۳ پیش بینی برای احراز هویت در سال ۱۴۰۰

پیش بینی های احراز هویت
فهرست مطالب

دنیای ما سالهاست که به طور فزاینده ای دیجیتالی شده است. کرونا نیز روند آن را با سرعت تقریبا سرسام آوری تسریع می کند. محدودیت های سفر به این معناست که افراد مقدار بیشتری از وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند. تجزیه و تحلیل منتشر شده در وال استریت ژورنال (paywall) نشان داده که میانگین زمانی که یک فرد بزرگسال آمریکایی با رسانه های دیجیتال در روز می گذراند از ۱۲:۲۴ ساعت قبل از همه گیری به ۱۶:۰۶ ساعت در روز افزایش یافته است. با توجه به پیش بینی هایی که برای احراز هویت در سال پیش رو انجام شده، میزان استفاده از هویت دیجیتال در آینده بیشتر خواهد شد.

سال گذشته تجارت الکترونیک به حیات نجات زنجیره های خرده فروشی و مشاغل کوچک در سراسر جهان تبدیل شد. تعطیلی فیزیکی فروشگاه ها خرده فروشان را به سمت فروشگاه های آنلاین سوق داد. بنا به گزارش Shopify در ۳ ماه سوم سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ تجارت الکترونیک ۹۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایرنا نرخ خرید اینترنتی در کشور پس از شیوع کرونا ۲۸۴ درصد رشد داشته است.

  • پیش بینی اول برای احراز هویت: حل چالش های قانون گذاری

با توجه به گسترش هویت دیجیتال، نیاز به قانون تسهیل کننده فرایند احراز هویت دیجیتال بیش از پیش حس می شود. بنابراین نهادهای قانون گذار در دنیا به فکر رگولاتوری بهتر و کارآمدتر هویت دیجیتال و فرایند احراز هویت دیجیتال خواهند بود. هم اکنون نیز نهادهای ذیربط در دنیا و کشور ما مشغول بررسی راههای تسهیل این خدمات ضروری می باشند.

  • پیش بینی دوم برای احراز هویت: بهبود زیرساخت ها

علاوه بر بهبود قانون گذاری جهت تسهیل استفاده کاربران از خدمات هویت دیجیتال، زیرساخت های لازم برای انجام بهینه تر فرایند احراز هویت دیجیتال نیز باید انجام گیرد. دلیل آن نیز افزایش استفاده از هویت دیجیتال به جای روش های سنتی احراز هویت می باشد. با افزایش کاربرانی که از هویت دیجیتال با ویژگی های بیومتریک خود استفاده می کنند، زیرساختهای کنونی جوابگوی افزایش استفاده کاربران نخواهد بود. بنابراین بهبود زیرساختها برای تسهیل احراز هویت دیجیتال  امری ناگزیر می باشد.

  • پیش بینی سوم برای احراز هویت: بهبود دقت الگوریتم

کلاهبرداران و مجرمان همیشه در حال به روزرسانی روش های کلاهبرداری از مردم هستند. با افزایش استفاده از هویت دیجیتال، مجرمان نیز نگاه خود را به سمت راههای جعل هویت دیجیتال کاربران و کلاهبرداری از آنها می دوزند. بهبود مداوم الگوریتم های احراز هویت دیجیتال، باعث پیشگیری از این اقدام کلاهبرداران می شود. این بهبود با دو روش امکان پذیر خواهد شد:

– افزایش داده ها و یادگیری الگوریتم های هوش مصنوعی

استفاده از سری داده ها (Train Sets) به منظور تست الگوریتم ها و بهبود عملکرد آنها انجام می پذیرد. هر چقدر الگوریتم ها با سری داده های بیشتری مورد چالش واقع شوند، عملکرد آنها به صورت کلی بهبود یافته و کارآمدی این الگوریتم ها بیشتر خواهد شد.

– توسعه ویژگی های جدید برای الگوریتم های هوش مصنوعی

برای ارتقای عملکرد الگوریتم های احراز هویت دیجیتال، علاوه بر بهبود دقت الگوریتم ها، ویژگی های جدید و بروز رسانی های تامین کننده نیازهای جدید .کاربران باید در نظر گرفته شود. نیازهای کاربران به طور دائم در حال تغییر هستند. یک سرویس بهینه احراز هویت دیجیتال باید همزمان علاوه بر بهبود دقت الگوریتم های خود، با ارتقا و افزایش ویژگی های الگوریتم، پاسخگوی نیازهای جدید کاربران خود باشد.

این موارد جزو چالش هایی هستند که ارائه دهندگان راهکارهای احراز هویت دیجیتال و قانونگذاران این حوزه با گسترش استفاده از هویت دیجیتال توسط کاربران، با آنها روبرو خواهند شد. 

یکپارچه سازی پایگاههای داده ارائه دهندگان راهکارهای احراز هویت غیر حضوری امری غیرقابل انجام می باشد. زیرا این ارائه دهندگان با توجه به شرایطی که دارند، اطلاعات هویتی کاربران خود را در اختیار دیگر شرکت ها و یا سازمانها قرار نخواهند داد. در واقع این کار، مغایر با حریم خصوصی کاربران می باشد. از دیگر سو، به پویایی هویت دیجیتال و پیشرفت آن لطمه وارد می شود.

یوآیدی و فرصت های پیش روی احراز هویت دیجیتال

سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی به عنوان اولین راهکار احراز هویت دیجیتال در ایران، فرایند احراز هویت غیر حضوری کاربران سجام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سامانه ثنا برای انجام امور قضایی به صورت غیرحضوری را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی و با دقتی بسیار بالا و به صورت بلادرنگ انجام می  دهد.

یوآیدی با آزمایش الگوریتم های خود و ارتقای عملکرد آنها با توجه به نیازهای کاربران خود، همواره در این مسیر فعالیت مستمر دارد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه