برای برآورده ساختن انتظارات مشتریان، رویکرد خود را در مورد هویت‌سنجی، کلاهبرداری، قوانین و مقررات و کارآمدی فعالیت‌ها را تغییر دهند.

می‌دانیم که بخاطر سپردن تجربه کاربران ممکن است دشوار باشد. به هر حال، فرآیندهای هویت‌سنجی شما باید درجایی انجام شوند. کاربران احتمالی شما، ماهانه از ده‌ها فرآیند استفاده می‌کنند و شما باید سلایق و رضایت‌مندی آنان را بخاطر داشته باشید. در غیر اینصورت، چه چیزی می‌تواند مانع از کوچ کاربران شما به رقیبی شود که بهتر از شما می‌تواند انتظارات آنان را برطرف سازد؟

به همین دلیل، پژوهی متشکل از ۴,۰۰۰ شرکت‌کننده از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان انجام داده شده تا

۱) چگونگی رابطه مردم با هویت دیجیتال کاربر و میزان رضایت مردم از آن روشن شود.

۲) به کسب و کارها کمک کند تا روش برخوردشان با هویت دیجیتال کاربر را به منظور برآورده ساختن نیازهای مردم، بهینه کنند.

نحوه استفاده ما چگونه تغییر کرده است؟

در این پژوهش مشخص شد که در مقایسه با وضعیت قبل از پاندمی، ۶۰% مردم از خدمات آنلاین بیشتری استفاده می‌کنند و میزان استفاده ۱۸.۴% مردم از این خدمات بسیار بیشتر از قبل است. (+۵۰% بیشتر از حد معمول).

با توجه به این که راه‌های گوناگون متعددی برای اثبات هویت آنلاین وجود دارد، فشاری که به علت مدیریت راه‌های گوناگون اثبات هویت بر کاربران تحمیل می‌شود بسیار بیشتر از کسب وکارهاست. به همین دلیل است که شما باید فرآیند اثبات هویت خود را بهینه‌سازی کنید تا این فشار از روی کاربران برداشته شود و از رقبای خود پیشی بگیرید.

آمار

به نظر می‌رسد که این تغییرات در آینده نیز پابرجا خواهند ماند. کارآمدی مدل آنلاین اثبات شده است. کسب وکارها در حال تغییر زیرساخت‌هایشان برای افزایش روابط دورادور هستند و می‌کوشند روابط آنلاین خود با مشتریان را افزایش دهند. همچنین مشتریان نیز بیش از قبل به انجام تراکنش‌های از راه دور عادت کرده‌اند. تمام این موارد به این معناست که مردم در آینده از هویت دیجیتال‏ کاربر بیشتر استفاده خواهند کرد.

مردم از نحوه برخورد با هویت دیجیتال ناراضی هستند

تا برآورده‌سازی کامل نیازها و انتظارات راه درازی در پیش است. میان میزان استفاده ما از هویت دیجیتال کاربر و رضایت‌مندی ما از نحوه مدیریت آن اختلاف زیادی وجود دارد. با استفاده روزافزون از هویت آنلاین که با ظهور کرونا بیش از پیش رو به افزایش است، حل مشکل رضایت‌مندی مردم به مسئله بسیار مهمی بدل شده است. تنها درصد کمی از شرکت‌کنندگان پژوهش اعلام کردند که از نحوه برخورد با هویت دیجیتال‏ کاربر راضی هستند.

اکثر مردم (۸۷%) خنثی یا ناراضی هستند. آیا زمینه تجاری دیگری می‌شناسید که بتواند با ۸۷% مشتری خنثی یا ناراضی دوام بیاورد؟

آمار2

هرچند که مردم از نحوه مدیریت هویت آنلاین‌شان راضی نیستند و به نظر می‌رسد که تاکنون آن را قبول کرده‌اند. اما با افزایش میزان حضور مردم در دنیای آنلاین، این وضعیت احتمالا تغییر خواهد کرد.

این وضعیت برای کسب‌وکارها یک فرصت ایجاد کرده است. می‌توانید با تغییر نحوه مدیریت هویت دیجیتال‏ کاربر، انتظارات‌شان را برآورده سازید و این مشتریان را به مجموعه مشتریان وفادار خود بیافزایید. برای این منظور باید تجربه کاربری خوب در عین امنیت بالا را برای آنها فراهم نمایید.

پلتفرم احراز هویت یوآیدی با ایجاد رابطه کاربری ساده و بدون پیچیدگی، رضایت کاربران خود را جلب کرده است. همگام با سادگی و تجربه کاربری عالی، امنیت بالا را نیز در انجام فرایند احراز هویت و حفظ محرمانگی اطلاعات آنها اعمال کرده است. این امنیت، از دقت الگوریتم‌های هوش مصنوعی به کار رفته در سیستم احراز هویت غیرحضوری مانند تطابق چهره (Face Matching)، تشخیص زنده بودن (Liveness Detection) چهره کاربر و یادگیری عمیق(Deep Learning) در یوآیدی نشات می‌گیرد. الگوریتم‌هایی که علاوه بر امنیت و دقت بالاف سرعت بالایی نیز دارند و همین انجام فرایند سریع به نوبه خود تجربه کاربری را بهبود داده و رضایت هرچه بیشتر کاربر و کسب و کارها را جلب کرده است. یوآیدی با احراز هویت سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا و محصول جدید خود برای احراز هویت صرافی رمز ارز با نرخ خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد گامی اساسی در جهت احراز هویت دیجیتال در کشور برداشته است.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه