معرفی سامانه ملی هویت دیجیتال فرانسه : FranceConnect

هویت دیجیتال فرانسه
فهرست مطالب

با باب شدن هویت دیجیتال کشورهای مختلف همواره در صدد یافتن بهترین سیستم برای احراز هویت دیجیتالی یا شکل‌گیری هویت دیجیتال مردم خود هستند. در این راستا فرانسه نیز قافله عقب نمانده است. معرفی سامانه هویت دیجیتال فرانسه یا FranceConnect نیز در همین راستا بوده است. زیرا معرفی یک سامانه ملی برای پیشبرد اهداف مربوط به هویت دیجیتال هر ملیت از واجبات است. در این راستا نیز ما هم در این مطلب از یوآیدی قصد داریم شما را با سامانه ملی هویت دیجیتال فرانسه یا FranceConnect آشنا کنیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد این سامانه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

FranceConnect چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه و تنها در یک جمله به توصیف France Connect بپردازیم، می‌توان گفت که در حقیقت بسیاری از بریتانیایی‌هایی که در فرانسه زندگی می‌کنند، نیاز به یک راه ساده برای ورود آنلاین برای استفاده از صدها سرویس را دارند. برای این منظور نیز می‌توانند از FranceConnect استفاده کنند.

سامانه هویت دیجیتال فرانسه چیست و چگونه کار می‌کند؟

FranceConnect که از آن تحت عنوان سامانه هویت دیجیتال فرانسه یاد می‌شود، راه‌حلی برای جلوگیری از به خاطر سپردن رمز عبورهای متفاوت برای سرویس‌های دولتی مختلف و سایت‌های دیگر است. چرا که هنگام استفاده از هویت دیجیتال فرانسه شما تنها به یک رمز عبور و یک کد شناسه کاربری یا به اختصار شناسه نیاز دارید.

به منظور دستیابی به این کدشناسه نیز می‌توان از یکی از موارد زیر استفاده کرد:

  • impots.gouv.fr که در حقیقت وب سایت مالیاتی مربوط ی=به فرانسه است.
  • ameli.fr که سایت مقامات بهداشتی Cpam است. 
  • Mobile Connect et Moi که برای مشتریان تلفن همراه Orange است. البته ناگفته نماند که این مورد ممکن است بعداً به شرکت‌های دیگر نیز گسترش یابد.
  • MSA یا تامین اجتماعی کشاورزان
  • alicem که یک برنامه مرتبط با وزارت کشور است.
  • استفاده از سامانه FranceConnect نیز یکی از این موارد است.

نکته مشترک تمامی این روش‌ها بررسی هویت دیجیتالی شخص به صورت دقیق و به روشی قابل اطمینان است. زیرا شناسایی هویت دیجیتالی اشخاص یکی از اصلی‌ترین مراحل ثبت‌نام در تمامی این روش‌ها است. از این رو هویت دیجیتال افراد به دقت مورد بررسی قرار داده می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده غیرفرانسوی‌های مقیم و یا افراد مقیمی که درآمد قابل اعلام به دولت فرانسه را ندارند، نمی‌توانند از سرویس هویت دیجیتال فرانسه استفاده کنند. بنابراین می‌توان گفت این سیستم تا حد قابل قبولی امن است و امکان دور زدن آن وجود ندارد.

سامانه هویت دیجیتال فرانسه

آیا امکان دسترسی به سامانه هویت دیجیتال فرانسه برای همه افراد وجود دارد؟

سخنگوی دولت فرانسه همچنین تصریح کرده است که کاربران علاوه بر داشتن یک حساب کاربری در یکی از سامانه‌های بررسی شده در بخش قبل، باید اطلاعات خود را در پایگاه داده RNIPP فرانسه نیز ثبت کنند.

لازم به توضیح است که مشخصات همه افرادی که در فرانسه زندگی یا کار می‌کنند به طور اتوماتیک در این سیستم ثبت می‌شود. برای ثبت اطلاعات یک فرد غیر فرانسوی در این سیستم، شخص مورد نظر باید به یک رژیم تأمین اجتماعی فرانسه وابسته باشد. این امکان نیز زمانی فراهم می‌شود که فرد در فرانسه کار می‌کند، تحصیل می‌کند یا امکان استفاده از مراقبت‌های بهداشتی دارد.

برای دسترسی به خدمات مرتبط با  Mobile Connect et Moi یا alicem، لازم است که فرد یک پاسپورت فرانسوی یا یک مدرک هویتی صادر شده توسط دولت فرانسه ارائه دهد. در غیر این صورت امکان استفاده از خدمات برای شما وجود نخواهد داشت.

برای روشن شدن موضوع بحث را با یک مثال پیش می‌بریم. به عنوان مثال اگر شما به دلیل اینکه حساب کاربری ameli یا Impots ندارید، از L’identité numérique استفاده کنید، باید یک کپی از مدرک شناسایی خود را اسکن کرده و یک کد ارسال شده به تلفن همراه خود دریافت کنید. سپس یک احراز هویت حضوری توسط کارمند پست یا در اداره پست از شما  انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که افرادی که به تازگی به فرانسه نقل مکان کرده‌اند و در وب‌سایت مالیاتی حساب ندارند، می‌توانند بدون ارائه اولین اظهارنامه مالیاتی، با درخواست شماره‌ی مالیاتی یک حساب راه‌اندازی کنند. برای این منظور نیز کافی است به اداره مالیات منطقه خود مراجعه کنند یا فرم مربوط به آن را به صورت اینترنتی تکمیل نمایند.

پس از بررسی و احراز هویت فرد، ایمیلی برای او ارسال می شود که در مورد نحوه پیشبرد مراحل بعدی او را راهنمایی خواهد کرد. اما اگر فردی یکی از حساب‌های مورد نیاز را داشته باشد، می‌تواند با اتصال حساب خود به سیستم هویت دیجیتال فرانسه یا FranceConnect کار خود را راه بیندازد. 

نتیجه‌گیری

جهان در حال حرکت به سمت دیجیتالیزه شدن است. از این رو توجه به هویت دیجیتال و سرمایه‌گذاری برای استفاده از هویت دیجیتال یا ارتقا سیستم مربوط به آن به مسئله چالش برانگیزی تبدیل شده است. در این راستا نیز سامانه ملی هویت فرانسه تحت عنوان FranceConnect معرفی شده است.

زیرا این تحول عظیم به سیستم امنیتی بالا و روش‌های احراز هویت جدیدی نیاز دارد. با توجه به این نکات طبیعی است که تمایل افراد برای استفاده از روش‌های احراز هویت دیجیتال نیز به مراتب بیش‌تر شود. مخصوصا اگر پای امنیت بالاتر و حفاظت از هویتشان در میان باشد.

در همین راستا شرکت‌های بزرگ فناوری جهان در حال ابداع بهترین و امن‌ترین راه‌های احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی و مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا هستند تا بیش‌ترین سهم را از این دیجیتالیزه شدن از آن خود کنند. چرا که استفاده از هویت دیجیتال همواره مسئله چالش برانگیزی است.

در راستای استقبال از روش‌های جدید ارائه شده توسط هوش مصنوعی مانند انواع روش‌های احراز هویت دیجیتال توسط کاربران اینترنت، احراز هویت یوآیدی نیز که به عنوان اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور ما شناخته می‌شود، آماده ارائه خدمت به مشتریان است.

علاوه بر ارائه این خدمات در سامانه سجام و سامانه ثنا، محصول احراز هویت صرافی های رمزارز را مخصوصا برای این کسب و کارها توسعه و طراحی کرده است. در همین راستا نیز از آخرین فناوری تشخیص چهره بهره می‌جوید تا ارائه خدمات به مشتریان به بهترین شکل ممکن و طبق رضایت مشتری صورت پذیرد.

یوآیدی این فرآیند را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. با یوآیدی نیازی به تعیین رمزهای عبور و یا حفظ آنها نیست. چرا که خود چهره کاربر و حضور وی مجوز ورود و استفاده کاربر از خدمات مورد نظر می باشد. بنابراین استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی اطمینان بیش‌تری به کاربران می‌دهد. زیرا با ضریب خطای کمتر از ۰.۰۱ درصد به انجام امور خود می‌پردازد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه