شناسایی کلاهبرداری اینترنتی چگونه امکانپذیر است؟

شناسایی کلاهبرداری اینترنتی
فهرست مطالب

کلاهبرداری همیشه با هدف فرد از ارتکاب جرم و به کارگیری تکنیک‌های فریب و حقه توسط انسان‌ها مرتبط است. کلاهبرداران دائما یک گام از بازی جلوترند. بنابراین مدیران ریسک مجبورند برای شناسایی کلاهبرداری اینترنتی از جدیدترین الگوهای کلاهبرداری مطلع باشند.

۵ روش شناسایی کلاهبرداری اینترنتی

 

۱) کلاهبرداران از VPN یا پروکسی‌های بد استفاده می‌کنند

خطای اولیه کلاهبرداران این است که از VPN یا اتصال به وسیله پروکسی بد در تمام معامله استفاده می‌کنند. آنها از این ابزارها برای پنهان کردن آدرس IP محل سکونت خود استفاده می‌کنند که منجر به اتصال بی‌نام می‌شود. همه کاربران VPN یا پروکسی از ارباب رجوع‌های متقلب نیستند. بنابراین چندین عامل تعیین کننده دیگر باید هنگام تحلیل یک موقعیت مشکوک در نظر گرفته شود.

۲) کلاهبرداران از آدرس‌های ایمیل بدون سابقه استفاده می‌کنند

یک اشتباه بزرگ دیگر کلاهبرداران این است که معمولا از آدرس ایمیلی استفاده می‌کنند که بر طبق ارزیابی‌ها، ریسک آمیز است. به این معنی که آدرس ایمیل مورد استفاده، فاقد هر گونه پروفایل در شبکه اجتماعی است. یا ممکن است قابل عرضه نباشد و یا در فهرست سیاه باشد.

مشتریان آنلاین معمولا محصولات را با استفاده از آدرس ایمیل شخصی خود خرید می‌کنند. به این معنی که آدرس دست کم برای تعدادی از وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی ثبت خواهد شد و به احتمال زیاد دورانداختنی نیست. در مورد آدرس‌های شرکت، بررسی تاریخ ساخت آدرس ایمیل و تایید دامین آن نیز می‌تواند مفید واقع شود.

شناسایی کلاهبرداری اینترنتی

۳) کلاهبرداران محصولات گران قیمت می‌خرند

کاربران کلاهبردار احتمالا اقلام الکترونیک گران قیمتی می‌خرند که می‌تواند بعدا مجددا به سادگی فروخته شود. هارد SSD و محصولات اپل عموما با تقاضای بالایی در خرید با کارت مواجه‌اند. زیرا ارزش فروش مجدد آنها بالاست.

اسناد خرید و کارت‌های هدیه نیز از جمله رایج‌ترین محصولات دیجیتالی هستند. زیرا می‌توان به سادگی آنها را به ازای ارز دیجیتال در بازارهای شبکه سیاه به فروش رساند. مدیران کلاهبرداری باید مراقب این نوع کالاها و ظاهر شدن آنها در فهرست معاملات باشند.

۴) کلاهبرداران زمان بسیار کمی را در وبسایت حضور دارند

مشتریان عادی معمولا در تمام تجربه خرید آنلاین خود، جستجوی آنلاین را انجام می‌دهند. آنها نظرات دیگران را می‌خوانند، گزینه‌های مختلف را پیش از سفارش دادن بررسی می‌کنند. از سوی دیگر کاربران کلاهبردار می‌دانند چه می‌خواهند و کالای خاصی را در سبد خرید خود قرار می‌دهند که بعدا قرار است با استفاده از پشتیبانی، هزینه آن را پرداخت کنند. زمانی که در وب‌سایت سپری می‌شود نیز عامل مهمی در نظارت بر کارهای کلاهبرداران است.

۵) کلاهبرداران معمولا مجموعه معاملات کوچکی انجام می دهند

کاربران متقلب پس از اینکه فهرست جدیدی از اطلاعات کارت اعتباری را خریداری یا سرقت کردند، باید اطمینان یابند کارت‌های آنها در حال حاضر در حال کار است. آنها عموما با انجام چند معامله کم ارزش با کارت‌های مختلف این موضوع را آزمایش می‌کنند. هزینه های پایین خرید معمولا توجه کاربر اصلی کارت را نسبت به کم شدن مبلغ از حسابش جلب نمی‌کند. بهترین کار این است که مراقب معاملات ارزان قیمت متعددی که به صورت متوالی انجام می‌شود باشید.

کلاهبرداران از روش های پیچیده‌ای برای آسیب رساندن به کسب‌وکارها استفاده می‌کنند. این کار سبب می‌شود زمان زیادی صرف مرور دستورالعمل‌ها شود و نرخ تامین هزینه‌ها توسط پشتیبانی برای آنها بالاست.

برای امتیاز دادن کلیک کنید!
[تعداد نظر: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه