برای دریافت کد بورسی چه کاری انجام دهیم؟

دریافت کد بورسی
فهرست مطالب

قبلا به منظور دریافت کد بورسی به صورت حضوری ابتدا باید شخص در سامانه سجام ثبت نام کرده و به یکی از دفاتر پیشخوان دولتی مراجعه و فرایند احراز هویت را انجام می داد. سپس به یکی از شعب کارگزاری ها مراجعه نموده و برای خرید و فروش سهام در بورس در یکی از کارگزاری ها ثبت نام و احراز هویت می کرد. سپس کد بورسی کاربر ظرف ۳ روز برای وی صادر می شد. هم اکنون هم کاربران می توانند به صورت حضوری برای دریافت کد بورسی اقدام نمایند.

کد بورسی از تعدادی حرف و عدد تشکیل شده و از آن برای خرید و یا فروش سهام در بورس و یا فرابورس استفاده می شود. برای هر سرمایه گذار فقط یک کد بورسی منحصر به فرد صادر می شود و سرمایه گذار با کد بورسی مختص خود می تواند از طریق نرم افزار معاملاتی به خرید و فروش سهام بپردازد.

مدارک لازم جهت ثبت نام در سجام و دریافت کد بورسی به صورت حضوری

اشخاص حقیقی

  1. اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی
  2. اصل و تصویر شناسنامه از صفحه اول و صفحه توضیحات
  3. تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی
  4. شماره حساب بانکی و شماره شبای آن

اشخاص حقوقی

  1. تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقوقی
  2. تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  4. تصویر روزنامه رسمی (آگهی کلیه تغییرات)
  5. تکمیل فرم تعهدنامه
  6. تصویر اساسنامه

دریافت کد بورسی به صورت غیرحضوری از طریق ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت به وسیله سرویس یوآیدی انجام می پذیرد. به این معنی که کاربر پس از ثبت نام در سامانه سجام، به منظور احراز هویت به یکی از اپلیکیشن های آپ یا ۷۲۴ مراجعه کرده و فرایند احراز هویت خود را با سرویس احراز هویت دیجیتال یوآیدی در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.

سرویس احراز هویت یوآیدی، اولین راهکار احراز هویت دیجیتال در کشور است که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نظیر تشخیص زنده بودن (Liveness Detection) و یادگیری عمیق (Deep Learning) این فرایند را انجام می دهد. یوآیدی فرایند احراز هویت کاربران در سامانه سجام به منظور دریافت کد بورسی و احراز هویت در سامانه ثنا به منظور دریافت غیرحضوری خدمات قوه قضاییه را به صورت بلادرنگ و با بالاترین میزان دقت انجام می دهد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۱ میانگین: ۲]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه