تحول دیجیتال بانکداری؛ همگام‌سازی زیرساخت ها با تکنولوژی

تحول دیجیتال در بانکداری ؛ لزوم همگام‌سازی زیرساخت های بانکداری با تکنولوژی
فهرست مطالب

موسسات مالی صدها سال با روشی همگام با موفقیت کار کرده اند. اما مسیر دستیابی به سودآوری مداوم به این معنی است که مشتریان کانون توجه قرار گرفته اند. مشتری مداری به یک قاعده جدید تبدیل شده است. در حالی که مدل های عملیاتی ثابت مانده اند. این هنجار جدید نیاز به تعریف مجدد سفر مشتری ایجاد کرده است. برخی از این سفرها نیاز به دیجیتالی شدن دارند. تحول دیجیتال در بانکداری گران ، وقت گیر و مخل بود. اما پس از همه گیری کرونا ، آنچه قرار بود طی ماه ها انجام شود ، طی زمانی کوتاه انجام شد. آنچه قرار بود یک برنامه استراتژیک آرزو باشد ، یک شبه به یک حکم تبدیل شد.

لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تحول دیجیتال در بانکداری

بسیاری از بانک های سنتی فعالیت های خود را به صورت دیجیتالی انجام می دادند. اما اکثر آنها هنوز در مراحل اولیه همه گیری کرونا بودند. صنایع و فناوری های جدید از فناوری هایی مانند یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی و رایانش ابری استقبال کرده اند. با این وجود پیچیدگی های ارائه شده توسط بانک های بزرگ جهانی و سیستم های قدیمی آنها به این معنی است که پذیرش سفرهای دیجیتالی مشتری جدید چالش های بسیاری را برای این بانک‌ها به دنبال دارد .

تحول دیجیتال در بانکداری با چه چالش هایی روبرو است؟

شما با تغییر چالش های مشتری روبرو هستید. مشتریانی که توسط سرویس های درخواستی مانند Netflix و Uber هدایت می شوند ، بیش از هر زمان دیگری از خدمات شما انتظار دارند. آنها فقط خدمات سریع نمی خواهند. بلکه اکنون آنها را می خواهند. تحقیقات نشان می دهد که حداکثر ۴۴٪ از مشتریان ایالات متحده به دلیل ناامیدی یک روند پردازشی را رها می کنند.

تمایل مشتری به تعاملات دیجیتالی ساده و سریع ، بانک ها را به سمت بهبود تجربه مشتری ، ساده سازی فرآیندهای آنها و ارزیابی مجدد اندازه شبکه های شعب آنها سوق می دهد. روند تحول دیجیتال در بانکداری با شیوع بیماری همه گیر کرونا و نیاز به راه حل های غیرحضوری افزایش یافته است. شما باید به کاربران جدیدی از راه دور خدمات دهید. همچنین باید با افزایش پایگاه کاربران آنلاین ، خطرات سیستم عامل های خود را کنترل کنید. بنابراین چگونه این الزامات را متعادل می کنید؟

برای ادامه رقابت ، شبکه های شعب را دوباره ارزیابی کنید

بانک های متعارف اکنون تنها ۷۲ درصد صنعت بانکداری و پرداخت جهانی را تشکیل می دهند. این در حالی است که ۸۱ درصد در ابتدای سال و ۹۶ درصد در یک دهه قبل بوده است. به گفته مکنزی ، پیشرفت در فناوری و تغییر انتظارات مشتری منجر به فروپاشی زنجیره ارزش بانکی سنتی و ظهور اقتصاد شبکه یکپارچه متشکل از اکوسیستم ها می شود. تهدید برای بانک ها از دست دادن رابطه مشتری است. بازار در حال تغییر است. با افزایش استفاده دیجیتال ، بانک ها باید شبکه شعب خود را بررسی کنند. حفظ ظرفیت شعبه مازاد گران است. شعب معمولاً ۲۰-۳۰٪ از کل هزینه های عملیاتی بانک را دربر می‌گیرند.

از احراز هویت مشتری بدون حضور فیزیکی استقبال کنید

بیماری همه گیر کرونا نقشی اساسی در تسریع حرکت ما به سمت اولین تجربه های دیجیتال داشته است. در ماه آوریل سال جاری میزان ترافیک بانکداری موبایل ۸۵٪ و ثبت نام بانکداری آنلاین ۲۰۰٪ در ایالات متحده افزایش یافته است. این حرکت به سمت تحول دیجیتال در بانکداری بدون حضور فیزیکی بیشتر در فضای پرداخت ها دیده شده است. پرداخت کارت با رونق خرید آنلاین و تلاش فروشگاه های خرد برای دسترسی آنلاین به مشتریان افزایش یافته است.

استفاده از فناوری برای احراز هویت غیرحضوری

بر اساس تحقیقات اکونومیست ، تصور می شود که سهم معاملات بدون پول نقد در سراسر جهان به سطحی رسیده است که پیش از این انتظار نمی رفت تا زمان دو تا پنج سال کمتر زمان نیاز داشته باشد. به نظر می رسد این تغییر رفتار در این حد باقی بماند. در یک نظرسنجی جهانی ، باین دریافت که ۹۵٪ از مصرف کنندگان قصد دارند از بانکداری دیجیتال استفاده کنند.

بانک ها برای تغییر شکل مشاغل متناسب با تحول دیجیتال در بانکداری ، به فناوری های جدیدی نیاز دارند. این فناوری ها باید در جهت به روزرسانی سیستم های اصلی ، ساده سازی روش های به دست آوردن مشتری و احراز هویت غیرحضوری آنها ، بهینه سازی تجربه مشتری ، کاهش هزینه های بهره برداری و بهبود قابلیت های کنترل ریسک باشد.

انتظارات مشتری را با سفرهای پیشرفته مشتری برآورده کنید

تغییر در انتظارات و رفتار مشتری ، بانک ها را به سمت بازنگری در سفرهای مشتری و اتخاذ فرایندهای جدید سوق می دهد. البته استفاده از تکنولوژی تنها به بانک ختم نمی شود. احراز هویت سامانه ثنا نیز جدیدا با یک روند دیجیتال انجام می‌شود. این اتفاق باید قبل از همه گیری کرونا اتفاق می افتاد. قبل از کرونا نسل های جدید تقاضای تجربه های دیجیتالی را دنبال می کردند. این تقاضا اکنون تسریع شده است. شما این فرصت را دارید که با آسان کردن دیجیتال و نشان دادن نحوه خود سرویس دهی به مشتریان ، تجربه دیجیتال مشتریان را افزایش دهید.

قرار دادن هویت مشتری در قلب تحول دیجیتال در بانکداری

مشتری شما در مرکز تحول دیجیتال در بانکداری قرار دارد. هنگامی که بسیاری از فرآیندها و خدمات خود را به صورت آنلاین منتقل می کنید، باید بدانید مشتری شما چه کسی است و هویت وی را در یک سناریوی دیجیتال تأیید کنید. با استفاده از یک راه حل احراز هویت دیجیتال ، می توانید دیدگاه مشتریان خود را تغییر داده و فرایندهای دیجیتالی خود را بهینه کنید. جذب مشتری از طریق کانال های دیجیتال را افزایش دهید. مشتریان دیگر نمی خواهند برای افتتاح حساب به شعبه مراجعه کنند. افزودن کانال دیجیتال به عنوان گزینه ای برای افتتاح حساب ، گزینه دیگری به مشتریان ارائه می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه