کد ثنا چیست؟ راهنمای دریافت کد ثنا به صورت غیر حضوری (اینترنتی)

کد ثنا چیست
فهرست مطالب

کد ثنا اینترنتی

در سال ۱۳۹۵ یکی از مهم‌ترین طرح‌های دستگاه قضایی یعنی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا به صورت رسمی و عمومی اجرایی شد و همه‌ی افراد ملزم هستند برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی، وارد سامانه ثنا یا adliran.ir شوند.

بیشتر بخوانید: برای دریافت کد ثنا غیر حضوری کلیک کنید. 

استعلام کد ثنا

برای ورود به هر کدام از این سامانه‌ها، نیاز است که کد ثنا داشته باشید. کد ثنا، یک کد ۱۰ رقمی است که پس از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت در این سامانه به عنوان متقاضی، در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته باید اشاره کنیم به این کد ۱۰ رقمی، رمز شخصی ثنا نیز گفته می‌شود.

برای دریافت کد ثنا (رمز شخصی سامانه ثنا ایران) لازم است که در این سامانه ثبت نام کنید. به صورت کلی، به ۲ روش می‌توانید مراحل ثبت نام سامانه ثنا را دنبال کنید:

  1. ثبت‌نام اینترنتی یا غیرحضوری
  2. ثبت‌نام ثنا به صورت حضوری (با مراجعه به یکی از دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی)

در ادامه، شما را با مراحل دریافت کد ثنا اینترنتی به صورت کامل آشنا می‌کنیم.

مراحل دریافت کد ثنا غیر حضوری

اگر قصد دریافت کد ثنا به روش اینترنتی و غیرحضوری را دارید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید :

۱- ابتدا روی لینک sana.adliran.ir کلیک کنید و وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

دریافت کد ثنا اینترنتی

۲- در مرحله دوم، اطلاعات فردی خود را وارد کنید تا فرایند ثبت نام اولیه تکمیل شده و مراحل احراز هویت را دنبال نمایید.

مراحل دریافت کد ثنا غیر حضوری

۳- در صورت تایید اطلاعات، وارد مرحله‌ احراز هویت ثنا خواهید شد. احراز هویت موجب می‌شود تا حساب کاربری شما به صورت کامل، ایمن شود و افراد دیگری نتوانند در سامانه ثنا، از مشخصات هویتی شما سوء استفاده کنند.

کد ثنا چیست

امکان احراز هویت سامانه ثنا به صورت غیر حضوری و اینترنتی نیز وجود دارد و لازم نیست به مراکز خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید. با استفاده از سیستم احراز هویت یوآیدی، می‌توانید به راحتی مراحل احراز هویت آنلاین ثنا را در کمتر از ۵ دقیقه طی کنید. پس از اتمام احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی، در کمتر از ۳ دقیقه، رمز شخصی شما صادر خواهد شد.‏

فرایندهای احراز هویت، بخش قابل توجهی از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، ابزارهای آنلاین و آفلاین، وب‌سایت‌ها و سامانه‌ها را به خود اختصاص داده است. 

این در حالی است که احراز هویت آنلاین، به دلیل رونق گرفتن شبکه‌های آنلاین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و آینده هوش مصنوعی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه ایفا کند.

به عنوان مثال، در مورد وب‌سایت‌های داخلی که به احراز هویت نیاز دارند، می‌توان به احراز هویت سجام و سامانه ثنا اشاره کرد. که برای این منظور نیز یوآیدی از پیشرفته‌ترین زیرشاخه‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی نظیر یادگیری ماشین و تشخیص چهره استفاده می‌کند.

به لطف استفاده از این فناوری‌ها، یوآیدی قادر است حتی بدون نیاز به پسوردهای پیچیده و فراموش شدنی که اغلب کاربران را به دردسر می‌اندازند، تنها با تشخیص آنلاین و در لحظه چهره کاربران، فرایند احراز هویت آن‌ها را تکمیل کند.

پس از پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت، رمز شخصی یا همان کد ثنا ۱۰ رقمی برایتان صادر خواهد شد. با این کد و کد ملی‌تان، می‌توانید به سامانه ثنا مراجعه کرده و از خدمات الکترونیک قضایی به صورت کامل استفاده نمایید.

استعلام کد ثنا

برای استعلام کد ثنا و صحت آن، کافی است یک بار وارد سامانه ثنا شوید. بعد از وارد کردن کد، اگر پیغام و خطایی وجود داشته باشد، به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر مراحل را بدون مشکل پشت سر بگذارید و رمز موقت برایتان ارسال شود، نشان می‌دهد که کد ثنا صادر شده، اعتبار دارد و قابل استفاده است.

برای ورود به سامانه ثنا با این کد، کافی است مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱- روی لینک iehraz.adliran.ir کلیک کنید.

استعلام کد ثنا چیست

۲- در صفحه باز شده، کد ملی و رمز شخصی‌تان را وارد نمایید.

ثبت نام کد ثنا

۳- بعد از وارد کردن اطلاعات، رمز موقت (کد یک بار مصرف) به شماره تلفنی که با آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده بودید، ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوطه وارد نمایید.

مراحل ثبت نام کد ثنا غیر حضوری

۴- بعد از وارد کردن کد، به پنل کاربری اختصاصی‌تان هدایت می‌شود.

۵- در صفحه باز شده، برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا، روی گزینه “مشاهده و چاپ ابلاغیه‌های جدید” کلیک کنید.

دریافت کد ثنا اینترنتی

امکان دریافت کد ثنا اینترنتی و غیرحضوری برای تمامی متقاضیان و اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید به وسیله لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی موبایل و تبلت، مراحل دریافت کد ثنا اینترنتی را دنبال کنید.

برای این کار، کافی است روی لینک sana.adliran.ir کلیک نمایید و وارد صفحه ثبت‌نام شوید. سپس باید طبق آموزشی که در ابتدای مقاله خدمتتان قرار داده شده، پیش بروید تا کد ثنا برای شما صادر شود.

از سال ۱۳۹۵، تمامی ابلاغیه‌های ارسالی، دیجیتالی شده‌اند و همه‌ی افراد ملزم هستند برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی، وارد سامانه ثنا یا adliran.ir شوند. به این ترتیب اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده از رمز شخصی و کد ملی، می‌توانند ابلاغیه‌های ارسال شده را ببینند. 

در این مقاله از یوآیدی، به آموزش کامل دریافت کد سامانه ثنا پرداختیم. تمامی کاربرانی که قصد دارند از این سامانه استفاده کنند، باید رمز موقت و رمز شخصی (کد ثنا) دریافت کرده باشند. در صورتی که رمز موقت یا رمز شخصی نداشته باشید، عملا ورود شما به سامانه ممکن نخواهد بود.

توجه داشته باشید که کد ثنا پس از احراز هویت در سامانه ثنا برایتان ارسال می‌شود و ثابت است. برای آشنایی کامل با سامانه ثنا و آگاهی از کاربرد و نحوه استفاده از آن می‌توانید به یوآیدی مراجعه کنید.

سوالات متداول

کد ثنا یک کد ۱۰ رقمی است که پس از دنبال کردن مراحل ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا برای متقاضیان صادر می‌شود.

بله، تمامی متقاضیان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت، کد ثنا را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

برای دریافت کد ثنا، لازم است که به آدرس اینترنتی sana.adliran.ir مراجعه نمایید.

کد ثنا یک کد ۱۰ رقمی است و برای متقاضیانی که مراحل احراز هویت ثنا را به صورت کامل پشت سر بگذارند، صادر می‌شود.

خیر، کد ثنا تنها یک بار برای شما صادر می‌شود. اما برای هر بار ورود به سامانه ثنا رمز موقتی به شماره موبایل وارد شده هنگام ثبت‌نام پیامک خواهد شد.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه